Hvilket dæk og hvor købes det.

Hvor tilfreds har du været med dit dæk?
Besvar
CarstenA
Indlæg: 17
Tilmeldt: 11. maj 2014, 09:50

Hvilket dæk og hvor købes det.

Indlæg af CarstenA »

Har nylig købt en TA fra 91.
Der er monteret Metzeler Tourance.
Fordæk er dog helt færdigt, næsten intet mønster, taber luft . Jeg forventer at køre ca 85 % vej og lidt blandet for resten.
Hvilke dæk er mest velegnet og hvor er det bedst at købe mht lev.tider.
Brugeravatar
John Sigh
Indlæg: 510
Tilmeldt: 29. jul 2011, 21:12
Geografisk sted: Sydthy

Re: Hvilket dæk og hvor købes det.

Indlæg af John Sigh »

Hej Carsten.
Dæk er vist noget af det som der er flest meninger om :smadret:
Tourance er et godt dæk med mange km i og kan sagtens klare det meste grus også men bliver det fedtet mangler det selvfølgelig nogle knopper :roll:
Heidenau k60 syntes jeg selv godt om det klarer det meste og er lidt mere offroad end Tourance det støjer dog en del :-|
Mvh John Sigh
"Der er intet der er så galt,at det ikke kan blive værrer"
" Man skal aldrig tynde sin whisky med kaffe,brun farin og flødeskum før man skal sove !"
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Hvilket dæk og hvor købes det.

Indlæg af Nikolajsen »

Det er rigtigt, hvilket dæk er meget "person afhængigt" ;-) (lige som med motor olie :lol: ) . Alt efter hvor man kører, og hvilke egenskaber man prioriterer højest. Man KAN nemlig ikke få et dæk der båder står godt fast på løst underlag og asfalt, og i regn og sol, og holder mange kilometer.
Men hvor, er nemmere 8-)
mynetmoto.com
nordjysk-daekcentral.com
mcdaekonline.dk
Eller den lokale Euromaster eller MC forhandler, hvis man ikke sætter på selv...

Min erfaring med Tourance, er at det ikke er så godt i regnvejr, men mange kilometer (kender det ikke på løst underlag)
Bridgestone TW 47+48, står OK fast under alle forhold, men ikke ret mange kilometer. (ikke godt til mudder)
Conti Escape, OK på grus og tør asfalt, men en "dårlig fornemmelse" i regnvejr (endnu ikke kørt færdige, så jeg kender ikke kilometerne)
Pirelli Scorpion MT 90 AT, står lige så godt fast som Bridgestone TW 47+48, og flere kilometer. (ikke godt til mudder)
Pirelli Scorpion Trail, super godt til asfalt både tørt og vådt, mange kilometer. Duer ikke til løst underlag og mudder.
Jeg har ikke selv prøvet dem, men Michelin Anakee 2 kører rigtigt mange kilometer, og står fint fast på tør og våd asfalt, og kan også sagtens klare en tur på grus.

De næste dæk jeg skal prøve bliver Dunlop Trailmax, eller Conti TKC 70
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
CarstenA
Indlæg: 17
Tilmeldt: 11. maj 2014, 09:50

Re: Hvilket dæk og hvor købes det.

Indlæg af CarstenA »

Tak for inputs.
Jeg har købt Anakee 3, er spændt på om det
lever op til forventningerne :)
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Hvilket dæk og hvor købes det.

Indlæg af Nikolajsen »

Anakee 3 er et også rigtigt godt dæk, men mere beregnet til asfalt end Anakee 2. (mere lukket i mønsteret)
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Bernt
Indlæg: 293
Tilmeldt: 05. aug 2013, 22:53
Geografisk sted: Tølløse, midt på Sjælland :-)
Kontakt:

Re: Hvilket dæk og hvor købes det.

Indlæg af Bernt »

Hvad mener du så om Anakee 3 efter at du har kørt med dem, jeg skal snart havde et andet fordæk og tænker på at købe samme dæk. Derfor er jeg jo interreseret i at høre hvad du synes om dækket, jeg køre ca 85 % på faste veje.
Mvh Bernth
Eventyret venter bag næste sving :-)
Besvar