Conti Escape

Hvor tilfreds har du været med dit dæk?
Besvar
Brugeravatar
JP
Indlæg: 302
Tilmeldt: 16. aug 2007, 21:02
Geografisk sted: Nørager

Conti Escape

Indlæg af JP »

Er der nogen, der har erfaring med Conti Escape dæk til Transalp. Jeg kører hovedsagligt på asfalt, dette dæk ser ud til at være et bedre asfaltdæk end et TCK 80.
John

Indlæg af John »

Nej jeg har ikke erfaring med dette dæk, men nu er jeg også sådan ½ nybegynder. Tjek dette link - måske har du set det : http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=219211
Jeg satte Pirelli Scorpion på min AT i 2006 og har været godt tilfreds. Jeg kører også mest alm. landevej med små afstikkere.
Brugeravatar
JP
Indlæg: 302
Tilmeldt: 16. aug 2007, 21:02
Geografisk sted: Nørager

Indlæg af JP »

Jeg monterede Conti Escape på Transalpen for 3 uger siden, har kørt knap
6.000 km. med sønnen og fuld oppakning bagpå. Vi har mest kørt i tørvejr
og på asfalt, men også kørt i regn og hagl. Til mit kørsel virker dækkene
pålidlige, man kan selvfølgelig se, at dækkene er blevet slidte, men der er mindst 6.000 km. tilbage endnu.
Brugeravatar
JP
Indlæg: 302
Tilmeldt: 16. aug 2007, 21:02
Geografisk sted: Nørager

Re: Conti Escape

Indlæg af JP »

Har lige skiftet bagdækket efter 13.500 km. Har monteret et nyt af slagsen, købt over nettet hos nordjysk dækcentral, pris: 589 kr. incl.fragt.
Der er adskillige tusind kilometer tilbage i fordækket.
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Conti Escape

Indlæg af Nikolajsen »

Det var da OK mange kilometer :ok:
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
JP
Indlæg: 302
Tilmeldt: 16. aug 2007, 21:02
Geografisk sted: Nørager

Re: Conti Escape

Indlæg af JP »

Hej.
Lige lidt opfølgning, skiftede fordækket efter 17.000 km. Har monteret Heidenau K60 istedet for.
Dette dæk er lidt mere grov i mønsteret, så jeg synes, det ruller lidt mere ved gruskørsel. På asfalt står det fint fast til min kørsel, det lidt grove mønster gør, at dækket larmer lidt ved asfaltkørsel. Har kørt 7.000km. med dækket.

Hilsen Jørn
Rotax 655

Re: Conti Escape

Indlæg af Rotax 655 »

Hej Jørn
hae lidt fortrudt mit nye køb af karro MS.. jovda knopper for alle pengene og laerm fra dem.. meeen jeg kører jo også mest på asfalt og synes nu bagdækket forsvandt lidt hurtigt, 1 mm knopper tilbage på midten - mange mm på siderne - fordækket halv- færdig.. kørt 6000 km ca. (sepedometer og km tælle ude af funktion pt.) :twisted: Lure på Anake næste gang :-D
Brugeravatar
JP
Indlæg: 302
Tilmeldt: 16. aug 2007, 21:02
Geografisk sted: Nørager

Re: Conti Escape

Indlæg af JP »

Hej
Lige lidt opfølgning vedr. Conti Escape, har skiftet bagdækket igen efter 13.500km. Det må siges at være ok.
Har nu monteret Brigdestone TW 48, bliver spændende at se hvor mange kilometer der er i det. Og hvordan det opfører sig når vejen er regnvåd.

Hilsen Jørn
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Conti Escape

Indlæg af Nikolajsen »

Til min sommertur til Sverige i år, havde jeg monteret Conti Escape både for og bag (fordækker dog til sæson start).
Turen var som udgangspunkt på så meget grus, jordveje og traktor spor som muligt, uden at siksakke helt vildt.
Og jeg må konstatere at disse dæk klart er bedre på løst underlag, en dem jeg ellers har prøvet (Bridgestone TW47 + TW48 og Pirelli Scorpion MT90 A/T), hvilket det lidt mere åbne mønster naturligvis også indikere. På asfalt mærker jeg ikke den store ændring, men det åbne mønster gør også at de "rumler" lidt, det gjorde de andre ikke, men det er ikke meget generende.
Det regnede lidt på første dag, og der er tilsyneladende ikke nogen problemer på våd asfalt (ved mit kørselsmønster i vådt vejr)

Holdbarheden må vente lidt, men mon ikke de holder bedre end de andre, Jørn's erfaringer taler for det. Jeg kørte nemlig ikke ret langt på Bridgestone dækkene, ca 6000 km, 50 % mere på Pirelli dækkene(bagdæk).
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Rotax 655

Re: Conti Escape

Indlæg af Rotax 655 »

Karoo dæk uden T (touring) kan jeg ikke anbefale, købte et nyt fordæk billigt af en privat. Efter monteringen viste det sig at larme helt vildt - nå træls tænkte jeg. Og kørte til Mols Bjerge i dag, Det er ikke en skid bedre end en T modellen. Intet ordenlig bid i løst grus eller sand. Ingen hjælp med styringen. Bagdækket som er et halv slidt T Karoo fungerede fint. Opgav dog at køre på ridestierne. (Kørte sammen med Janus fra dofmck) og respekt for sådan en KTM. For hulen da hvor de tynde cykelhjul duer, De er jo ikke meget bredere end på min MTB. Janus forsvandt i en byge af grus da han ville tjekke et ridespor ud. Kom tilbage og sagde. Jeg kan. Pegasoen kan ikke.
Tænker så. Gaffa kunne måske også på Afrikaneren - men Jeg kan ikke kører så stærkt på løst underlag, ender med jeg totalt mister kontrollen. Har et ny monteret Karoo bagdæk jeg skal ha slidt op. Så ryger der Conti Escape dæk på primært til gadebrug og en stille og rolig grustur. Men respekt for Endurokørerne og KTM 450 modellen der vejer det halve af pegasoen med 60 HK og stærkt moment. Fandens jeg er blevet så gammel. Sikke et stykke legetøj. Uanset jeg slingrede og var ved at miste kontrollen flere gange da tempoet blev for højt. Feed tur. Janus kørte pænt bagved så det var ikke hans skyld, flink fyr :ok: Skal snart prøves igen i roligere tempo. Uden seje KTM medkøre, Bare stille og roligt. læs: så hurtigt som mulig uden at miste kontrollen over dyngen. :-D
Besvar