Bønne: Projekt "Ny vintercykel".

Her kan du lægge et link til dine billeder.
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 692
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Bønne: Projekt "Ny vintercykel".

Indlæg af Bønne »

Så blev der endelig til at være nogle timer i garagen så jeg så småt kunne komme igang med mit projekt "Ny vintercykel".
De to cykler skal blive til én, renoveret og vinterklargjort til næste vinter. :-D

http://www.facebook.com/album.php?aid=1 ... 8abd2786e6
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Niels

Indlæg af Niels »

Et dejligt projekt! God fornøjelse!

Mvh Niels
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 692
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Indlæg af Bønne »

Tak skal du have. Jeg glæder mig også til at komme rigtigt igang med det, men jeg har ingen varme i garagen,
så der har været for koldt at gå og skrue indtil nu.
Men jeg håber at der fra nu af bliver flere og flere dage med temperaturer der tillader nogle timer derude :-D
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Ja, god fornøjelse. Der kan hurtigt ryge nogen timer.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Åh det er smukt!

Indlæg af Søren Dahl »

Two become one - næsten lidt sensuelt ikke sandt - to skabninger mødes og en ny genopstår - en smuk smuk tanke :lol: - og det bedste er at det der kommer ud af det, er en af de fedeste motorcykler verden kan mønstre 8-) , rigtig god fornøjelse!!!! ;-)

Mvh Søren
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 692
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Indlæg af Bønne »

Så fik jeg skaffet den manglende CDI-box til 650´eren (og en Haynes reparationshåndbog samt en adskilt motor :!: ), rengjort samtlige
multistik og startet den op.
Det holdt hårdt, den har jo stået stille længe, men den måtte overgive sig til sidst, og ti da stille hvor den lyder godt (især uden potte :!: ).
Så nu ved jeg motoren virker, så kan jeg godt skille resten af cyklen ad. :lol:
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 692
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Indlæg af Bønne »

I går blev 650´eren skilt ad, det viste sig at motoren alligevel havde en fejl, men heldigvis ikke noget der ikke kan limes :lol:

I dag var det så 750´erens tur. Jeg havde fået at vide at CDI-boksen formentlig også var død på den, men da jeg havde liv i 650´eren
prøvede jeg den med boksen fra 750´eren, og den virkede :!:

Multistikkene på 750´eren så rimelig pæne ud, så jeg prøvede at starte den, men den ville ikke. Et pust Pronto i indsugningerne og
der var liv på begge, så tændingen fungerede.
Af med benzinslangen efter pumpen, ingen benzin. Af med pumpen, og på med pumpen fra 650´eren, den vidste jeg
jo virkede; tryk på knappen, og så startede den :!: :lol:

Og den lyder faktisk endnu bedre end 650´eren :-D

At den så ladede 16-17 Volt i tomgang, det må jeg se på hen ad vejen som projektet skrider frem, nu ved jeg det jo.

Jeg har ingen erfaringer med disse modeller, men ved at læse diverse indlæg her, kunne jeg se at de gennemgående fejl
var: CDI-boks, spændingsregulator og benzinpumpe.
Så det var de tre ting jeg først koncentrerede mig om da jeg begyndte at se på cyklerne. På 650´eren manglede den ene CDI-boks
simpelthen, så det var let at finde den fejl, og 750´eren viste sig så at have de to andre.
Men uden den viden kunne det let have taget meget længere tid at finde fejlene, eller jeg havde måske nået at brænde et eller
andet af, men det kunne jeg jo tage højde for nu.

Tak for hjælpen til alle skribenterne af indlæggene, det er kanon med sådan et forum:!:
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 692
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: Bønne: Projekt "Ny vintercykel".

Indlæg af Bønne »

Ét nyt billede lagt på linket i første indlæg.
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
PAVJ

Re: Bønne: Projekt "Ny vintercykel".

Indlæg af PAVJ »

Hej -
Fedt projekt du der har gang i - håber du holder os "orienterede" som tingene skrider frem.

Er det "tyskere"


M.v.h.

Poul
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 692
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: Bønne: Projekt "Ny vintercykel".

Indlæg af Bønne »

Ja, de er begge tyskere, men det er kun den ene der har været indregistreret i Danmark, så det er det stel jeg bruger, og så motoren fra den anden. Resten bliver så den bedste af to dele. :-D
Jeg skal nok lægge flere billeder ind efterhånden, og også skrive lidt om forløbet.
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 692
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: Bønne: Projekt "Ny vintercykel".

Indlæg af Bønne »

Hej
Så er der lagt et par nye billeder til linket.

Stellet er blevet sandblæst, metaliseret og malet, og som det kan ses, er jeg igang med at samle den.
Alle bolte og møtrikker (næsten), bliver skiftet til rustfri, og ledningsnettet bliver gennemgået og
renoveret, så det kan tåle vinterkørsel.

P.T. venter jeg på reservedele bestilt dels hos CMS, dels hos M&P i England. På begge cykler var der
gået et leje i ledforbindelserne til baghjulsaffjedringen (men ikke det samme), så jeg valgte at skifte
samtlige lejer og pakdåser i svinggaffel og ledforbindelser, så er jeg (forhåbentlig) fri for at skulle
have fat i det igen foreløbig. Hjullejer med tilhørende pakdåser, kronrørslejer, pakdåser i
forgaflen, samt koblings- og gaskabler, bliver også skiftet.

Der er også bestilt to Heidenau K60 M+S fra Dækonline, dem venter jeg også på skal dukke op.
Forhåbentlig kommer det i løbet af den kommende uge, så jeg kan komme videre i næste weekend :-D
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 692
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: Bønne: Projekt "Ny vintercykel".

Indlæg af Bønne »

Endnu et par billeder tilføjet.
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Bønne: Projekt "Ny vintercykel".

Indlæg af iver »

Hej Bønne.

jeg kan se du har sat smørenipler på linket til affjederingen, det har jeg også selv overvejet, men jeg er lidt i tvivl om hvor meget det svækker godset, og hvor godt det holder i længden.....

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
tingtilsalg

Re: Bønne: Projekt "Ny vintercykel".

Indlæg af tingtilsalg »

De smørenipler er standard på RD03. I hvertfald nogle af dem. Skal dog ikke kunne udelukke om Bønne har tilføjet flere :-)
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 692
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: Bønne: Projekt "Ny vintercykel".

Indlæg af Bønne »

Det er en RD03 og en RD04 jeg bygger sammen, og som Tom skriver er der smørenipler i RD03´eren, men kun i svinggaflen.
Jeg var dog ikke klar over at de var originalt monterede, de kunne jo være sat i af en tidligere ejer.

Den svingaffel jeg bruger er fra RD04´eren, så den har jeg selv boret smøreniplerne i, og lige sådan i linket.

Jeg mener ikke at de to 6mm huller i den jernklods kan svække den af betydning, ang. holdbarheden ved jeg ikke rigtig hvad du
mener Iver, det kan da kun få lejerne til at holde længere, selvfølgelig under forudsætning af at man husker at trykke dem op en gang imellem.

Under alle omstændigheder er det da værd at prøve med den pris der er på lejerne, selv hos CMS :roll: .
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Besvar