Michel Anakee 2 til Varadero XL-1000 V

Hvor tilfreds har du været med dit dæk?
Besvar
Christian Lau

Indlæg af Christian Lau »

Det dæk bliver du glad for... :-) Du kan roligt trykke til maskinen i små sving, den slipper IKKE ! ! -heller ikke når det er vådt...!!!

Mvh
Christian
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 692
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Indlæg af Bønne »

Det lyder sgu godt Christian :!:

Jeg får også monteret sådan to på min inden foråret, så det glæder jeg mig til :lol:
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Brugeravatar
kjelde
Indlæg: 427
Tilmeldt: 15. nov 2008, 17:56
Geografisk sted: vamdrup

Indlæg af kjelde »

hej Leif
Det lyder rigtig godt.
Sådan et par må jeg hellere få sat på når jeg skal have dækkene skiftet. Det lyder til at være en rigtig god investering.

Men sig mig en gang. Kan du ikke ligge tørt om natten længere siden du sidder og skriver midt om natten :shock:
lars kjelde
En smøg forkorter ens liv med 2 min-en dobbelt whiskey med 4 min-at gå på arbejde med 8 timer
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 692
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Indlæg af Bønne »

Jamen Leif, du skal da ikke være flov over at du skal op om natten, det gør dig bare til den ideelle makker at dele telt med om vinteren. :ok:

For så kan du fyre i brændeovnen når du alligevel er oppe for at pisse. :lol:
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 692
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: Michel Anakee 2 til Varadero XL-1000 V

Indlæg af Bønne »

Hej

Så rundede jeg 10000 km på mine Michelin Anarkee 2 :-D

Mit første indtryk af dem var at cyklen føltes meget levende, men det skyldes måske ligeså meget forskellen fra de gamle (Bridgestone TW101/TW152), der var slidt helt flade. Det var da heller ikke større problem end at jeg hurtigt vendede mig til det. Jeg havde et enkelt "slip" med dem da de var forholdsvis nye, men det skyltes nok at de ikke var slidt ordentlig ru endnu. Jeg tog det ellers rimeligt med ro i starten, grundet erfaringerne med TW´erne, der praktisk taget ikke kunne stå fast på noget som helst andet end knastør asfalt :!:

Mit indtryk af Anarkee´erne på grusveje er at de er meget mere retningsstabile end TW´erne, med dem sejlede forhjulet så jeg følte at jeg overhovedet ikke havde kontrol over det! Med Anarkee sejler den markant mindre, styringen virker meget mere sikker, og jeg føler at have kontrollen. I Norge kørte jeg en del på grusveje, det foregik med op til 70 km/t, men begrænsningen lå ikke i dækkene, men i vejføringen (sving, oversigsforhold osv.). Dog lykkedes det mig en enkelt gang at køre den fast i den norske natur, da grusvejen holdt op, og jeg skulle vende (8 km fra nærmeste hus, alene med en 278 kg tung cykel :lol: ).

I regnvejr viste de sig at være suveræne; da jeg kørte hjem fra Tjeldbergodden i Norge (1256 km på 14 timer :lol: ), kørte jeg de første ca. 700 km til Svinesund i pladrende regn. Tjeldbergodden ligger ved kysten, og derfra gik det ad fjeldveje op i 733 moh. På vej ned på den anden side, havde jeg på et tidspunkt kørt i 3 timer og så på km-tælleren: 275 km; så var de dæk vist godkendt til regnvejrskørsel :lol:.

På tør asfalt er der ikke rigtigt noget at skrive hjem om, der står de bare fast, og efterhånden stoler jeg så meget på dem at jeg tør bruge dem på en helt anden måde end TW´erne:

Billede

Så Anarkee´erne bliver ikke slidt flade, men jeg bruger lidt mere benzin med dem :lol: .

:ok:
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Besvar