AVON Distanzia

Hvor tilfreds har du været med dit dæk?
Besvar
Mogens Dammand

AVON Distanzia

Indlæg af Mogens Dammand »

Avon Distanzia

Efter at have prøvet det kære TW42, ville jeg prøve et, efter normen for 21" dæk, mere landevejs præget dæk, og det blev så Avon.

Det er et dæk som jeg fra dag 1 har været meget tilfreds med.

Jeg kører jo udelukende på asfalt og det har været en rigtig god oplevelse.

Jeg tror ikke at jeg på noget tidspunkt har været utryg på nogen måde.

Der er et fantastisk godt grip i de dæk og sving er en leg, selv i regnvejr har det levet op til mine forventninger.

Dækket er bygget op så der er mere gummi på midten at slide af end på siden, ret smart :-D

Med hensyn til holdbarhed, er jeg også tilfreds. De har på nuværende tidspunkt kørt snart 10.000km og der er stadig 3-4000km i dem.

Da jeg bruger Alp'en på arbejde, er der en del bykørsel, med deraf følgende mange nedbremsninger, og det går selvfølgelig ud over fordækket, så jeg vil tro at begge dæk er slidt lige meget.

Jeg er selvfølge fristet til at montere disse dæk igen, men kunne også godt finde på at prøve Bridgestone's BT-45 som jo er et rent gadedæk og som nu kan fåes i 21".

/Mogens
MogensD

Indlæg af MogensD »

Nu er der så blevet kørt godt 15.000 km på Avon, og det har været sjove km. men er nu skiftet.

Konklusion:
Et dæk med stort grip og mange km, har kun haft et par enkelte gange hvor jeg følte den var ved at smutte, men det behøver ikke kun at være dækkenes skyld ;-)
Dækket er bygget op med en hård compound på midten hvor der er det største slid, og en blødere på siderne for et bedre vejgreb i sving, og det har bare fungeret. Desuden er der mere gummi på midten at slide af på bagdækket.

Fordækket er slidt ned til minimum, mens der nok er et par tusind km i bagdækket endnu, men der var kommet nogle revner i gummiet, og så mener jeg at når jeg skifter dækmærke, vil jeg gerne have på begge hjul.

De nye hedder Mitas E08.

Hilsen
Mogens
MogensD

Indlæg af MogensD »

Glemte lige at sige, at de er også lydsvage, erfarede jeg efter at have prøvekørt de nye, men der er vel bare tale om lidt tilvænning :-)

/Mogens
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: AVON Distanzia

Indlæg af yaknudsen »

Har netop sat et sæt Avon Distanzia på min XL700 TA. Jeg vender tilbage med en vurdering når dækkene har fået kørt nogle kilometer.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: AVON Distanzia

Indlæg af yaknudsen »

yaknudsen skrev:Har netop sat et sæt Avon Distanzia på min XL700 TA. Jeg vender tilbage med en vurdering når dækkene har fået kørt nogle kilometer.
Jeg fik ikke vendt tilbage med en vurdering. Men bedre sent end aldrig. Nu har dækkene ihvertfald fået kørt 'nogle' kilometer. Blandt andet op over 25 alpe-pas sidste sommer. Dækkene bliver skiftet meget snart. Bagdækket er slidt ned til 'TWI' mærket midt på dækket. Der er væsentlig mere gummi tilbage på fordækket som dog er slidt meget tydeligt 'savtakket', så det 'synger' en del - især ved kurvekørsel.

Præcis hvor langt dækkene har kørt tør jeg ikke sige. Men det er et sted mellem 9.000 og 11.000. Altså ikke specielt langt eller specielt kort. Der er ikke noget at fremhæve af hverken godt eller skidt ved dækkene. Min vurdering: Mest velegnet til asfalt, men klarer også en lejlighedsvis afstikker ud i noget - men ikke alt for voldsomt - løst/vådt/fedtet. Med andre ord: Et glimrende dæk-kompromis uden overraskelser. Et dæk der i virkeligheden egner sig ganske godt til sådan nogle som mig ( sådan cirka en gennemsnitlig Transalp chauffør med afdæmpet eventyrlyst og relativt begrænset talent ).

Kunne sagtens finde på at anvende samme type dæk igen, men har besluttet at prøve noget andet for afvekslingens skyld, og på grund af anbefalinger fra andre HARK'ere.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Besvar