Bønne: Projekt "Ny vintercykel".

Her kan du lægge et link til dine billeder.
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 692
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: Bønne: Projekt "Ny vintercykel".

Indlæg af Bønne »

Både og, det er et Stage 1 sæt, og det indeholder to sæt dyser, et til brug ved montering af KN-luftfilter (som jeg har gjort), og et til brug med både KN-filter og anden (og mere åben), udstødning. Og så er der et sæt nåle med en anden slibning, også tilpasset KN-filter, og med fem indstillingsmuligheder ligesom de originale.
De originale blandingsskruer genbruges, men de skal jo så ikke nødvendigvis stå som før, så der er lidt justering der.
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Rotax 655

Re: Bønne: Projekt "Ny vintercykel".

Indlæg af Rotax 655 »

Ja Bønne Jeg kan lige så godt indrømme det - jeg sidder og må nærlæse dine indgreb og opdateringer af Africaneren to gange -
Jeg synes simpelthen du har så meget tjek på den - (også når den går i stykker) at det er helt imponerende :ok: :ok:
Hvis vejret er til det ses vi til Gudenå træf ;-)
gaffa

Re: Bønne: Projekt "Ny vintercykel".

Indlæg af gaffa »

på min rd 07 fra 98 er der ingen just. muliheder på nålen (såvidt jeg kan se )
og efter jeg har åbnet luftfilterkassen skal den dyses ind
hvor har du købt sættet bønne ?

mvh Torben
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 692
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: Bønne: Projekt "Ny vintercykel".

Indlæg af Bønne »

Du har fuldstændig ret Torben, jeg så efter nu da jeg kom hjem fra arbejde, jeg huskede galt, der er ingen
justeringsmuligheder på de originale nåle. Til gengæld er det 6 muligheder der er på Dynojetnålene ifølge
papirerne (jeg kan jo af gode grunde ikke lige checke det nu :lol: ). Så alt i alt er der nogle flere muligheder
end som originalt.

Jeg har købt kittet ved M&P i England, http://www.mandp.co.uk/, for ca. 90£.

Rotax, det er da fint hvis du kommer til Gudenå-træf (og alle jer andre skal også være velkomne :-D ), jeg
kan kun anbefale det, det er et herligt primitivt vintertræf. På pladsen forefindes kun bål, vand og koldt
lokum (som til gengæld har danmarks flotteste lokumsudsigt :ok: :lol:). Resten skal man selv medbringe, men
der er indkøbsmuligheder i Brædstrup 6-8 km derfra.

http://www.mchojbjerg.dk/invitationer/Gudenaa2011.pdf
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 692
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: Bønne: Projekt "Ny vintercykel".

Indlæg af Bønne »

Så fandt jeg lige tid her i weekenden til at montere den nye lyddæmper, den rustfri fra Biltema til 649,00 kr, tak til
den der lagde linket til den ud :-D .
Umiddelbart lyder den rigtig godt, en dyb buldren, men ikke voldsom, men det bliver spændende at høre den i morgen
tidlig, når jeg kører på arbejde.
Det virker også som om den reagerer hurtigere på gassen, men den gamle var jo nok også fyldt med rust. Så må jeg
se om den kræver andre dyser, det skulle den jo teoretisk i følge Dynojet, men lad det nu komme an på en prøve.

Torben, det var jo også en mulighed for dig, jeg kan kigge forbi en af dagene hvis det er, så kan du jo både se
og høre den :-D .

Som det ses på billederne fik jeg også monteret sidetaskene, dog med nogle midlertidige beslag (det er de gamle der
er blevet modificeret, både pga. at de passede til 650´eren, men ikke til 750´eren, og også fordi jeg har flyttet
taskerne lidt længere frem). Jeg skal så på et tidspunkt have kopieret dem i rustfri, men det bliver nok først til sommer.

Der er nye billeder her: http://www.facebook.com/album.php?aid=1 ... 8abd2786e6
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
gaffa

Re: Bønne: Projekt "Ny vintercykel".

Indlæg af gaffa »

ole det ville da være fint med en fremvisning med lyd kslag :honda:
og jeg har helt sikkert kaffe på kanden
hvis du vil være sikker på at jeg ikke er ude og føjte
så er mit nr 40728585

mvh Torben
tingtilsalg

Re: Bønne: Projekt "Ny vintercykel".

Indlæg af tingtilsalg »

hmm,
Kan ikke lade være med at undre mig meget over placeringen af spændingsregulatoren. Du skriver det er for bedre køling. Men der skal dælme ikke meget skidt og snavs til før det isolerer så meget at den blev bedre afkølet på dens oprindelige placering.

Bare lige mine tanker .. :-)
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 692
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: Bønne: Projekt "Ny vintercykel".

Indlæg af Bønne »

Egentlig ved jeg heller ikke hvor stort problemet er, men jeg havde læst flere beretninger forskellige steder om hvor
varm den kunne blive. Men fakta er at den originale pladsering er bag højre sideskjold, lige over ekspantionsbeholderen
og udstødningen, så der bliver den formentlig ikke kølet ret meget. Og med den type generator der sidder i Africaneren
vil spændingsregulatoren udvikle en vis varme, modsat på mine gamle CB´ere der bruger en feltspolegenerator, her
bliver spændingsregulatoren ikke varm. Derfor valgte jeg pladseringen foran, da den under alle omstændigheder må
blive kølet mere dér, og hvad skidt og møg angår, har jeg da regnet med at gøre den ren en gang imellem :-D .

Men som nævnt er jeg ikke sikker på at problemet er så stort som det nogen steder er beskrevet. Efter jeg har renoveret
ledningsnettet med bla. ekstra og kraftigere stelledninger (generelt underdimentioneret på ældre Honda´er), og skiftet
stator og spændingsregulator, bliver den nye regulator kun håndlun. Så mon ikke nogle af de beskrevne problemer i
virkeligheden stammer fra dårlige stelforbindelser, irrede stik, gamle ledninger og måske en stator der ikke er helt på
toppen. Altsammen noget der kan give et overforbrug af strøm, der sender spændingsregulatoren på overarbejde, og
samtidig belaster de forskellige el-dele, f.eks. CDI-boksene, mere end godt er.
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
tingtilsalg

Re: Bønne: Projekt "Ny vintercykel".

Indlæg af tingtilsalg »

Du har selvfølgelig gennemtænkt problematikken på alle leder og kanter hehe :-)

Men du har nok ret, den oprindelige placering ved ekspansionsbeholder og udstødning er nok heller ikke det koldeste sted på cyklen :-)
Suhir

Re: Bønne: Projekt "Ny vintercykel".

Indlæg af Suhir »

Hej Bønne.

På det billede hvor på spænder det der gummi på ved baghjulet, hvad er det for noget og hvor har du fået det fra?

Min africaner kunne godt klare samme beskyttelse mod vind og vejr, hele året. :lol:
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 692
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: Bønne: Projekt "Ny vintercykel".

Indlæg af Bønne »

Hvor jeg har fået det fra, hmm...det kan jeg ikke lige huske :lol:

Men man bruger det bla. til at lave pakninger af i industrien og også som underlag på filebænke o.lign.

Som du kan se har jeg bare slået nogle huller i det og så stripset det fast til stellet. Dog er det stykke der sidder
bag kæden sat fast med et par små skruer på bagsiden af kædeskærmen. Der er ingen tvivl om at det har forlænget
kædekittets levetid betydeligt, den har pt. kørt 23000km med det sæt, det meste vinterkørsel, uden nogen problemer
med hverken udvaskning eller rust i kæden, noget der ellers godt kan være et problem ved vinterkørsel :ok: .

Jeg lavede et tilsvarende stykke bag kæden på Varaderoen da jeg skiftede kædekit på den ved 36000km, det nye
sæt har nu kørt 32000km og der virker til at være noget mere end 4000km tilbage i det.
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Besvar