Continental Trail Attack

Hvor tilfreds har du været med dit dæk?
Besvar
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Continental Trail Attack

Indlæg af yaknudsen »

Så har jeg bestilt nye dæk til 'Albinus' (en XL 700) hos myNetMoto.com - de ankommer nok om nogle dage

Kode: Vælg alt

CONTINENTAL / 100/90-19 57H TRAIL ATTACK	 54.45 Euro
CONTINENTAL / 130/80R17 65H TRAIL ATTACK	 75.55 Euro
Ca. 1.200,00 kroner inklusive moms og forsendelse, det er lige til at holde ud ;-)

Dækmønstret antyder at dækkene er mindre offroad orienterede end de originalmonterede Bridgestone Trailwing 101/152. Men det kommer vist til at passe som fod i hose med mine ringe offroad evner og det faktum at en XL 700 er klart mere asfaltorienteret end sine forgængere (XL 600 og XL 650).

NB: Jeg kommer lejlighedsvis bort fra asfalten, men det er hverken min eller XL 700's spidskompetancer. ;-)

Mere info kommer her når jeg har fået kørt nogle kilometer på de nye dæk.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: Continental Trail Attack

Indlæg af yaknudsen »

Så har jeg fået tilbagelagt omkring 1000 km. på Continental Trail Attack dækkene.

Som forventet kan dækkene bedst beskrives som glimrende asfalt/touring dæk der kan klare en lille afstikker på en grusvej i ny og næ. Dækkene giver rigtig god feedback og føling med underlaget, så der er ingen overraskelser - dækkene "siger til" i god tid. Mønsterdybden er ret stor, især på bagdækket. Så måske er holdbarheden bedre end de ca. 9.000 som jeg fik på de to første sæt Bridgestone TrailWing 101/152 som er de fabriksmonterede dæk på XL 700 modellen.

Jeg kører sjældent på decideret løst underlag (mudder/sand/græs) så der har jeg ingen erfaringer (endnu), men jeg har svært ved at forestille mig at dækkene er særlig gode til den disciplin. Har endnu ikke prøvet dækkene i vådt føre. Vender tilbage senere med flere indtryk og erfaringer.

Billede
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: Continental Trail Attack

Indlæg af yaknudsen »

Så har jeg prøvet dækkene på flere forskellige slags underlag. Takket være de fantastiske fællesture på weekendens super vellykkede HARK Sjællandstræf. kkj8

Dækkene duer ikke særlig godt til pladder. De øvrige turdeltagere kunne iagtage hvordan en Transalp ser ud når den ligger på siden i en mudderpyt. :-D
I sand og på vådt græs fungerer dækkene dog en smule bedre end man kunne have frygtet. Jeg har ikke noget at udsætte på egenskaberne på våd asfalt. :ok:

Som tidligere antydet er der altså definitivt tale om gadedæk som i nødstilfælde kan bruges på en lille (og ikke alt for smattet) omvej i botanikken. :kylling:

De næste dæk skal helt sikkert være mere grovmønstrede. Det var pinligt (men også lidt sjovt) at ligge der og rode i pladderet. :not:
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
tingtilsalg

Re: Continental Trail Attack

Indlæg af tingtilsalg »

Med fare for at virke flabet... :roll:

Men det kan vel ikke komme bag på nogen at sådan et dæk ikke er godt til ret meget andet en asfalt ? :shock:
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: Continental Trail Attack

Indlæg af yaknudsen »

Flabet :?: Nej da, bestemt ikke :!: Men jo, det kan godt komme en lille smule bag på nogen. Især hvis man læser følgende testresultater:

1. Continental Trail Attack - 329 Pt.
2. Metzeler Tourance EXP - 299 Pt.
3. Pirelli Scorpion Sync - 293 Pt.
4. Dunlop D607, 291 Pt.
B. Bridgestone BW 501/502 - 287 Pt
6. Michelin Anakee II - 275 Pt.
7. Avon Distanzia - 269 Pt.

http://www.advrider.com/forums/showthre ... p=10058128
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
tingtilsalg

Re: Continental Trail Attack

Indlæg af tingtilsalg »

Knudsen,

Jeg er ikke helt sikker på forstår hvor du vil hen. I den test du linker til er der jo kun testet på våd og tør vej, sådan som jeg læser det.
Så hvordan skulle man ud fra den test forvente at et gadedæk på nogen måde vil kunne begå sig på noget som helst der minder om løst underlag ?
Rotax 655

Re: Continental Trail Attack

Indlæg af Rotax 655 »

Hej Knudsen

Uanset hvor grove knopdæk der monteres på gedden handler kørsel i mudder, løse sten sand og store vandpytter også og navnlig om teknik, erfaring og mod. Det fik jeg bevis for flere gange (tre) under turene. pointen var vist at sætte sig godt tibage i saddlen, så vægten fra rytteren er over baghjulet, give så meget gas at forhjulet ikke styrede og selvfølgelig have så meget fart på at gedden ikke mister fremdriften midt i vandpytten. Skal der gives gas der mister rytteren kontrollen.
mener nuværende dækmonteringen er perfekt. For: Karoo 2 19/80-90 Bag: T-63 17/80/130
Senest rettet af Rotax 655 18. aug 2010, 10:02, rettet i alt 1 gang.
tingtilsalg

Re: Continental Trail Attack

Indlæg af tingtilsalg »

Selvfølgelig hjælper det meget at teknikken er i orden.
Men jeg tør nu godt stille op med et par knopdæk imod den generelle teknik her på siden.

Man kan sgu være nok så dygtig når man holder i ½ meter mudder med gadedæk monteret.
Kim Helbo

Re: Continental Trail Attack

Indlæg af Kim Helbo »

Hej Knudsen. Da jeg kører på en mc mage til din, ;-) vil jeg spørge om dine 9000 km på fabriksmonterede dæk kun er asfaltunderlag eller om der er "sneget" noget grus med under skærmen. Jeg er spændt på hvor langt mine dæk rækker i km, jeg er nok også mest til asfalt frem for løse underlag. Ved du hvad nye originale xl 700 TA dæk koster :?: Har kørt 4300km på mine, så jeg håber de holder sæsonen ud, jeg kører ikke om vinteren. mvh Kim Helbo
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: Continental Trail Attack

Indlæg af yaknudsen »

Kim Helbo skrev:Hej Knudsen. Da jeg kører på en mc mage til din, ;-) vil jeg spørge om dine 9000 km på fabriksmonterede dæk kun er asfaltunderlag eller om der er "sneget" noget grus med under skærmen. Jeg er spændt på hvor langt mine dæk rækker i km, jeg er nok også mest til asfalt frem for løse underlag. Ved du hvad nye originale xl 700 TA dæk koster :?: Har kørt 4300km på mine, så jeg håber de holder sæsonen ud, jeg kører ikke om vinteren. mvh Kim Helbo
Jeg har kørt ca. 98% asfalt på dækkene. Et nyt sæt koster så vidt jeg husker lige omkring 1.200 kroner (købt på http://mynetmoto.com). Med en mere fornuftig kørestil end den jeg benytter kan dækkene formentlig holde en del længere end de 9.000 km.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: Continental Trail Attack

Indlæg af yaknudsen »

Så er Continental Trail Attack dækkene efter ca. 7000 km. pillet af og erstattet med nogle Avon Distanzia.

Der var stadig temmelig meget mønster tilbage på dækkene, og mit gæt er at de godt kunne klare ca. 5000 km. mere. Holdbarheden er altså OK. Men da jeg skal på en ca. 5000 km. lang tur om en uges tid (og forventer at turen indbefatter lidt veje uden asfalt) så var det tid til at prøve noget andet.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Besvar