Michelin Anakee, erfaringer?

Hvor tilfreds har du været med dit dæk?
Besvar
Yankie

Michelin Anakee, erfaringer?

Indlæg af Yankie »

Jeg er på udkig efter nyt gummi til negertvillingen, og er faldet over Michelin Anakee. Erfaringer, gode som dårlige.
Mit kørebehov bliver nok mest asfalt, grusvej, stier. Er dette dæk helt yt i grus på og sti? Obs, jeg kommer ikke i mudder og sand.
majland

Re: Michelin Anakee, erfaringer?

Indlæg af majland »

Yankie skrev:Jeg er på udkig efter nyt gummi til negertvillingen, og er faldet over Michelin Anakee. Erfaringer, gode som dårlige.
Mit kørebehov bliver nok mest asfalt, grusvej, stier. Er dette dæk helt yt i grus på og sti? Obs, jeg kommer ikke i mudder og sand.
Det sad på min xtz da jeg købte det. Det er et fortrinligt dæk på asfalt og det er blandt de bedre på våd asfalt .Motorrad testede det for et par år siden på en varadero og det blev kun slået af et michelin pilot der stod endnu bedre fast. Jeg hev 15000km ud af det

Jeg kørte da også lidt geusvej med det - og faldt ned af en græsbeklædt sandskråning da forhjulet skred (kan jeg nok ikke give dækket skylden for)

Jeg kører godtnok også mest asfalt, men vil gerne have noget der står bedre fast når underlaget er knapt så fast. Samtidig vil jeg have et dæk der kan holde nogle km .. Så nu er jeg på andet sæt Continental TKC80. Det første holdt 14000km og er oppe på 8500 på det andet.

Et anakee vil sikkert være bedre til 95% af min transport kørsel men når jeg så endeligt kommer lidt ud i naturen er jeg meget glad for tkc80'en
Yankie

Indlæg af Yankie »

Tak for input majland...
Jeg tror jeg er kommet frem til at et Anakee ikke lige er dækket til mit brug. Kommer nok en del på grus (er født og opvokset tæt på Mols Bjerge, så jeg kommer nok en del derud på den).
Tror ikke Anakee kan dække mit behov.
Har overvejet Metzeler Sahara..
Har læst en del om Michelin T63 her i dag og er nok blevet mere varm på dem end jeg var i starten..
Christian Lau

Indlæg af Christian Lau »

Hej
Anarkee er et fantastisk dæk på asfalt, Kører man på grus er der ok bid. Kører man i mudder, så sidder man fast... ;-)

Sidste år, var jeg sammen med min nabo et tur i Garmish Partenkirschen. Der skulle køres hårnåle sving, og ikke for meget motorvej. Dækket gør det HELT fantastisk til dette formål. Vi havde en HEL DEL REGN, og på intet tidspunkt slipper det (og vi kørte relativt stærkt til tider, da vi skulle nå et autotog i München..).

Mit næste problem er, hvilket dæk skal jeg skifte til næstegang?!? Så jeg følger dette inlæg med spænding... ;-)


Mvh
Christian
Yankie

Indlæg af Yankie »

Hej Christian!

Tak for dit input.
Jeg endte med at få Bridgestone på. Trailwing 101 og 152.
Jeg har ikke den mindste erfaring med dæk af denne type så jeg sprang ud i det. Dog havde jeg det krav at det skulle kunne holde til en del grus. Nu har jeg ikke nået at få kørt så meget på dem endnu, men synes de gør det rigtig godt på asfalt, rigtig fint på grus, middelmådigt i sand. I mudder/glat pløre er de ikke meget bevendt fandt jeg ud af igår. :-P
Jeg skal nok komme med nogle flere erfaringer her jo længere jeg får kørt på dem.

Grunden til jeg ikke valgte Anakee var at jeg synes de var for asfaltorienterede ift Trailwing, kan godt være det er mig der tager fejl?

Faktisk ville jeg rigtig gerne have haft Metzeler Enduro 3 Sahara dæk på, men min dækmand kunne ikke skaffe dem. Tror det blir det næste dæk der skal prøves. Har du evt refaringer med det dæk Christian?

Mvh
Rasmus
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Jeg kan kun tale varmt for Michelin T63 hvis man skal køre på blandet underlag. Bevares, der findes da langt bedre dæk til ren asfalt eller ren mudder. Men hvis det er sådan lidt asfalt og grus er det fortrinligt :-)
Yankie

Indlæg af Yankie »

Yes, T63 var også inde i mine overvejelser men jeg valgte TW i sidste øjeblik. Nu prøver jeg det og så kan det være jeg prøver T63 næste gang.
Mathias fik T63 på og kan sikkert komme med en masse rosende ord om det. Det kan i hvertfald kaste jord og mudder mange meter bagud. :-o
Mathias og jeg fik indviet vores nye gummi her igår med lidt blandet underlag.
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Fik vist ikke læst dit forrige svar ordentligt, for det står jo godt nok at du havde købt Trailwings :-)

Men held og lykke med dem, lad os da høre lidt om dem når du har fået kørt lidt.
Christian Lau

Indlæg af Christian Lau »

Hej igen..
Jeg har "desværre" kun erfarring med Anarkee på min AT´er... Men jeg overvejer at ofre nogle andre dæk på den, selvom der stadig er rigeligt mønster tilbage.
Jeg synes det er et virkelig godt dæk til asfalt, men jeg befinder mig mere og mere på grusveje, småveje og enkelte gange i efteråret har jeg taget mig selv i at køre langs de ny høstede marker og dér er det altså ikke optimalt... :roll: Jeg fik på et tidspunkt roddet mig ind på et øvelsesterræn, hvor jeg sad fast i den første mudderpøl.. Det er altså ikke optimalt.. Så jeg skal finde nogle knopper..

Jeg glæder mig til at høre om Jeres erfarringer.. Måske jeg skulle prøve Sahara3 så vi prøver nogle forskellige?!?

Mvh
Christian
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Nu er det jo Yankies tråd, så ved ikke hvor meget off topic han vil tillade :-)

Men altså, hvis du skal have et dæk der kan lidt af det hele, så må et TKC80 eller T63 være et ret godt bud synes jeg :-)
Besvar