Tanken om tanken - nu er jeg gået i gang

Her kan du lægge et link til dine billeder.
TEriksen

Re: Tanken om tanken - nu er jeg gået i gang

Indlæg af TEriksen »

Det ser lækkert ud, håber du får en god vinter med opgraderingen :ok:
/ Thomas
Stephan Jensen

Re: Tanken om tanken - nu er jeg gået i gang

Indlæg af Stephan Jensen »

TEriksen skrev:Det ser lækkert ud, håber du får en god vinter med opgraderingen :ok:
/ Thomas
Hej Thomas,

Tak for det. Jeg er helt sikker på at det bliver en god vinter med en del timer i værkstedet. Noget af det første jeg skal have tjekket nu er, om bremseskiven stadig holder mål, om koblingen måske trænger til at blive skiftet, om der er progressive fjedre i forgaflen og om jeg kan finde mig undskyldning for at købe og montere en Laser lydpotte :mrgreen:

Det skal dog være den stille model, da jeg ikke orker larmen fra racer udgaven fing2

kkj8 Stephan
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 699
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: Tanken om tanken - nu er jeg gået i gang

Indlæg af Palle »

Er der ikke noget om at EU har sat som et lov-krav at der er monteret Laser lydpotte på motorcykler fra liiiige netop din årgang ? :mrgreen:

Det synes jeg at have læst i "Børsen" ;-) He-He... spændt på nyt fra garagen :kaffe:
Chrome won`t get you home..
Stephan Jensen

Re: Tanken om tanken - nu er jeg gået i gang

Indlæg af Stephan Jensen »

Palle skrev:Er der ikke noget om at EU har sat som et lov-krav at der er monteret Laser lydpotte på motorcykler fra liiiige netop din årgang ? :mrgreen:

Det synes jeg at have læst i "Børsen" ;-) He-He... spændt på nyt fra garagen :kaffe:
Jo da :beer:
Stephan Jensen

Re: Tanken om tanken - nu er jeg gået i gang

Indlæg af Stephan Jensen »

Weekenden, med al regnvejret her hvor jeg bor i Helsingør området, blev udnyttet til nogle timers skruen på vinterprojektet.

Jeg var forbi Biltema i Glostrup, og fik købt mig et sæt til at tjekke kompressionstallet på cylindrene. For tre hundrede et eller andet, fik jeg mig et sæt med adaptorer til stort set alle typer tændrør.

Billede



Nu kan jeg jo modstå alt, undtagen fristelser. Og da jeg er lidt en værktøjs fetichsist "kom jeg til" også at købe mig et sæt stjerne-gaffelnøgler med mikro-skralde. Lækkert lækkert!

Billede



Så fik jeg målt på kompressionen

Billede



Resultatet var heldigvis tilfredsstillende. Den bruger noget olie, men jeg havde besluttet, at hvis kompressionen var i orden, så vil jeg først hive motoren fra hinanden til næste vinter, for at give den nye stempelringe og oliehætter ved ventilstammerne. Kompressionen på forreste cylinder var 10,3 : 1, og 9,5 : 1 på den bagerste. Det er ok.

Billede

Billede



Jeg fik også hejst en Mikuni vakum benzinpumpe på, så jeg kan udnytte tankens 35 liter

Billede



Jeg er ikke helt sikker på om cyklen har kørt ca. 50.000 km eller om det er 150.000 km. Og jeg vil hade at stå et eller andet sted langt hjemmefra med et knækket kabel, så jeg skiftede også koblings-, speedometer og gaskablerne ud med nye originale kabler.

Billede



Det begynder at ligne noget nu. Næste gang jeg har tid/lyst til at skrue, vil jeg tjekke om det er originale fjedre der sidder i forgaflen. Hvis det er tilfældet, bliver der indkøbt et sæt progressive fjedre. Og måske skulle jeg også skifte den forreste bremseskive, nu da jeg er i gang. Den er ikke slidt helt ned til grænsen på 4,0 mm, men så behøver jeg jo ikke at bekymre mig om dette i løbet af næste sæson.
TEriksen

Re: Tanken om tanken - nu er jeg gået i gang

Indlæg af TEriksen »

Progressive fjedre og frisk olie i forgaflen gør underværker. AT'eren bliver stivere i det og dykker ikke så meget ved opbremsninger.

/Thomas
Stephan Jensen

Re: Tanken om tanken - nu er jeg gået i gang

Indlæg af Stephan Jensen »

Så er Transalpen klar til den nye sæson med 35 liters tank.

Det var sådan den så ud inden vinterens skrue projekt startede:

Billede


Og nu ser den sådan ud:

Billede

Billede

Billede


NU skal der så bare køres !!!
Tidligere_medlem_1

Re: Tanken om tanken - nu er jeg gået i gang

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

Det ser godt ud. Og så kan du køre 700 km. mellem tankningerne :-)

Den stiver den gamle forskærm sad på, mellem gaffelbenene, er det mon en god idé at undlade at montere den igen, eller noget anden stiver?
Bliver den ikke noget slasket at køre med?
Stephan Jensen

Re: Tanken om tanken - nu er jeg gået i gang

Indlæg af Stephan Jensen »

Lykkedal skrev:Det ser godt ud. Og så kan du køre 700 km. mellem tankningerne :-)

Den stiver den gamle forskærm sad på, mellem gaffelbenene, er det mon en god idé at undlade at montere den igen, eller noget anden stiver?
Bliver den ikke noget slasket at køre med?
Det er nok mere realistisk med en 550 - 600 km mellem optankningerne, med mindre jeg går over til ren morfar kørsel. Og det er ikke så realistisk :twisted:

Hvis det viser sig at forgaflen bliver for slasket, hejser jeg bar den stiver fra den originale forgaffel på igen. Men nu prøver jeg lige uden. For det ser mere cool ud. Og det er jo vigtigt :beer:
Senest rettet af Stephan Jensen 17. feb 2016, 19:20, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Re: Tanken om tanken - nu er jeg gået i gang

Indlæg af Tinning »

hvor stor er den værktøjskasse og hvor er den købt :-D
'
mvh Tinning
Stephan Jensen

Re: Tanken om tanken - nu er jeg gået i gang

Indlæg af Stephan Jensen »

Tinning skrev:hvor stor er den værktøjskasse og hvor er den købt :-D
'
mvh Tinning
Værktøjskassen er købt hos African Queens fra Tyskland. Her kan du også se dimensionerne:

http://shop-africanqueens.de/epages/66f ... ucts/ZW030
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Re: Tanken om tanken - nu er jeg gået i gang

Indlæg af Tinning »

tak for linket
jeg kan ikke hvad der holder den lukket men måske du kan lokkes til at tage lidt billeder
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 699
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: Tanken om tanken - nu er jeg gået i gang

Indlæg af Palle »

Waauuugh :ok: Den er sgu` blevet flot Stephan !!
Og meget hvid ;-) .... fed og flot beskriver den vel bedst 8-)
Hvad forhøjet forskærm angår,havde jeg selv en sådan på min "afdøde" Tenere..
Den sag med 4 stk 6mm bolte og intet andet.Og jeg oplevede ALDRIG at den rystede eller vred sig ..
Jeg var faktisk så glad for den,at jeg længe har overvejet at montere en på min AT...
Den ser jo godt ud ...synes jeg ;-)
Det er utroligt så meget en stor tank kan forandre udseendet på kværnen ... til det bedre ;-)

Hatten af !!! og tillykke med din "nye" Bike Stephan :beer:
Chrome won`t get you home..
Stephan Jensen

Re: Tanken om tanken - nu er jeg gået i gang

Indlæg af Stephan Jensen »

Tinning skrev:tak for linket
jeg kan ikke hvad der holder den lukket men måske du kan lokkes til at tage lidt billeder
Jeg har lige taget et billede. Det der holdet værktøjsboksen lukket er blot 2 stk. 6 mm bolte med 10 mm hoved. Så man skal have en lille 10 mm nøgle med i baglommen.

Billede
Stephan Jensen

Re: Tanken om tanken - nu er jeg gået i gang

Indlæg af Stephan Jensen »

Palle skrev:Waauuugh :ok: Den er sgu` blevet flot Stephan !!
Og meget hvid ;-) .... fed og flot beskriver den vel bedst 8-)
Hvad forhøjet forskærm angår,havde jeg selv en sådan på min "afdøde" Tenere..
Den sag med 4 stk 6mm bolte og intet andet.Og jeg oplevede ALDRIG at den rystede eller vred sig ..
Jeg var faktisk så glad for den,at jeg længe har overvejet at montere en på min AT...
Den ser jo godt ud ...synes jeg ;-)
Det er utroligt så meget en stor tank kan forandre udseendet på kværnen ... til det bedre ;-)

Hatten af !!! og tillykke med din "nye" Bike Stephan :beer:

Ja Palle. Den er blevet meget hvid. Den forhøjede forskærm har jeg sat fast via et par hjemmelavede beslag til et par 41 mm klamper der er spændt rundt om forgaffelrørene. Jeg har kun spændt så de sidder fast og ikke deformerer rørene. Og så har møtrikkerne fået en omgang låsevæske så de ikke går løs.

Som du selv er inde på har projektet hjulpet på cyklens udseende. Det er nu løftet fra yderst grim til kun havlgrim :mrgreen:
Besvar