Heidenau K 76 130/80 -17 TL 65H M/C

Hvor tilfreds har du været med dit dæk?
Besvar
jalp

Heidenau K 76 130/80 -17 TL 65H M/C

Indlæg af jalp »

Hejsa, er der nogen der kan hjælpe med dette dæk, jeg skal køre på asfalt og så lidt grus at det ikke er værd at regne, men grus det vil komme. Denne heidenau ,hvor mange km er der i sådant et bagdæk, ca?
Mit nuværende WEE RUPPER, kørte sidelæns ud af en rundkørsel idag, i Hinnerup på vej hjem :shock: jeg håber denne "tysker" er lidt bedere i regn, og koster det halve eller en 2/3 af et annakee på dækonline.dk
Men kan det betale sig at sparer 3-500 på et bagdæk, og hvad "mister" jeg :?:
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Det er sørme svært at svare på :shock:
Det kommer jo an på hvad du personligt vægter højest. Penge eller at kunne "stå" fast under alle forhold.
Og så er der i øvrigt lige så mange meninger om dæk, som der er om olie ;-)
Jeg kender ikke dette dæk. Men det du mister er nok evnen til at stå fast under alle forhold, da det koster flere penge at udvikle/fremstille et dæk der er rimeligt under alle forhold, end et der "kun" holder mange kilometer, og ikke står så godt fast på våd vej, eller div. vejstriber.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
jalp

Indlæg af jalp »

Jeg har intet imod at spare penge :-D, men min intension om at køre hele året,næsten, gør at jeg skal have holdbarhed og greb i regnvejr. mest greb tror jeg1
egoland

Re: Heidenau K 76 130/80 -17 TL 65H M/C

Indlæg af egoland »

Jeg liver lige lidt op i tråden:
Jeg kan se på diverse fora, at k60-erne får god omtale, og nu er jeg også brændt varm på Heidenau: lader til at være rigtig fin kvalitet til prisen. Men er der nogen reel erfaring med k76/k80-erne fra fabrikken? Lader til at være lige en anelse blødere end andre mere asfalt-orienterede endurodæk, men passer det???
egoland

Re: Heidenau K 76 130/80 -17 TL 65H M/C

Indlæg af egoland »

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=499030

Lader til at holde længe: Tur usa frem og tilbage, ca 10.000, og stadig gummi!!!!
Besvar