Emmas Dilemma - Hvilke dæk skal jeg vælge ?

Hvor tilfreds har du været med dit dæk?
Besvar
tingtilsalg

Emmas Dilemma - Hvilke dæk skal jeg vælge ?

Indlæg af tingtilsalg »

Hej hej gutter..

Jeg tror lige jeg vil bestille mig nogle dæk til den lille AT der står hjemme og keder sig. Jeg er kommet frem til 2 dæk, men kan ikke rigtigt bestemme mig :-)

TKC80, rimeligt grovmønstret - Men stadig ganske habilt på landevej. Eller Metzeler Enduro 3 Sahara, knapt så grovmønstret - bedre på landevej og kan stadig gå an på grusveje.

Jeg har aldrig selv kørt på TKC80, men har læst rigtigt meget godt om dækket til de der kører på meget forskelligt underlag.
Har selv kørt på Enduro 3 Sahara og har været meget tilfreds med det, så længe det ikke er løst sand eller mudder man kører på, og står rigtigt godt fast på landevej synes jeg..

jeg ved at jeg kommer til at køre 75-80 procent asfalt, og det fornuftige valg set ud fra dette, ville være Sahara dækket.. Men kan sgu ikke beslutte mig, hvad synes i :-)
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hej Tom.

Jeg ville vælge Sahara 3. da du jo selv siger at du nok kommer mest på asfalt, jeg tror det vil stå fint nok fast offroad, og du vil få mere glæde end ærgelse over TKC på asfalt. Men den er svær, for de er begge gode dæk! !!!!!

Så lige en sidste ting, hvor køber du Sahara dækket? jeg havde det på min AT da jeg købte den, men har ikke kunnet finde det hos nethandler, eller fysiske forhandlere herhjemme!!! Og synes jeg har fulgt med i strengen hvor der bliver snakket dækhandel over nettet!!!!

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Jeg har læst en masse godt om www.mynetmoto.com så der har jeg besluttet mig for at handle, de har rigtigt rigtigt mange gode dæk.

Jeg læste lidt frem og tilbage på nettet, og har nu bestilt Continental TKC80 dæk, både for og bag. Så må vi se hvor galt det går :-)

Om ikke andet er det en god undskyldning for at finde et mudderhul :-)
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hej igen.

Tænkte nok det var der du landede :-D

Er spændt på at høre hvad du synes om det, mest om asfalt egenskaberne!!!!

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Der går lige en måned eller to før jeg ved mere om dækket :-)

I øvrigt, Enduro 3 Sahara dækket kan du købe hos alle forhandlere der forhandler Metzeler dæk, og det tror jeg bestemt der er en hel del der gør. Jeg købte tidligere alle mine dæk hos Mini Motor i kolding. Både Mitas Stone King, Metzeler Sahara osv.. Ingen problem der :-)
Brugeravatar
Lasse Pedersen
Indlæg: 705
Tilmeldt: 20. apr 2009, 11:09
Geografisk sted: Brøndby

AvonGripster

Indlæg af Lasse Pedersen »

Hej med jer

har nogen af jer erfaring med Avon Gripster

jeg Skal have nye dæk så jeg er i gang med at bestille og havde egentligt bestemt mig for Metezler Tourance nsom jeg har været godt tilfreds med men prisen er jo faldet en del på Avon
jeg glæder mig til at hører jeres mening

mvh Lasse
Hilsen Lasse (Trapper)
Brøndby

Transalp RD11 06 sort. 202.000. km. 102.Færger.
BSA B 40 WD. 67.

Sidecar cross is for men! Transalp is for an old man!!
Man ved aldrig hvornår man ser en sort Transalp
Besvar