Metzeler Enduro 4

Hvor tilfreds har du været med dit dæk?
Besvar
Torben

Metzeler Enduro 4

Indlæg af Torben »

Da jeg købte Alp'en stod den med nye Metzeler Enduro 4 dæk og tælleren på godt 14000.
Nu står den med slidte dæk og tælleren er nået op på knap 37000.
Det er altså de samme dæk.
Fordækket er mest slidt og burde nok have været skiftet for 1000 km. siden, men jeg havde mest øje for bagdækket.
Det synes jeg da er dejlig mange km. på et sæt dæk ved meget blandet kørsel, dvs. mest mindre asfaltveje , en del grus men også ferieture med fuldt læs til Sverige (med passager) og Norge samt noget på motorvej (selv om det strider mod min religion!)
Blir' helt forskrækket når jeg her på forum ser, hvor hurtigt I andre får høvlet dækkene af - jeg synes ikke selv jeg ligger og lullekører - så det må jo være nogen dammed gode dæk de Enduro 4.
Har lige bestilt et sæt nye hos Reifenversand, så går der forhåbentligt et par år igen inden dækjernene skal ridse Alpens gyldne fælge. ;-)

Torben
Gæst

Indlæg af Gæst »

Nåh du skifter dæk med dækjern, så kan du få sådan nogle beskyttere til fælgen:
http://dinmc.dk/catalog/product_info.ph ... cts_id=639

De er ganske smarte, og så kommer der ikke ridser. De kan også laves selv, måske af en gammel slange, eller noget andet plastic.
Torben

Indlæg af Torben »

Kender godt fælgbeskyttere- men det gør nu ikke så meget, at man kan se, at det er en brugsgenstand man kører på 8-)
Forøvrigt - rigtige mænd lægger dæk om med fingrene :lol:

ellers tak for tippene...
Gæst

Indlæg af Gæst »

Hmm.. Nu har Honda jo nogle ret ringe fælge. Så jeg synes nu godt man kan passe lidt på dem. Det er faktisk nok det ringeste på AT og TA. Fælgene..
Besvar