HARK på Facebook

Generalforsamlinger og anden klubinformation
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 816
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Re: HARK på Facebook

Indlæg af Peter AT »

Jeg er oprigtig ærgerlig på HARK´s vegne.

Igen er det lykkedes at dræbe initiativ og motivation hos et par ildsjæle.

Det er flygge og yaknuden der gennem brok og modvillighed er blevet direkte og indirekte kritiseret af specielt Lasse, Lars N og Iver.

Tillykke i tre.... Nu kan i sikkert få resterne af en tidligere velfungerende klub for jer selv.

En skam at så få kan ødelægge det for så mange :-(

Hvil i fred HARK dkflag4
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Brugeravatar
John Sigh
Indlæg: 510
Tilmeldt: 29. jul 2011, 21:12
Geografisk sted: Sydthy

Re: HARK på Facebook

Indlæg af John Sigh »

Jeg vil foreslå at diskussionen stopper her, inden alle bliver uvenner og hvis der er forslag om HARK på Facebook til generalforsamlingen må det behandles som alle andre forslag.
Mvh John Sigh.
"Der er intet der er så galt,at det ikke kan blive værrer"
" Man skal aldrig tynde sin whisky med kaffe,brun farin og flødeskum før man skal sove !"
Brugeravatar
Lasse Pedersen
Indlæg: 704
Tilmeldt: 20. apr 2009, 11:09
Geografisk sted: Brøndby

Re: HARK på Facebook

Indlæg af Lasse Pedersen »

Goddag HARK
Jeg bakker John op!
Det lyder som en rigtig god idé.
Hilsen Lasse (Trapper)
Brøndby

Transalp RD11 06 sort. 202.000. km. 102.Færger.
BSA B 40 WD. 67.

Sidecar cross is for men! Transalp is for an old man!!
Man ved aldrig hvornår man ser en sort Transalp
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: HARK på Facebook

Indlæg af yaknudsen »

John Sigh skrev: 25. apr 2020, 08:38 Jeg vil foreslå at diskussionen stopper her, inden alle bliver uvenner og hvis der er forslag om HARK på Facebook til generalforsamlingen må det behandles som alle andre forslag.
Mvh John Sigh.
Jeg afsluttede mit (indtil nu) seneste indlæg i denne tråd med at skrive:
Min personlige anbefaling er at give initiativet en chance - men den modstand som man kan spore i denne tråd taler sit tydelige sprog imod at afprøve initiativet, så min foreløbige konklusion må være at vi som interessefællesskab er nødt til at lade foreningens højeste myndighed (generalforsamlingen) tage en beslutning inden der etableres et eventuelt Facebook initiativ.
Jeg er således enig med John Sigh i, at Facebook initiativet skal en tur forbi en generalforsamling inden det evt. kan sættes i værk.

Derimod er jeg lodret uenig i forslaget om at lægge diskussionen død indtil generalforsamlingen afholdes, det er efter min mening stik imod det demokratiske element og den ytringsfrihed som er de mest grundlæggende (og grundlovs-sikrede) elementer i den danske foreningsfrihed.

At der er nogen der vil benytte lejligheden til at blive uvenner, blot fordi de er uenige om et emne, det må de efter min mening afklare med sig selv, det nægter jeg at være en del af.

Hvis man ikke kan have en åben debat om holdninger og synspunkter, så er der efter min mening i virkeligheden tale om et menings-tyrrani eller et holdnings-diktatur som jeg ikke ønsker at være en del af.

Jeg opfatter faktisk mig selv som en gammel sur mand der synes at (næsten) alting var bedre i de gode gamle dage. Men.... Jesus Christ. Jeg er oprigtigt overrasket over at der er så mange som er endnu mere gamle og endnu mere sure og endnu mere fastlåste end undertegnede.

Hvis der er nogen som synes jeg skal have nogle læsterlige verbale klø for den ovenstående verbale lussing, så hold jer endelig ikke tilbage. Jeg kan nemlig sagtens rumme uenighed og debat - uden at forveksle det at være uenig, med det at være uvenner.

Tak for ordet!

MVH
/Jens
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: HARK på Facebook

Indlæg af iver »

Knudsen du får ingen klø af mig, for jeg er enig i at vi godt kan vende emnet her på forum.

Men jeg tror at det for at være konstruktivt, skal være på en måde hvor man argumentere sagligt og holder sig til emnet, og ikke angriber den ene eller anden for at have en holdning til tingene, eller tolker på holdningerne.

Om det så rent praktisk kan lade sig gøre er en anden ting, og jo helt op til deltagerne i debaten.


For at vende tilbage til debatten, hvis vi skal have den her er, tænker jeg at det vil kræve en del arbejde at sørge for at dem der ikke er på Facebook er opdateret på hvad der foregår der, samt at det vil kunne give dem en følelse af at "være holdt udenfor", som jeg ikke synes er nødvendig. Jeg anser ikke Facebook som en del af min hverdag, og som jeg ser det skifter forskellige sociale medier som sådan "dominans" så hurtigt som så mange andre ting i den verden vi lever i, at vi også en dag skal være til stede en helt tredje platform. Jeg betragter også vores forum som en vidensbank, som jo så også ville skulle opdateres, hvis det skulle komme guldkorn på en evt social medie platform. Visse af de argumenter jeg er kommet med, vil jo afstedkomme en øget arbejdsmængde på bestyrelsen, som jo vil tage tid, tid som jeg synes var bedre brugt på at arrangere sammenkomster af den ene eller anden art, eller som måske vil afholde nogen fra at stille op til bestyrelsen.

Jeg er klar over at jeg har gentaget mig selv i visse dele af min argumentation.

Mvh Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
John Sigh
Indlæg: 510
Tilmeldt: 29. jul 2011, 21:12
Geografisk sted: Sydthy

Re: HARK på Facebook

Indlæg af John Sigh »

Måske vi skal starte en fordele/ulemper tråd om Facebook ?
Mvh John Sigh.
"Der er intet der er så galt,at det ikke kan blive værrer"
" Man skal aldrig tynde sin whisky med kaffe,brun farin og flødeskum før man skal sove !"
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: HARK på Facebook

Indlæg af yaknudsen »

iver skrev: 25. apr 2020, 14:14 Men jeg tror at det for at være konstruktivt, skal være på en måde hvor man argumentere sagligt og holder sig til emnet, og ikke angriber den ene eller anden for at have en holdning til tingene, eller tolker på holdningerne.
Helt enig.

Og ... hvis man samtidig kan udvise lidt tolerance og rummelighed når der alligevel ryger en 'finke af panden' i ny og næ, så vil det efter mine erfaringer kunne tilvejebringe langt flere fordele end ulemper.

Jeg har lært rigtig mange HARK'ere at kende, og er af den overbevisning uenighederne i realiteten er ganske små og få, at det der i sidste ende tæller er at fællesskabet støtter op om det unikke fællesskab som medlemmerne over tid har opbygget gennem HARK's efterhånden ganske lange og glorværdige historie.

Jeg er ikke uvenner med en eneste HARK'er. Men der er nogle enkelte HARK'ere som meget tydeligt har givet udtryk for at de er uvenner med mig.

I min verden er det ikke en uoverstigeligt hindring. Jeg gør blot mit bedste for at fokusere på det positive - og ignorerer efter bedste evne negative vibrationer.

Vi har allesammen evnen til at fastholde fokus på det der giver fællesskabet værdi, altså hvis vi hver især gør en bevidst indsats for at være bare en lille smule tolerante, forstående og omstillingsparate. Siger det bare!

Tilbage til debatten:

Bortset fra det.... så var det ikke hensigten at en HARK Facebook tilstedeværelse skulle være en 'en-til-en' kopi af HARK's forum. Det ville aldrig kunne bringes til at fungere, det ville derimod (som Iver og andre kritikere anfører) kræve alt for meget man-power, koordination og moderation.

Måske er jeg lidt/meget naiv, men jeg forestillede mig en uafhængig (men meget gerne loyal) HARK Facebook gruppe som henviste til (og reklamerede for) HARK fællesskabet og HARK's forum, at Facebook gruppen ellers lever sit helt eget liv med de frivillige kræfter der orker at bidrage til fællesskabet på Facebook platformen - med det formål at give alle dem (hvis indgangsvinkel til næsten alting på internettet er Facebook) en gylden mulighed for at lære HARK fællesskabet nærmere at kende.

Indholdet på Facebook kommer HARK fællesskabet aldrig til at kunne styre. Ejerskabet af indholdet på Facebook tilfalder helt automatisk 100% til Facebook i det øjeblik det er tilføjet. Så det behøver vi ikke at bruge krudt på at forsøge at styre, for det kan ganske enkelt ikke lade sig gøre i virkelighedens verden.

Altså... i min optik vil de ressourcer som HARK's bestyrelse og IT-team i givet fald skulle bruge på en evt. HARK Facebook tilstedeværelse - helt automatisk blive meget tæt på NUL.

Jeg forstår dog godt at der kan være en usikkerhed forbundet med sådan et HARK Facebook initiativ, så det giver god mening at få støvet alle argumenter af inden initiativet tages op til afstemning på fællesskabets generalforsamling.

NB: Hvis nogen skulle være i tvivl. Så har jeg til hensigt at stille forslag om at afprøve et HARK Facebook initiativ ved næstkommende generalforsamling.

MVH
/Jens
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
ktopp
Indlæg: 328
Tilmeldt: 05. okt 2012, 10:18
Geografisk sted: Hadsten

Re: HARK på Facebook

Indlæg af ktopp »

Enig med iver og knudsen. HARK forum er en vidensbank og hovedkanal for kalender, aktiviteter m.m. Facebook kan være et supplement. Nogen er meget aktive på FB andre bruger det minimalt og der er sikkert også en del der hader det. For dem der bruger det meget er det måske en hurtig kanal til at mødes til et pludselig opstået møde en solskinslørdag.
Vores klub er ikke det eneste sted hvor kampen mellem FB og klubhjemmeside kæmpes. De lokale spejdere jeg er en del af , Randers Orienteringsklub, Vejforeningen Hjaltesvej er jeg stødt på samme problem. Lad os tage det på på generalforsamlingen. :-D :-D
Husk aldrig at køre med for stram kæde.
Husk aldrig at køre med for stram kæde.
+ 998
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 699
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: HARK på Facebook

Indlæg af Palle »

Hold da op en røre i andedammen det her giver :shock:
Det er godt nok store problemer vi har at slås med i dagens Danmark :lol:
Det minder mig om min arbejdsplads... 20 pædagoger alle kvinder og hønsegård ...
Og så 4 mandfolk som kun kan ryste på hovedet 8-)
Lad dog dem som er til facebook være til det og lad os andre være " i fred her på HARK-FORUM " :beer:
Udviklingen siger facebook,Twitter,Instagram og hvad ved jeg !!!
Hovedsagen må vel være at vi alle nyder at køre mc og gerne vil dele vores interesse med andre...
Hvilken platform det så er,er i min verden ligegyldig !!!
Jeg personligt er ikke på en skid andet ens HARK-FORUM og youtube og mail---
Og hvis andre har lyst til at udvide repetoariet ...så dem om det ...
Mon ikke vi alle i sidste ende bare vil nyde at være sammen på vores træf og hyggeture ?
Come on venner !!!
Slut borgfred---- og lad os mødes over vores bålgryde og en kølig pils :beer:
Vi er sgu voksne mennesker

Personligt magter jeg ikke at følge denne tråd mere.. :-(
Livet er sgu for kort til at være uvenner---
Vi har alle `en fælles interesse--- lad os nu udnytte den !!!
Chrome won`t get you home..
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: HARK på Facebook

Indlæg af iver »

Jens skriver "Indholdet på Facebook kommer HARK fællesskabet aldrig til at kunne styre", men bestyrelsen har jo den myndighed at kunne slette opslag såfremt de er personlige angreb, racistiske osv, så lidt skal vi vel styre, jeg går da ud fra at hvis den situation opstår så har bestyrelsen beføjelser til at reagere og vil reagere, såfremt vi skal på Facebook.

Nu har jeg det sådan at jeg gerne selv vil bestemme over om sociale medier kan se om jeg er hjemme på matriklen eller et andet sted , og da Facebook jo er indrettet sådan at man hurtigt kan lægge billeder på, ville jeg være træt af at figurere i realtid på Facebook så det kan ses hvor jeg befinder mig. Den slags udfordringen skal vi vel også kunne håndtere.

Selvfølgelig skal bestyrelsen have skulderklap for at tage nye initiativer, og forny klubben. Det har i mine øjne været en force at vi i HARK har haft en bestyrelse hvor forholdsvis nye medlemmer har siddet, så vi undgik at der sad nogle "gamle" medlemmer som ville lede ud fra devisen "Det plejer vi ikke at gøre". Men at ligefrem sætte noget i værk som generalforsamlingen har nedstemt, er i mine øjne måske lige friskt nok, men oprigtig ros herfra for at ville komme med noget nyt.

Mvh Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
Lasse Pedersen
Indlæg: 704
Tilmeldt: 20. apr 2009, 11:09
Geografisk sted: Brøndby

Re: HARK på Facebook

Indlæg af Lasse Pedersen »

Goddag HARK

Jeg har fuldt med i denne tråd.
Jeg har selv en Facebook profil, jeg bruger den ikke, jeg kommer en gang i mellem ved en uvidende handling fra mig, når jeg søger på eller ser på nyhedsbreve på nettet, ind på min Facebook profil/start side, i disse tilfælde kan mine børn og svigerbørn se: Citat : ( nå nu er den gamle kommet på Facebook) !

Vil det sige, eller kan de så også se hvor jeg er?

Jeg vil gerne høre, hvilke fordele vil det give Mig hvis HARK kommer på Facebook?

Jeg er ikke i mod udvikling, men jeg ser ikke altid nogen fordel ved nye tiltag, og for mig slet ikke hvis det "gamle" fungere!
Jeg vil være rigtig ked af at gå glip af oplysninger vedr. HARK "bare" fordi det står et andet sted!

Som skrevet er min erfaring meget meget lille vedr. Facebook, men er det ikke rigtigt at hvis det er en "åben" side, (måske hedder det noget andet) så er det som en rulle tekst, altså alle indlæg står fortløbende, så hvis mange skriver på sammen tid/dag så "kan" det være en lang rulletekst som skal læses, hvis man gerne vil følgemed.
Hilsen Lasse (Trapper)
Brøndby

Transalp RD11 06 sort. 202.000. km. 102.Færger.
BSA B 40 WD. 67.

Sidecar cross is for men! Transalp is for an old man!!
Man ved aldrig hvornår man ser en sort Transalp
Besvar