Eftersøgning: Det vildeste udstyr på en Honda Allroader

Her kan du lægge et link til dine billeder.
Besvar
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Eftersøgning: Det vildeste udstyr på en Honda Allroader

Indlæg af yaknudsen »

Tøserne var helt vilde med den grønne mælkekasse, derfor kommer her et gensyn med den gammelkendte men aligevel banebrydende trend inden for allroader-udstyr.

Men er der mon nogen som har et billede af endnu mere tosset udstyr på en Honda Allroader.?

Billede
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Eftersøgning: Det vildeste udstyr på en Honda Allroader

Indlæg af iver »

Hmmmm ja kan godt se at det er noget der giver kredit på kontoen......
Men tjek lige hvad der hænger her i hver side under min styrtbøjle på min gamle Transalp, den med gul trekant på kåbeglasset, mon nogen har bedre billeder af dem?

Billede

Der hænger et ca 40 cm langt grå plastik "kloakrør" med endebunde, der i den ene ende var nitte og i den anden var tyverisikret med stålwire og hængelås, der var hjemmelavet oring i den ende der kunne åbne.Fastgjort på styrtbøjlen med rørbæringer der passede til diameteren, alle materialerne var sponsoreret af den smed der var på byggepladsen jeg gik på da jeg fik ideen, det hele kan også fåes i et velassorteret byggemarkede. Den ene indeholdt som regel i liter olie, den anden et udvidet værktøjssæt samt sikringer og pærer. medmindre man skulle til træf, så kunne man udskifte olien med en flaske whisky :-)

her fra en anden vinkel

Billede

Er den godkendt i din kategori Knudsen?

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: Eftersøgning: Det vildeste udstyr på en Honda Allroader

Indlæg af yaknudsen »

Det er bare SÅ godkendt. Og SÅ smukt! Mangler måske lidt strips og/eller noget gaffa for at fuldende konstruktionen. :-D
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
jalp

Re: Eftersøgning: Det vildeste udstyr på en Honda Allroader

Indlæg af jalp »

den der "styrt-lygte-bøjle-beskytter" - - hvor kommer den fra? er den lovlig? :shock:
Godt med et fedt påfund! holder de stadig eller kunne de ikke stå distancen - kloarkrørerne
tingtilsalg

Re: Eftersøgning: Det vildeste udstyr på en Honda Allroader

Indlæg af tingtilsalg »

Lovlig? - Sikke mange bekymringer..

Du kan købe sådan en til en Transalp, eller det kunne man engang. BMW R100GS blev også i nogle modeller solgt fra fabrikken originalt monteret med sådan en lygte/kåbe styrtbøjle.
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Eftersøgning: Det vildeste udstyr på en Honda Allroader

Indlæg af iver »

jalp skrev:den der "styrt-lygte-bøjle-beskytter" - - hvor kommer den fra? er den lovlig? :shock:
Godt med et fedt påfund! holder de stadig eller kunne de ikke stå distancen - kloarkrørerne
Hej jalp.

Lygtegitteret er også hjemmelavet, den føromtalte smed leverede 1 stk 22mm rustfri vandrør som jeg selv bukkede på en maskinfabrik hvor en kammerat arbejdede, gitteret fik jeg hos et firma i Hasselager der laver hegn, og så fik jeg det pulverlakeret for en flad 50 krseddel, efter en anden kammerat havde svejst det sammen, så udgiften var 50 kr :-) Jeg aner ikke om det er lovligt, og må desværre indrømme jeg ikke skænkede det en tanke, selvom jeg ellers forsøger at være nogenlunde regelret.

Rørene sad på i mange år og virkede fint, på vej til Østrig mødte jeg en tysker på en gser der havde fået samme ide, så vi udvekslede erfaringer og skulderklap :-)

Jeg lavede også det alubundskjold der sidder på, jeg brugte først 3 timer på at lede efter tegninger på nettet, og heldigvis havde en Australier haft samme ide og lagt tegningerne på nettet. Jeg brugte en 2,5 mm alu "dørkplade" som tidligere havde levet som kørestolsrampe i Den Gamle By. Bukkede det med samme kamerat der svejste gitteret og fik det svejst på en fabrik der laver redningsbåde, for en kasse øl. Udgiften her var 1 kasse øl :-D Ja og så gik der selvfølgelig en del timer i, men kan vi ikke ligge det ind under interessetimer ;-)

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
TEriksen

Re: Eftersøgning: Det vildeste udstyr på en Honda Allroader

Indlæg af TEriksen »

Er lige kommet hjem efter en tur til Indien hvor de har styr på det der med ekstraudstyr til en billig penge.
Udstyret købes her og kan garanteret monteres billigt.
Indien udstyr shop.jpg
Indien udstyr shop.jpg (39.85 KiB) Vist 10376 gange
Se følgende dele herunder: Postkasse som sidetaske, den gode gennemprøvede styrtbøjle, frakkeskåner på venstre side der også kan tage en ramme Odense pils samt cromliste og reservehjul på en scooter. Læg mærke til den røde sidetaske - han har simpelthen et stativ hvori man kan nedsænke sidetasken. Ta' den H&B!
Indien udstyr 1.jpg
Indien udstyr 1.jpg (38.32 KiB) Vist 10376 gange
Indien udstyr 2.jpg
Indien udstyr 2.jpg (35.56 KiB) Vist 10376 gange
TEriksen

Re: Eftersøgning: Det vildeste udstyr på en Honda Allroader

Indlæg af TEriksen »

Indien udstyr 3.jpg
Indien udstyr 3.jpg (35.52 KiB) Vist 10375 gange
Indien udstyr 4.jpg
Indien udstyr 4.jpg (34.29 KiB) Vist 10375 gange
Bemærk i øvrigt slogan'et "Hero Honda" som lader til at være ganske udbredt derude.
Besvar