Avon Gripster

Hvor tilfreds har du været med dit dæk?
Besvar
Brugeravatar
Lasse Pedersen
Indlæg: 705
Tilmeldt: 20. apr 2009, 11:09
Geografisk sted: Brøndby

Avon Gripster

Indlæg af Lasse Pedersen »

Skrevet: Tirs Jun 02, 2009 6:02 pm Emne: AvonGripster

--------------------------------------------------------------------------------

Hej med jer

har nogen af jer erfaring med Avon Gripster

jeg Skal have nye dæk så jeg er i gang med at bestille og havde egentligt bestemt mig for Metezler Tourance nsom jeg har været godt tilfreds med men prisen er jo faldet en del på Avon
jeg glæder mig til at hører jeres mening

mvh Lasse
_________________
Hilsen Lasse
Hilsen Lasse (Trapper)
Brøndby

Transalp RD11 06 sort. 202.000. km. 102.Færger.
BSA B 40 WD. 67.

Sidecar cross is for men! Transalp is for an old man!!
Man ved aldrig hvornår man ser en sort Transalp
Brugeravatar
Lasse Pedersen
Indlæg: 705
Tilmeldt: 20. apr 2009, 11:09
Geografisk sted: Brøndby

Avon Gripster

Indlæg af Lasse Pedersen »

hej med jer

jeg kan se mange har været inde og kigge

jeg har for en mdr siden indkøbt desse dæk og i forige uge kom de så på, jeg må sige jeg glev glad allerede på den første tur di rumler overhovede ikke verken for eller bag, og de er meget stabile på asfalt kanter og "høje" hvide striber

og ved i så hvad de klær også cyklen :-D

På søndag 2 aug. kører min Frue og jeg 4 uger til Irland :beer:

Trapper
Hilsen Lasse (Trapper)
Brøndby

Transalp RD11 06 sort. 202.000. km. 102.Færger.
BSA B 40 WD. 67.

Sidecar cross is for men! Transalp is for an old man!!
Man ved aldrig hvornår man ser en sort Transalp
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

God tur 8-)
Og meld gerne tilbage når du ved noget mere om holdbarhed, og hvor godt det står fast, asfalt tør/våd, grus, mudder osv. Der er nemlig nok ingen tilbagemeldinger, fordi ingen kender dette dæk.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Lasse Pedersen
Indlæg: 705
Tilmeldt: 20. apr 2009, 11:09
Geografisk sted: Brøndby

Indlæg af Lasse Pedersen »

Hej Nikolajsen

du har sikkert ret i det med tilbagemældingen, Avon er nu eller et gammelt anakent mærke jeg husker jeg kørte på sådanne tilbage i 70 erne da jeg kørte Motocross og Trial dengang var de dog en del dyrere en Metzler og Tralleborg og da det jo aldrig har været let at få penge ud af de englændere, måske fordi det stadig menre vi er lidt i alliange med Napolion (de franske) *G*
nej sjov til side
jeg skal nu nok ikke kører så meget i muder men du kan tro jeg nok skal melde tilbage, hvordan de kører og styrer for det er så afgjort det væsentlige for mig så må de gerne renne lidt hurtiger af gummiet.


gode sommer Honda allroad´s ture

hilsen

Trapper
(Lasse)
Hilsen Lasse (Trapper)
Brøndby

Transalp RD11 06 sort. 202.000. km. 102.Færger.
BSA B 40 WD. 67.

Sidecar cross is for men! Transalp is for an old man!!
Man ved aldrig hvornår man ser en sort Transalp
Brugeravatar
Lasse Pedersen
Indlæg: 705
Tilmeldt: 20. apr 2009, 11:09
Geografisk sted: Brøndby

Avon dæk

Indlæg af Lasse Pedersen »

Hej alle sammen

jeg har nu kørt godt 5.000 km på mine dæk og jeg har både ris og ros om dem, jeg køre ikke så meget i teræn først og fremmest fordi jeg oftes kører med min kone bag på, men jeg er også ved at værre for gammel jeg er en årgang 54.

men jeg køre meget på små veje, og på ujævn asfalt, brosten og grusveje har jeg det beste anbefalinger, ligeledes er det meget roligt på motor veje, min ris er at i oktober, november hvor tempraturen jo var noget lavere havde jeg svært ved at køre varme i dem og det gav grund til agtpågivenhed
jeg har de sidste par år kørt med kvælstof i dækkene fordi kvælstof er mere stabilt med hensyn til udvigelse varme kulde

men jeg er helt sikke på jeg når jeg igen skal have nye dæk køber jeg Avon

mange hilsner
med håb om mange kommentarer

Lasse

TRAPPER
Hilsen Lasse (Trapper)
Brøndby

Transalp RD11 06 sort. 202.000. km. 102.Færger.
BSA B 40 WD. 67.

Sidecar cross is for men! Transalp is for an old man!!
Man ved aldrig hvornår man ser en sort Transalp
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Hej Lasse.
Tak for tilbage melding. Årgang 54' :-? det er sgu da ikke noget at snakke om.
Jeg har dog 2 spørgsmål:
Hvor meget mønster er der tilbage :?: (hvor mange kilometer)
Betyder det, at det (efter din menig) står bedre fast end Tourance :?: (på de veje du kører på)
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Lasse Pedersen
Indlæg: 705
Tilmeldt: 20. apr 2009, 11:09
Geografisk sted: Brøndby

Avon dæk

Indlæg af Lasse Pedersen »

hej

nej alder er jo ikke noget man snakker om men den har dog taget en del af min drengethed *S*

jeg har ikke målt dækkene men de er da slidt mest på højre side da vi har kørt godt 4.000 km. i venstre side ( England/ Irland) og ja jeg er bestemt mere tilfreds med Metzler Tourance og jeg mener der er op i mod 15.000 km. tilbage og jeg vil understrege at de fledste af de 4.000 km. er kørt på meget dårlige veje på Irland med fuldt lastet altså ca 400 kg. totalt dog ikke i stor fart og uden hjulslip,

min MC. er en Transalp årgang 2006

hilsen Lasse (Trapper)
Hilsen Lasse (Trapper)
Brøndby

Transalp RD11 06 sort. 202.000. km. 102.Færger.
BSA B 40 WD. 67.

Sidecar cross is for men! Transalp is for an old man!!
Man ved aldrig hvornår man ser en sort Transalp
Brugeravatar
Lasse Pedersen
Indlæg: 705
Tilmeldt: 20. apr 2009, 11:09
Geografisk sted: Brøndby

avon dæk

Indlæg af Lasse Pedersen »

Hej Leif

Hvor køber du dæk?
Hvor kan man se et billede Hvor Monstret kan ses?

Hvor er det hyggeligt på Få oplyninger

HilsenLasse
Hilsen Lasse (Trapper)
Brøndby

Transalp RD11 06 sort. 202.000. km. 102.Færger.
BSA B 40 WD. 67.

Sidecar cross is for men! Transalp is for an old man!!
Man ved aldrig hvornår man ser en sort Transalp
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Avon dæk

Indlæg af Nikolajsen »

Hej igen
Jeg er lidt forvirret, og måske lidt tungnem, så jeg skal hjælpes.
Lasse Pedersen skrev:de er da slidt mest på højre side da vi har kørt godt 4.000 km. i venstre side ( England/ Irland)
Det er da en spøg ik'
Lasse Pedersen skrev: og ja jeg er bestemt mere tilfreds med Metzler Tourance
Øhe er det så Gripster eller Tourance, du syntes er bedst?
Lasse Pedersen skrev: og jeg mener der er op i mod 15.000 km. tilbage
Er det Gripster, du mener der totalt set, kan køre 20000?
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Lasse Pedersen
Indlæg: 705
Tilmeldt: 20. apr 2009, 11:09
Geografisk sted: Brøndby

Avon Gripster

Indlæg af Lasse Pedersen »

Hej Nikolajsen

de er da slidt mest på højre side da vi har kørt godt 4.000 km. i venstre side ( England/ Irland)
[color=red][/color] nej det er ikke en spøg jeg kunne tydelig se at i sær bagdæk var mere slidt i højre side, og tro mig vejene er bestemt ikke bedere i Irland en de var i det gamle DDR.

og ja jeg er bestemt mere tilfreds med Metzler Tourance
[color=red][/color]Ja det kan jeg godt forstå du undre dig over *S* det der burde have stået er : [i]Ja jeg er bestemt mere tilfreds med Gripster end jeg har været med Touranc!

og jeg mener der er op i mod 15.000 km. tilbage

[color=red][/color]ja jeg mener jeg kan køre yderliger 15.000 km på Gripster, og pt. har jeg kørt 8.000 km. på dem og jeg er ikke i tvivl om jeg kan kører mindst 10.000 mere og jeg ved godt det er langt, jeg kørte knapt 15.000 km. på de originale Bridgestone bagdæk, og det Toutance bag dæk blev udskiftet efter 8.000 km sammen med med det originale Bridgestone fordæk, fordækket blev skiftet på grund af begyndende revner i gummiet samt fordi det var slidt, bagdækket skiftede jeg fordi jeg ikke ville kører så langt væk hjemme fra uden at have helt nye dæk, så jeg har Tounranc bagdækket stående og jeg kunne godt finde på at købe et ekstra baghjul for på den måde hurtige dæk skift/billigere, da jeg jo let selv kan tage hjulet af, jeg kunne også godt tænke mig at have mulighed at geare om, ( har du i den forbindelse nogen erfaring med en kædesprænger der kan holde)
jeg kørte 23.000 km. på fordækket

håber dette gav mere forståelse, for det var godt nok lidt rodet det forige jeg skrev, jeg vil læse mine indlæg bedere i gennem frem over

PS: mine svigersønner forstod heller ikke jeg skiftede bagdæk inden vi kørte på ferie

tak for en hyggelig "snak"

hilsen Lasse
Hilsen Lasse (Trapper)
Brøndby

Transalp RD11 06 sort. 202.000. km. 102.Færger.
BSA B 40 WD. 67.

Sidecar cross is for men! Transalp is for an old man!!
Man ved aldrig hvornår man ser en sort Transalp
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Indlæg af Torben Vester »

Hej.
Ligesom Nikolajsen fatter jeg heller ikke det med slidet paa hoejre side.... :roll:
Men det forklarer maaske hvorfor kineserne altid koerer midt paa vejen: de vil bare slide daekkene ens......;-)..... :idea:

Hilsen
Torben - Kinesien
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Hej Lasse, og selv tak 8-)
Joe, det hjalp på det meste.

Det med mest dækslid på højre side, pga. venstre kørsel, den fatter jeg stadigvæk ikke. Måske det bare er fordi konen læner sig til den ene side, for at se noget :-)

Og jo, nu er den feset ind :lol: du er mere tilfreds med Gripster, og du mener det kan køre 18000 - 20000 km.

Jeg kan da godt forstå at du ikke vil køre på ferie på et dæk, som man ikke er helt sikker på kan holde hele turen.

På arbejdet har vi en Renold kædespringer, og den holder udmærket.
Jeg har ikke nogen selv.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Besvar