Vask og Behandling

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
Finn-h

Vask og Behandling

Indlæg af Finn-h »

Jeg vil meget gerne lige høre hvad bruger i hjemme i garagen/Hobyrumet ud over :beer:

Bruger i noget specialt til at vaske jeres elskede cykkel i ?
Hvad bruger i for at holden laken flot og skindene ?
Hvad bruger i til Alu fælge ?

Ser da meget gerne et par link til de rette produkter :ok:
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1267
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Vask og Behandling

Indlæg af iver »

Hej Finn.

Jeg vasker cyklen i det her http://www.billigbilpleje.dk/product/tu ... -ltr-1787/ Jeg har også brugt det billigste bil shampo man kan få i Jem & Fix, men synes det andet giver et bedre resultat.

Mine fælge får en tur med Autosol en gang om året og ellers bare vask med shampo resten af året.

Hvis jeg synes der er for meget oliesnask på bundskjoldet eller bagsvingeren ( jeg kører med kædesmører, det kan godt svine når man som mig skruer rigeligt op. Kan jeg godt finde på at bruge Basta motorrens.

Mvh Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
Carsten
Indlæg: 64
Tilmeldt: 21. jan 2013, 16:48

Re: Vask og Behandling

Indlæg af Carsten »

Hej Finn.
Jeg har brugt Nanotol en enkelt gang på den gamle GL1200.
Både lædersæder og vindskærm, fælge og lakerede overflader, aluskjolde på motoren, alt.....

http://www.nordical.dk/productinfo/3601-001
(Om de stadig har det tilbud på siden ved jeg ikke)

Det holdt i 2 sæsoner.
Kun ren vand og hård stråle i 2 år....
Men husk: Du forsegler den overflade der er, så sørg for at den er blankpoleret inden du går igang.
Ellers forsegler du bare al snavset med :-)
Husk kaffen :kaffe:
Allan K

Re: Vask og Behandling

Indlæg af Allan K »

Jeg bruger normalt WD40 på en blød klud til hjul og stel - efter en grundig vask når cyklen er tør. Det tager det sidste olie der måtte sidde, og forhindrer rust og lign. utøj. På lakken bruger jeg "Liquid Glass" - en lakforsegler, der bliver knaldhård og gør lakken super glat, hvilket igen forhindrer skidt i at sætte sig fast :-)

Men igen - jeg vasker ikke så ofte, da det jo ikke er en udstillingsmodel 8-)
Besvar