Tanken om tanken - nu er jeg gået i gang

Her kan du lægge et link til dine billeder.
Stephan Jensen

Tanken om tanken - nu er jeg gået i gang

Indlæg af Stephan Jensen »

NU skulle det være.

Endelig havde jeg fået indkøbt mig en 35 liters tank fra AfricanQueens til den gamle Transalp. Jeg kunne formentligt leve et langt og lykkeligt liv uden, men jeg bare eje en 35 liters tank på Transalpen. Og da jeg nu er i gang, kan jeg jo lige så godt kyle et Alu. bundskjold på, forny koblings-, gas og speedometerkabel så jeg ikke står der med et knækket kabel på en eller anden langtur. Damen er jo efterhånden mere end 25 år. Jeg har også købt en Mikuni vacum pumpe der kan suge benzinen fra tanken og op i karburatorerne.

Der er også snollet en stålarmeret bremseslange til forbremsen samt diverse servicedele. Og for at den skal få sig et lidt mere råt udseende, hejser jeg også en Acerbis cross forskærm på den og en alu. værktøjskasse til at monterre på alu. bundskjoldet.

Stumperne ligger her linet op på mc liften.

Billede


Og fra en anden vinkel:

Billede


Her er så scooteren inden jeg begyndte at hive den fra hinanden:

Billede


Lettere adskildt, hvor jeg er ved at tappe benzin af tanken:

Billede


Her står tanken på arbejdsbordet. Det er en ordentlig moppedreng:

Billede


Og her har jeg så fået mokket tank og sæde på igen:

Billede



Nu er det jo ikke originale stumper, så foran mig ligger der nogle timers arbejde med diverse småtilpasninger, bl.a. fastgørelse af de forreste blinklys i de medfølgende sidepaneler til tanken. Der er f.eks. ikke stag og skruehuller til montering af blinklysene, så her skal der hekses en løsning.

Når alle de nødvendige tilpasninger er lavet, får jeg tank og og sidepaneler malet.


Jeg smider nogle flere billeder op hen over vinteren, efterhånden som projektet skrider frem.

:honda: Transalp über alles!!
Senest rettet af Stephan Jensen 24. mar 2016, 15:39, rettet i alt 6 gange.
Stephan Jensen

Re: Tanken om tanken - nu er jeg gået i gang

Indlæg af Stephan Jensen »

Arrrrghhh - jeg kan se at billederne ikke er synlige. Jeg bøvler lige videre med at få fundet ud af hvordan jeg gør dette. De er ellers lagt op på Google og link er indsat :evil:
Stephan Jensen

Re: Tanken om tanken - nu er jeg gået i gang

Indlæg af Stephan Jensen »

Kan I se billederne nu?

Giv lige en melding.
Tidligere_medlem_1

Re: Tanken om tanken - nu er jeg gået i gang

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

Nej.
Men så er det dejligt med en forklaring til billedet :-)
Tidligere_medlem_1

Re: Tanken om tanken - nu er jeg gået i gang

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

Stephan Jensen

Re: Tanken om tanken - nu er jeg gået i gang

Indlæg af Stephan Jensen »

Lykkedal skrev:Her er TEriksen's vejledning

viewtopic.php?f=12&t=2616&hilit=hj%C3%A6lp+til+billede
Inden jeg gik i gang, fandt og læste jeg denne vejledning. Og jeg har lagt billederne op på Google og fundet links til hvert enkelt billede, når man vil dele det offentligt med andre.

Og ALLIGEVEL virker skidtet ikke :evil: :evil: :evil:

Any ideas???


Nå, indtil jeg får det fikset her, har jeg stort set kopieret artiklen med billeder på tenere.dk. Her var det pi..e nemt :beer:

http://www.tenere.dk/forumnew/forum_pos ... 7875#77875
Tidligere_medlem_1

Re: Tanken om tanken - nu er jeg gået i gang

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

Klik på den grå Billede-knap over tekstfeltet.

Indsæt linket imellem Billede Altså, i stedet for "og" . Bemærk det skal slutte med .JPG, eller andet billede fil navn.

http://www.tenere.dk/forumnew/uploads/3327/IMG_2831.JPG - Dette har jeg indsat.

Billede
Stephan Jensen

Re: Tanken om tanken - nu er jeg gået i gang

Indlæg af Stephan Jensen »

Lykkedal skrev:Klik på den grå Billede-knap over tekstfeltet.

Indsæt linket imellem Billede Altså, i stedet for "og" . Bemærk det skal slutte med .JPG, eller andet billede fil navn.

http://www.tenere.dk/forumnew/uploads/3327/IMG_2831.JPG - Dette har jeg indsat.

Billede
Det er præcist det jeg har gjort Lykkedal. Dit link går til tenere.dk, og så virker det åbenbart. De links jeg indsatte, gik til billeder på Google, og så virker det åbenbart ikke.

Lang historie kort - jeg linker nu alle billederne til artiklen fra tenere.dk :mrgreen:
Stephan Jensen

Re: Tanken om tanken - nu er jeg gået i gang

Indlæg af Stephan Jensen »

Så - endelig virker det med billederne, nu da jeg linker til artiklen på tenere.dk :ok:
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Tanken om tanken - nu er jeg gået i gang

Indlæg af Nikolajsen »

Ja, det er godt nok en ordentlig moppedreng, den tank.
Er det en fibertank?
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 699
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: Tanken om tanken - nu er jeg gået i gang

Indlæg af Palle »

spændende projekt !!
Det bliver spændende at følge med i arbejdet 8-)
rent nysgerrighedsmæssigt ..hva` måtte du slippe for tanken ?
Jeg er spændt på at se om det er en "forhøjet forskærm" du skal have på,og hvordan det ser ud.

Jeg synes som andre vist også at det er "noget besværligt" at få billeder ind i forumet.. :evil: :twisted:
Jeg skal ikke gøre mig klog på emnet (har selv kæmpet en kamp,før det lykkedes)
Men er der ikke et "pc-geni" og en administrator der kan snakke lidt sammen,så de kan gøre det lidt nemmere
for pc-dummies som mig at finde ud af det...
Jeg prøvede forleden igen... men måtte indse at jeg stadig "ikke magtede det" :snydt:
Der gik laaaaang tid før det lykkedes.

Men held og lykke med projektet Stephan...
Chrome won`t get you home..
Stephan Jensen

Re: Tanken om tanken - nu er jeg gået i gang

Indlæg af Stephan Jensen »

Nikolajsen skrev:Ja, det er godt nok en ordentlig moppedreng, den tank.
Er det en fibertank?
Hej Nicolajsen,

Ja, det er en glasfibertank. Den vejer noget mere end den almindelige tank, og med 35 liter petroleum oveni - uha uha. Endvidere vejer bundskjoldet i 4 mm solidt aluminium også en del mere end det originale i 1,5 mm plastik.

Og alligevel er det næsten ubetydelige detaljer når jeg først kravler ombord, vejende 105 - 108 kg + hjælm, dragt osv. ;-)
Stephan Jensen

Re: Tanken om tanken - nu er jeg gået i gang

Indlæg af Stephan Jensen »

Palle skrev:spændende projekt !!
Det bliver spændende at følge med i arbejdet 8-)
rent nysgerrighedsmæssigt ..hva` måtte du slippe for tanken ?
Jeg er spændt på at se om det er en "forhøjet forskærm" du skal have på,og hvordan det ser ud.

Jeg synes som andre vist også at det er "noget besværligt" at få billeder ind i forumet.. :evil: :twisted:
Jeg skal ikke gøre mig klog på emnet (har selv kæmpet en kamp,før det lykkedes)
Men er der ikke et "pc-geni" og en administrator der kan snakke lidt sammen,så de kan gøre det lidt nemmere
for pc-dummies som mig at finde ud af det...
Jeg prøvede forleden igen... men måtte indse at jeg stadig "ikke magtede det" :snydt:
Der gik laaaaang tid før det lykkedes.

Men held og lykke med projektet Stephan...
Hej Palle,

Tanken alene har kostet ca. 7.500. Og så har jeg også købt en Mikuni vacum benzinpumpe, et aflåseligt benzindæksel samt en alu. værktøjsboks hos AfricanQueens. Så alt i alt er her gadgets for ca. 10.500. Desuden har jeg andetsteds købt alu.bundskjold samt servicedele. Når vinteren er gået, er jeg nok også "kommet til" at købe mig yderligere dimser jeg bare ikke kunne leve uden. Så der ryger vel en 15-17.000 på den konto regner jeg med :roll:

Jeg undskylder overfor mig selv at jeg har råd til det, fordi jeg fik cyklen til en ægte smid-væk-pris :-D

:-D Stephan
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 699
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: Tanken om tanken - nu er jeg gået i gang

Indlæg af Palle »

Så bliver` det jo en god jul !!!! dkflag4
Og du kommer til at tilbringe den ude i værkstedet :lol:

glæder mig til en update når du er kommet videre
Chrome won`t get you home..
Stephan Jensen

Re: Tanken om tanken - nu er jeg gået i gang

Indlæg af Stephan Jensen »

Ha ha - du har nok ret Palle :lol:
Besvar