HARK forum chat-udvidelse.

Generalforsamlinger og anden klubinformation
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

HARK forum chat-udvidelse.

Indlæg af yaknudsen »

.
FORHISTORIEN TIL DETTE INDLÆG:
.
HARK (Honda All Road Klub) er en landsdækkende dansk klub for ejere og brugere af HONDA's All Road motorcykler. HARK har udover tilmeldte brugere og medlemmer bosiddende i danmark også nogle få (men særdeles velkomne) eksildanskere som tilmeldte brugere og medlemmer.

Klubbens formål og organisation er nærmere beskrevet på klubbens hjemmeside her: http://www.honda-allroad.dk/bestyrelse.html

En ultra kort opsummering af HARK's klubhistorie kan læses på klubbens hjemmeside her: http://www.honda-allroad.dk/historie.html

HARK's klubaktiviteter er på grund af deltagernes store geografiske spredning - helt naturligt centreret omkring HARK's forum (det forum hvor du netop nu læser dette indlæg).

HARK forummet har mere end 600 tilmeldte brugere - hvoraf ca. 200 tilmeldte brugere har valgt at lade sig optage som klub-medlemmer.

I praksis kan alle og enhver som er interesseret i fællesskabet omkring Honda's All Road motorcykler - tilmelde sig som bruger af HARK's forum. Og tilmeldte brugere vil dermed få adgang til HARK forummets åbne og offentligt tilgængelige del.

Som tilmeldt bruger har man mulighed for at blive optaget som medbestemmende medlem af klubben - ved at rette henvendelse til klubbens ledelse som beskrevet i følgende link til HARK's hjemmeside: http://www.honda-allroad.dk/bliv_medlem.html

Som optaget medlem af HARK vil man få adgang til forummets IKKE OFFENTLIGT TILGÆNGELIGE del (kendt som 'medlemsdelen') samt tildelt de demokratiske rettigheder der er omfattet af HARK's vedtægter.

Forummet har desuden et IKKE OFFENTLIGT TILGÆNGELIGT forum som er forbeholdt klubbens bestyrelse og IT-administratorer.


Og efter denne lange indledning videre til det overordnede emne: HARK forum chat-udvidelse.

Den store geografiske spredning af klubbens medlemmer giver nogle udfordringer med at arrangere og afholde bestyrelsesmøder, projektmøder og andre møder som i praksis er vanskelige at gennemføre på grund af de relativt store afstande som adskiller medlemmerne.

Vi har i klubbens ledelse (og med opbakning af klubbens generalforsamling, og klubbens IT-Team) besluttet at vi vil forsøge at etablere en dedikeret HARK chat-funktionalitet med udgangspunkt i HARK forummet. I praksis en udvidelse af det eksisterende HARK forum således at det bliver muligt at afholde online møder over internet.

Etableringen er dog lidt af et eksperiment, og der er ingen garanti for at det vil lykkes - endsige blive den forventede løsning på udfordringerne med mødeaktiviteter på tværs af landsdele i HARK.

Det eneste der er helt sikkert, er at der i den kommende tid vil være kortere perioder hvor HARK forummet ikke vil være tilgængeligt (op til en times tid ad gangen) medens der installeres, tilpasses, justeres og eksperimenteres.

I er hermed orienteret om hvad der foregår, og hvorfor HARK forummet måske kan være lidt ustabil indenfor de kommende uger. Det er desværre ikke muligt at sige præcis hvornår der arbejdes med forum chat udvidelsen samt hvor længe det tager, derfor bedes i venligst udvise tålmodighed og overbærenhed medens arbejdet pågår.

Jeg vil undervejs orientere så godt jeg kan (om fremgang og modgang) her i denne tråd.

PS: Hvorfor lige nu? Fordi vi har en møde-udfordring vi gerne vil prøve at løse - og fordi det lige nu ser ud til at blive 'lortevejr' så langt som øjet rækker. Så hvorfor ikke prøve at bruge ventetiden på noget konstruktivt.

MVH
Jens, HARK IT-Team assistent
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
John Sigh
Indlæg: 510
Tilmeldt: 29. jul 2011, 21:12
Geografisk sted: Sydthy

Re: HARK forum chat-udvidelse.

Indlæg af John Sigh »

:ok:
"Der er intet der er så galt,at det ikke kan blive værrer"
" Man skal aldrig tynde sin whisky med kaffe,brun farin og flødeskum før man skal sove !"
ktopp
Indlæg: 328
Tilmeldt: 05. okt 2012, 10:18
Geografisk sted: Hadsten

Re: HARK forum chat-udvidelse.

Indlæg af ktopp »

Samme her :ok:
Husk aldrig at køre med for stram kæde.
Husk aldrig at køre med for stram kæde.
+ 998
Brugeravatar
flygge
Indlæg: 100
Tilmeldt: 18. feb 2019, 14:44
Geografisk sted: Korsør

Re: HARK forum chat-udvidelse.

Indlæg af flygge »

:ok:
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 699
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: HARK forum chat-udvidelse.

Indlæg af Palle »

Fint :ok:
Håber det lykkes,,,,
Chrome won`t get you home..
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: HARK forum chat-udvidelse.

Indlæg af iver »

:ok:

mvh iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: HARK forum chat-udvidelse.

Indlæg af yaknudsen »

Installation af chat udvidelsen i forum softwaren gør hårdnakket modstand, en modstand som viser sig ved at forummet bliver utilgængeligt og ikke viser andet end nogle kryptiske fejlmeddelelser når man forsøger at tilgå det. Det duer ganske enkelt ikke.

Det vil muligvis lykkes for mig på et tidspunkt - hvis jeg er stædig nok og lægger tilstrækkeligt mange kræfter i løsningen af opgaven. Men lige nu ligger en løsning af den udfordring desværre ikke 'lige til højrefoden'.

Vi kan som bestyrelse ikke være tilfredse med at vente meget længere på at få konstitueret bestyrelsen og få fordelt rollerne/posterne som afslutning på generalforsamlingen der blev afholdt lørdag d. 27 april 2019, på shelter-pladsen i Voer.

Jeg har derfor som en midlertidig erstatning for vores manglende HARK chat funktion - oprettet HARK som forening på en gratis (og dansk) 'forenings-portal': https://minforening.dk/

De valgte bestyrelsesmedlemmer i HARK vil inden længe (som et forsøg) modtage en invitation til koordinations-møde via denne portal.

PS: Tue har valgt at træde ud af bestyrelsen, den valgte suppleant 'flygge' indtræder dermed i bestyrelsen. De inviterede bestyrelsesmedlemmer til koordinationsmødet er derfor følgende personer: 'Lasse Pedersen', 'Kim Topp', 'yaknudsen' og 'flygge'.

PS PS: Jeg har tilføjet 'flygge' som 'HARK medlem' i forum så han har adgang til at læse og skrive i HARK forummets medlemsområde, for det er absolut nødvendigt at han som nyt bestyrelsesmedlem (valgt suppleant der indtræder som bestyrelsesmedlem i stedet for Tue) har mulighed for at følge med i diverse medlemsindlæg (i særdeleshed dette indlæg, samt at kunne læse tidligere referater mv.).

Med venlig hilsen, og i det lønlige håb at vi hermed kan få sat gang i de afsluttende manøvrer vedrørende generalforsamlingen 2019.

IT-Team assistent og nybagt HARK bestyrelsesmedlem
/Jens Knudsen
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
John Sigh
Indlæg: 510
Tilmeldt: 29. jul 2011, 21:12
Geografisk sted: Sydthy

Re: HARK forum chat-udvidelse.

Indlæg af John Sigh »

Hej Jens.
Tak for din indsats 👍
Mvh John Sigh
"Der er intet der er så galt,at det ikke kan blive værrer"
" Man skal aldrig tynde sin whisky med kaffe,brun farin og flødeskum før man skal sove !"
Brugeravatar
flygge
Indlæg: 100
Tilmeldt: 18. feb 2019, 14:44
Geografisk sted: Korsør

Re: HARK forum chat-udvidelse.

Indlæg af flygge »

Hej Jens

Super tiltag.

Jeg har prøvet at logge ind, som du skriver. Men jeg kommer ikke videre end til login. Der kan jeg indtaste min mail, og trykker på glemt login. Og så sker der ikke mere. Siden fryser ….. ?

Er der andre der har samme problem.

Hilsen

Flygge
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: HARK forum chat-udvidelse.

Indlæg af yaknudsen »

flygge skrev: 08. maj 2019, 12:49 Hej Jens

Super tiltag.

Jeg har prøvet at logge ind, som du skriver. Men jeg kommer ikke videre end til login. Der kan jeg indtaste min mail, og trykker på glemt login. Og så sker der ikke mere. Siden fryser ….. ?

Er der andre der har samme problem.

Hilsen

Flygge
Ja, der var andre der fik lignende udfordringer. Jeg havde fumlet med de invitations-links som jeg havde sendt til de øvrige bestyrelsesmedlemmer. Og min vejledning var mangelfuld. Så det var altså mig der var et kvaj. ;-(

Mine fumlerier er efterfølgende blevet korrigeret og 3 af 4 bestyrelsesmedlemmer er nu tilmeldt 'minforening.dk' samt kan kan logge ind og kan dermed deltage i gruppen 'HARK Bestyrelse'. Jeg håber at vi kan afprøve gruppe-chatten via 'minforening.dk' i løbet af de kommende dage.

Med lidt held kan vi dermed snart afholde tekstbaserede gruppe/bestyrelses-møder over nettet uden at skulle mødes fysisk. Om det så er godt nok til vores formål - vil vise sig når vi får afprøvet systemet i praksis.

Men indtil videre ser det ikke helt tosset ud. Denne tråd opdateres med fornyet status - når vi har afholdt et online 'prøve-bestyrelses-møde'.

MVH
/Jens
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: HARK forum chat-udvidelse.

Indlæg af yaknudsen »

Vi har her til aften forsøgt at afholde et test-bestyrelsesmøde via den chat der er en del af 'minforening.dk'.

Rent teknisk fungerer systemet. Men det var første gang vi forsøgte os ud i den svære kunst at afholde et møde via chat, og min konklusion er, at en gruppe chat ikke umiddelbart kan bruges til at løse bestyrelsens mødeudfordring.

Ihvertfald ikke uden meget detaljerede forberedelser og meget præcise aftaler om hvordan man som deltager forventes at forholde sig til at man skriver til adskillige andre deltagere på samme tid. Det meste af mødets tid blev brugt til at vente på at 'nogen' skulle skrive noget og man var som deltager konstant i tvivl om hvorvidt alle havde 100% fokus på hvad der blev talt om, eller om deltagerne havde tekniske problemer, var gået på toilettet eller var ude for at smøre sig en ostemad.

Mødet tog derfor GIGA lang tid - uden at vi rigtigt kom nogen vegne.

Det var ikke muligt at se deltagerne i øjnene for at konstatere om de 'nikkede' for at signalere at den forudgående besked var modtaget. Noget der under et mere traditionelt møde (ansigt til ansigt) stort set ville løse sig selv ved en simpel øjenkontakt, et nik eller en anerkendende 'mmmmm' lyd.

Det faldt os på ingen måde naturligt at holde os snævert til dagsordenen, og da vi ikke havde udpeget en ordstyrer og en veldefineret talerækkefølge gik der konstant ged i samtalen når der indenfor de samme få sekunder ankom flere forskellige kommentarer fra flere forskellige deltagere - til flere forskellige tidligere kommentarer fra flere forskellige afsendere. Det var i det hele taget MEGET sværere at afholde et 'chat' bestyrelsesmøde end jeg i min vildeste fantasi havde forestillet mig.

Det kan muligvis forbedres ved:
at vi aftaler nogle klare retningslinjer for hvordan samtalen skal foregå,
at vi udnævner en dirigent,
at vi aftaler fast talerækkefølge
at vi har en ekstremt detaljeret dagsorden
at alt det ovenstående følges nøje og med militær præcision og disciplin, uden nogen som helst afvigelse.

Summa summarum, jeg havde ikke forberedt mødet tilstrækkeligt detaljeret, og forventningerne til deltagerne var for uklare. Vi måtte afbryde mødet efter næsten en time uden at være kommet igennem mødets relativt korte og ukomplicerede dagsorden, vi kom faktisk ikke engang tilfredsstillende gennem dagsordenens punkt 1).

Vi aftalte inden mødets afslutning at jeg går i tænkeboks, forbereder mig bedre, finder en ny dato til et nyt møde - og at jeg før mødet afholdes fremsender nogle klare retningslinier for hvordan mødet bør afvikles samt en meget mere detaljeret dagsorden (via mail).

Men jeg må indrømme at jeg ikke er nær så optimistisk med hensyn 'chat' løsningen - som jeg var inden vi fik prøvet konceptet af i virkelighedens verden. Det ligner faktisk mest af alt en fiasko. ØV!

Men vi er til gengæld allesammen blevet meget klogere og meget mere erfarne. ;-)

MVH
/Jens
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Re: HARK forum chat-udvidelse.

Indlæg af Tinning »

uden at vide meget om det tænker jeg at en løsning kunne være noget skype måske er løsningen
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: HARK forum chat-udvidelse.

Indlæg af yaknudsen »

Tinning skrev: 11. maj 2019, 07:53 uden at vide meget om det tænker jeg at en løsning kunne være noget skype måske er løsningen
Udmærket forslag fra Tinning, et forslag som dog allerede har været inde i overvejelserne blandt bestyrelsens medlemmer. Til orientering har Facebook og facebook's Messenger er også været inde i overvejelserne.

En tekstbaseret chat vil helt automatisk løse udfordringen med at skrive mødereferater, det vil ske helt automatisk når deltagerne skriver deres kommentarer i løbet af mødet. Men - den tekstbaserede chat løsning medfører desværre samtidig en lang række andre udfordringer - som ovenfor beskrevet.

Skype medfører computer-tekniske forudsætninger som jeg er ude af stand til at opfylde. Facebook og Facebook Messenger kræver Facebook login og medfører uacceptable udfordringer med fortroligheden. Facebook (og dermed også facebook messenger) udelukker derfor sig selv som mulighed for mig.

Jeg undersøger i øjeblikket om et simpelt gammeldags telefonmøde kunne være en brugbar løsning på udfordringen med at afholde bestyrelsesmøder på tværs af landsdele - uden at deltagerne skal rejse fysisk frem og tilbage.

En telefon-møde-løsning giver selvfølgelig ikke nogen øjenkontakt, og et telefon-møde giver heller ikke nogen automatisk løsning på skrivning af referater, men kræver kun en fungerende telefon. Telefonen behøver endda ikke engang at være en smart-phone, det kunne sagtens være en ældrevenlig DORO telefon med brønd-dæksel store selvlysende knapper.

Et eksempel på en tilsyneladende velfungerende, gratis og dansk telefonmøde-service kunne være denne: http://telemødet.dk/. Måske er det noget vi bør afprøve?

Yderligere kommentarer, løsningsforslag og input modtages med glæde og fornøjelse. Hold jer ikke tilbage med at deltage i dialogen om en brugbar løsning af klubbens møde-udfordring.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
flygge
Indlæg: 100
Tilmeldt: 18. feb 2019, 14:44
Geografisk sted: Korsør

Re: HARK forum chat-udvidelse.

Indlæg af flygge »

Hej yaknudsen

Jeg faldt lige over denne

https://appear.in/

Kunne det være en mulighed

Flygge
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: HARK forum chat-udvidelse.

Indlæg af yaknudsen »

flygge skrev: 11. maj 2019, 10:23 Hej yaknudsen

Jeg faldt lige over denne

https://appear.in/

Kunne det være en mulighed

Flygge
Det ser bestemt interessant/brugbart ud. Jeg har ikke webcam og mikrofon tilsluttet min desktop (og får det heller ikke). Men det ser ud til at kunne fungere på smartphone. Så det er næppe noget problem.

Tager du initiativet til en afprøvning? Jeg kan deltage i en afprøvning de fleste dage, men foretrækker efter kl. 20:00 og inden kl. 22:00 (hvis det kan lade sig gøre). Jeg er dog åben for andre forslag når bare tidspunktet ikke kolliderer med allerede indgåede aftaler.

MVH
/Jens
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Besvar