Full Bore USA M41 TR Sport

Hvor tilfreds har du været med dit dæk?
Besvar
Allan K

Full Bore USA M41 TR Sport

Indlæg af Allan K »

Tænkte jeg lige ville indvie jer i et lille eksperiment. Købte i efteråret et sæt Full Bore USA M41 TR Sport Enduro dæk. Fandt flere anmeldelser på nettet, der tydede på godt greb, men kort rækkevidde. Rækkevidden er sådan lidt sekundær, da jeg alligevel ikke kører lange ture - men prisen for sådan et sæt? Ca. 800 kr incl. forsendelse fra mcdaekonline.dk (altså for både for- og baghjul!). Det skal blive spændende at se, hvordan de er at køre på :-) Jeg har som de fleste andre oplevet, at styret vobler når det slippes, hvilket skulle være grundet dækmonteringen. Kørte indtil nu på et sæt Bridgestone gadedæk... I ved - i besparelsens hellige navn...
Allan K

Re: Full Bore USA M41 TR Sport

Indlæg af Allan K »

Sådan ser de ud :-)
Sådan ser de ud :-)
M-41RTSport.jpg (35.76 KiB) Vist 15166 gange
Allan K

Re: Full Bore USA M41 TR Sport

Indlæg af Allan K »

Så har jeg været på årets første tur med de nye dæk, og jeg er virkelig positivt overrasket! Med mine gamle Bridgestone BT45 woblede styret øjeblikkeligt når jeg slap gassen ved 80 km/t - der var end ikke optræk til woblen med disse nye dæk! De var rigtigt tillidsvækkende i sving og kurver, men jeg tror de anmeldelser jeg har læst har HELT ret i, at der er begrænset antal km i dem! Gummiet er godt nok blødt!

Ang. woblen ved jeg godt, at man skal være meget forsigtig med at påstå dækkene er skyld i det. Det ér dog et kendt problem med forskellige dæktyper på PD10 modellen (har ingen idé om hvorfor), og i Tyskland må den kun køre med dæk, der er specifikt godkendte til den.

Da jeg også har skiftet kædekit og kronrørslejer, samt strammet bagfjederen 3 mm, kan jeg ikke isolere problemet til dækkene, men uanset hvad - så har jeg absolut ingen woblen nu, og jeg er en lykkelig mand :-)
Niels

Re: Full Bore USA M41 TR Sport

Indlæg af Niels »

Hej Allan

Jeg glæder mig til din dom, når du har kørt dem færdigt. Hvor mange km og greb i regn, på grus osv osv.
En ting er sikkert, de ser godt ud ;-)

Jeg kan lige sige, at jeg har kørt 20000 km på et sæt Metzeler Tourance, og 6000 km på et sæt Continental TKC 80, så jeg kender til det med forskellig levetid :shock:

Mvh Niels
Allan K

Re: Full Bore USA M41 TR Sport

Indlæg af Allan K »

Så er baghjulet kørt færdigt. Det blev til godt 10.000 km, og et fantastisk godt greb både på asfalt og på grus. Jeg kan absolut anbefale disse dæk til alle - også på grund af prisen, der dog nu er røget lidt i vejret.

Fordækket har stadig masser af gummi, så jeg har kun skiftet baghjulet.

Vedr. vejgreb i regnvejr - så må jeg blankt erkende, at jeg har valgt ikke at teste grænserne på våd vej :-) Jeg har kørt nogle gange, hvor det fugtede ganske kraftigt, men i et sådant føre kører jeg altid forsigtigt. JEg har dog aldrig haft fornemmelsen af, at bag- eller fordæk ville skride ud, ligesom jeg ikke har haft problemer med at bremse.

Man kan ikke længere købe fordækket på daekonline.dk, men den kan findes andre steder i DK.

Med lige venstre

Allan
Per
Indlæg: 56
Tilmeldt: 21. feb 2014, 20:58
Geografisk sted: Vordingborg

Re: Full Bore USA M41 TR Sport

Indlæg af Per »

Har netop skiftet mit bagdæk, Full Bore USA M41, ud med ContiTrail Attack 2. Det var et super dæk, som kun har kørt asfalt. Jeg har bestemt ikke kørt langsomt, men fik det alligevel til at holde va. 17.000 km.
Just do it!
Besvar