Mefo-sport MFC12

Hvor tilfreds har du været med dit dæk?
Besvar
Rasmus T

Mefo-sport MFC12

Indlæg af Rasmus T »

Hej HARK

Er der nogen der har erfaringer med MEFO Sport dækket til offroad kørsel?
http://www.zenoverland.com/tyres_tubes/ ... aster.html
http://www.mynetmoto.com/motorradreifen ... __m+s.html

Regner ikke med samme kilometer som tkc eller T63 men de skal da gerne kunne holde et par tusinde :-D

Valget står mellem at prøve mefo sport eller metzeler karoo ikke T modellen. Karoo bliver dog ikke produceret mere grundet deres nye Karoo 3 - Det virker mere asfalt orienteret end det oprindelige karoo dæk :shock:

Nogen der allerede har erfaringer med Karoo 3 dækket 8-)

Venlig hilsen
Rasmus
Niels

Re: Mefo-sport MFC12

Indlæg af Niels »

Jeg kender ikke dækket, men de ser ud til at være mere off, end onroad. Jeg vil gerne høre lidt om dem hvis du køber et sæt. (Mefo altså)

Mvh Niels
Brugeravatar
Holst
Indlæg: 328
Tilmeldt: 05. jul 2010, 20:41
Geografisk sted: Brædstrup, Midtjylland

Re: Mefo-sport MFC12

Indlæg af Holst »

Hej Rasmus

Jeg har prøvet MEFO dækket STONEMASTER. Det minder meget om STONEKING med den forskel at det er godkendt til at bruges på vejen. Jeg fik dækket af en god ven da det var omkring halv brugt. Kan klart anbefale det hvis du kører meget terræn. Det bider helt fantastisk i grus, græs, mudder mv. På asfalt er det ikke toppen da bagenden af cyklen føles temmelig levende. Kan man leve med det er det til gengæld en rigtig fedt dæk. Der er nok max 3-4000 km i et bagdæk, og jeg har hørt fra andre at fordækket ikke er noget der skal køres med på asfalt. Havde selv monteret et Pirelli MT21 fordæk sammen med MEFO bagdækket - og kan helt klart anbefale MT21 fordækket.

Er spændt på at høre hvad du ender med.... :-D

Her lige et par billeder af MEFO monteret... 8-)

Billede

Billede
Steffen Holst
Africa Twin XRV 650, 1988
Land Rover 110, 3,5 V8, 1984

ONE LIFE - LIVE IT!
Rasmus T

Re: Mefo-sport MFC12

Indlæg af Rasmus T »

Hej Steffen

Tak for tilbagemeldingen og de fine billeder :-D Super med info om fordækket, ærgerligt først at finde ud af det når dækket sidder på geden :-x
MT21 foran kunne være et godt bud, har eller hørt fra pålidelige kilder at Karoo fordækket skulle være rigtig godt til store adventure cykler lige som T63 og Pirelli scorpion rally.
Så må i tænke tanken til vinter og finde ud af hvilke sutter africaneren fortjener :roll:

Er det Rugged Roads crash bars du har monteret? Og i så fald er du tilfreds med den? Jeg skal selv have nye crash bars da mine gamle bøjede under et styrt i sverige og trykkede et side skjold :-x

Venlig hilsen
Rasmus
Besvar