I går blev 650´eren skilt ad, det viste sig at motoren alligevel havde en fejl, men heldigvis ikke noget der ikke kan limes
I dag var det så 750´erens tur. Jeg havde fået at vide at CDI-boksen formentlig også var død på den, men da jeg havde liv i 650´eren
prøvede jeg den med boksen fra 750´eren, og den virkede
Multistikkene på 750´eren så rimelig pæne ud, så jeg prøvede at starte den, men den ville ikke. Et pust Pronto i indsugningerne og
der var liv på begge, så tændingen fungerede.
Af med benzinslangen
efter pumpen, ingen benzin. Af med pumpen, og på med pumpen fra 650´eren, den vidste jeg
jo virkede; tryk på knappen, og så startede den
Og den lyder faktisk endnu bedre end 650´eren
At den så ladede 16-17 Volt i tomgang, det må jeg se på hen ad vejen som projektet skrider frem, nu ved jeg det jo.
Jeg har ingen erfaringer med disse modeller, men ved at læse diverse indlæg her, kunne jeg se at de gennemgående fejl
var: CDI-boks, spændingsregulator og benzinpumpe.
Så det var de tre ting jeg først koncentrerede mig om da jeg begyndte at se på cyklerne. På 650´eren manglede den ene CDI-boks
simpelthen, så det var let at finde den fejl, og 750´eren viste sig så at have de to andre.
Men uden den viden kunne det let have taget
meget længere tid at finde fejlene, eller jeg havde måske nået at brænde et eller
andet af, men det kunne jeg jo tage højde for nu.
Tak for hjælpen til alle skribenterne af indlæggene, det er kanon med sådan et forum:!: