uden afgift, muligheder?

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
Shik

uden afgift, muligheder?

Indlæg af Shik »

Hej HARK,

Hvis man gerne vil have en fed dual sport mc men ikke har råd til at betale afgiften, er der noget man kan gøre? Altså hvis man gerne vil kunne køre i udlandet på nogle ture?
Jeg har hørt tale om grænseplader men jeg synes ikke det er meget information man kan finde om det.
Hvad siger I?

Mvh,
Jesper
tingtilsalg

Re: uden afgift, muligheder?

Indlæg af tingtilsalg »

Spar op og betal regningen, det er vist det eneste at gøre.

Alternativt findes der firmaer hvor du kan lease dig til afgiften. Har aldrig hørt nogen gøre det på MC'er, men ved at man kan gøre det på biler.

Reelt set sælge du din bil/Mc til firmaet, og så leaser du din bil/mc de måneder om året du gerne vil køre. Men bilen står hjemme hos en året rundt.

Jeg mener det kaldes flex leasing, prøv google. Det er sikkert flere firmaer der gør i sådan noget.

Men pas nu på, moralens vogter her på forum får nemt ondt et vist sted.

kig evt her http://www.bilgalleri.dk/forum/generel- ... _af_afgift
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1266
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: uden afgift, muligheder?

Indlæg af iver »

Hej Shik. Så vidt jeg kender reglerne, så skal du i forbindelse med brug af grænseplader, melde til folkeregistret at du ikke længere er bosidende i Danmark. Du må med andre ord ikke have bopæl i Danmark, fra den dag pladerne tages i anvendelse. Når så pladerne er monteret, skal du forlade Danmark inden for en bestemt tidsramme. Jeg mener også du skal have udfyldt et toldkarnet, et dokument hvor du attestere at du ikke sælger køretøjet i udlandet, der skal så lægges et depositum for at få dette toldkarnet. Du skal også forbi Skat, du kan læse lidt om det her http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=171607 ... ænseplader* . Håber det kunne hjælpe dig lidt :-) Hvis du vil vide mere vil jeg foreslå at du tager kontakt direkte til Skat, da de sikkert kan fortælle mere om reglerne på området.

He he Tingtilsalg den er god med dig, jeg får ikke ondt et vist sted over noget som helst, men jeg synes at hvis man skal vejlede folk i forskelige ting, kan man ligeså godt informere dem om hvordan tingene gøres hvis de skal gøres efter "bogen" og ikke give folk det indtryk at "det er bare lige" og "der er ingen farer ved det, eller lovmæssige forhindringer eller regler". Og så må folk jo selv bagefter vurdere hvor grundige de vil være i deres gøren og laden med hensyn til love og regler, når de selv skal igang. Men man kunne have dig mistænkt for at få ondt et vist sted over at jeg fortæller om hvordan reglerne er.

Mvh Moralens Vogter/Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
jernhenrik
Indlæg: 134
Tilmeldt: 12. mar 2009, 18:06
Geografisk sted: Grenå

Re: uden afgift, muligheder?

Indlæg af jernhenrik »

Det nemmeste er vel at have cyklen stående i tyskland. Så tager du din gamle "MZ" over grænser og sadler om til til dit nye galopjern fra den lejede garage på den anden side af grænsen. Hvor svært kan det være!

Hilsen
Jernhenrik
Rotax 655

Re: uden afgift, muligheder?

Indlæg af Rotax 655 »

Ikke eje men leje - der hvor det er fedt at køre - masser af fede offroader at leje på destinationen. Langt det billigste og ganske enkelt :-D
Shik

Re: uden afgift, muligheder?

Indlæg af Shik »

Ja, okay, grænseplader er nok ikke en mulighed.
Jeg var 3 uger i USA i April og lejede en R1200GS, det var satme dyrt. Ca. 20.000.

Er der nogen som har en billig africa twin til salg?

Jeg ville egentlig gerne købe en F800GS, men er nok for nærig til at bruge 200.000 på det, selvom man låner pengene.
PAVJ

Re: uden afgift, muligheder?

Indlæg af PAVJ »

Den danske registreringsafgift og frustrationerne heraf er lige så gamle som Metusalem.
Der er ingen lette (lovlige) løsninger - m.m. som nævnt du lader den stå i en tysk garage.
-No pain-no gain-

M.v.h.
Poul
tingtilsalg

Re: uden afgift, muligheder?

Indlæg af tingtilsalg »

Shik skrev:Ja, okay, grænseplader er nok ikke en mulighed.
Jeg var 3 uger i USA i April og lejede en R1200GS, det var satme dyrt. Ca. 20.000.

Er der nogen som har en billig africa twin til salg?

Jeg ville egentlig gerne købe en F800GS, men er nok for nærig til at bruge 200.000 på det, selvom man låner pengene.
Som jeg allerede har skrevet, hvorfor ikke overveje at lease afgiften i de perioder du vil køre?
Shik

@Lars Kjelde

Indlæg af Shik »

Hej Lars,

Du har sendt mig en email ang. din AT'er, men jeg har ikke din email eller noget, så kan ikke svare på din besked.
Vil du skrive din email til mig?

Mvh,
Jesper
Rotax 655

Re: uden afgift, muligheder?

Indlæg af Rotax 655 »

I Pourtugal kan man leje en Honda Varadero for 400 kr om dagen - Vel ikke så slemt, med mindre man ikke kan lide Portvin og Sardiner. :-D
Besvar