Ny transalp III

Her kan debateres alt, næsten.
Henrik Larsen

Ny transalp III

Indlæg af Henrik Larsen »

Lørdag den 11/3 2006 fik jeg så endelig hentet min spritnye transalp nede hos Bent i Lystrup. Og er do sviller det føles godt at køre på den maskine.

Umiddelbart virker den som en stor maskine til min str. (172cm), men jeg synes den er utrolig let at håndtere størrelsen taget i betragtning, og det er ihvertfald ingen sag at styre den igennem svingene kun på 2 hjul ;-) . Jeg skal dog lige vænne mig til at den fylder lidt mere på vejen end den (goe) gamle CB 400N jeg havde for nogle år tilbage.

-Og så skal tomlen lige justeres ind, så jeg kan lære at ramme blinker knappen istedet for hornet. DYT! lød det sådan ca. hver eneste gang jeg havde taget et sving. "Se lige mig på min nye MC" :lol:

På trods af minus grader og en lokal snestorm med fygning og det hele, fik vi 35 dejlige kilometer sammen idag :-P , og vi har aftalt at snuppe lidt flere imorgen uanset hvordan vejret arter sig.

MVH
Senest rettet af Henrik Larsen 18. mar 2006, 23:44, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Henrik

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Henrik

Et kæmpe tillykke herfra. Rigtig rigtig fedt!!! Det er en indstilling jeg kan lide - jeg var også lige ude og trille en lille tur i dag - det blev godt nok kun på min gamle TS 185 Er - men ud og køre kværn det skulle jeg.

Det er altså bare en herre fed kværn, den nye Alp. Det er altså ret billigt for sådan en fed kværn, og i mine øjne er det den eneste ordentelige mc der overhovedet bliver produceret i det prisleje anno 06 - tror jeg har nævnt noget ligende før her på forum, men pyt - jeg mener det stadigvæk ;-)

Og Henrik - jeg har jo været lidt belærende over for Jens fra Sjælland med at få købt styrtbøjler(og Jens har også hørt efter ;-) ) - og jeg kan kun sige det samme til dig, Henrik - se at få købt dig et par - de er GULD værd, og det får nærmes cyklen til at se federe ud - ihvert fald hvis du spørger mig.

Mvh Søren
Henrik Larsen

Indlæg af Henrik Larsen »

Hej Søren

Efter at have fulgt tråden herunder med alle de gode links m.m. (tak for dem), -så må jeg indrømme at nordjyden alligevel er kommet op i mig og i første omgang bliver der fokuseret på at få anskaffet mig noget ordentligt tøj. Så må resten komme til senere.

Jeg mener desuden kun at have set 1 type bøjle som beskytter både motor & kåbe. Og jeg er mildest talt ikke vild med designet:

http://www.louis.de/shop/zusatz/anl/10023366.pdf

Vi må lige høre Jens Fups mening om motorbøjlen, når han får installeret sagerne. I mellemtiden skal jeg nok holde mig oprejst...

---

Mødte forøvrigt Brian da jeg hentede cyklen, men vi fik kun lige hilst kort. Jeg var vist lidt fraværende, da cyklen stod udenfor og kaldte på mig :lol:
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Indlæg af yaknudsen »

Også et stort tillykke herfra. Og jeg skal nok komme med mine udstyrserfaringer så snart
jeg har fået monteret det hele.

OG SÅ VIL VI GERNE SNART HAVE NOGET BEDRE VEJR. BARE GANSKE LIDT.
:honda:
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Enig enig....

Indlæg af Søren Dahl »

ENIG ENIG - VI STEMMER FOR BEDRE VEJR!!!!!

Det lyder som en god ide Henrik. NÅR du på et eller andet tidspunkt ligger cyklen ned, er det jo først og fremmest dig selv du skal tænke på - og så er det altså rart at man ikke selv får alt for mange skrammer, og lige i tiden, skal der altså noget forbandet godt tøj til at holde kulden ude ;-)

Ja, Jens, det ville altså være rigtig fedt med bare sølle 10 grader mere end vi har lige i tiden, nå ja, så ville det jo betyde at vi så får 5 + grader. LORTE VEJR!!!!!
fing2


Mvh Søren
Mogens Dammand

Indlæg af Mogens Dammand »

Hej Henrik

Et rigtig stort tillykke :flag: med din spritnye Transalp, du skal nok blive endnu mere glad for den.

Og ja, det er en fed maskine

Og ja, vi skal ud og køre nogle km

Og ja, vi skal ha' noget bedre vejr

Og ja, du skal være med i klubben ikk' :-D

Hilsen
Mogens
Henrik Larsen

Indlæg af Henrik Larsen »

admin skrev:Hej Henrik

Et rigtig stort tillykke :flag: med din spritnye Transalp, du skal nok blive endnu mere glad for den.

Og ja, det er en fed maskine

Og ja, vi skal ud og køre nogle km

Og ja, vi skal ha' noget bedre vejr

Og ja, du skal være med i klubben ikk' :-D

Hilsen
Mogens
Hej Mogens

Tak for flaget. Det skal være mig en ære at deltage i klubben.
Beløb er på vej
leif

Hej Henrik

Indlæg af leif »

tillykke med din nye transalp
jeg var også i lystrup og kikke på en men da var de udsolgt
så jeg skyndte mig til randers hvor de havde et par stykker tilbage
Så jeg går også og glæder mig til på mandag der skal jeg hendte min
kom nu sommer

Mvh Leif Johnsen
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Spændende

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Leif

Det bliver herre spændende ;)

Jeg kommer lige over og besøger dig en dag her til foråret - jeg bor ikke langt fra dig - nærmere bestemt i Randers.

Så skal vi ud og trille en tur sammen - det kunne være herre godt. Glæder mig rigtig meget til at se den nye alp uden for butiksvinduerne.

MVH Søren
leif

transalp

Indlæg af leif »

Hvordan er den så den nye transalp jeg er selv 192 høj så jeg er lidt spændt på hvor langt der er til fodvilerene med min højde jeg tager kørekort på en honda cb 500 og på den kan jeg ikke skifte gear ned af uden at skulle bruge hælen

mvh Leif
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: transalp

Indlæg af yaknudsen »

leif skrev:Hvordan er den så den nye transalp jeg er selv 192 høj så jeg er lidt spændt på hvor langt der er til fodvilerene med min højde jeg tager kørekort på en honda cb 500 og på den kan jeg ikke skifte gear ned af uden at skulle bruge hælen

mvh Leif
Transalpen er mere egnet til lange mennesker end CB500'en, men med 192
cm. skal du formodentlig flytte gearpedalen et 'hak' eller to nedad for at det
passer til dine lange stænger og den vinkel som din (formodentlig kæmpe) fod
derfor naturligt får på fodhvileren. Det kan man gøre på sin egen maskine, i
modsætning til en skolemaskine der jo også skal kunne bruges af 'dværge'.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
leif

gearpedal

Indlæg af leif »

er det noget man selv kan gøre

mvh leif
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Indlæg af Torben Vester »

Hej.
Ang. rigtige maend og rigtige foedder (som mig...) - saa har jeg laest et sted, at gear pedalen paa vistnok XL 600L er lidt laengere og derfor passer bedre til store plader. Naar jeg er hjemme paa fredag kan jeg tjekke det - har jo begge modeller staaende paa vaerkstedet.
Jeg laver mig nok en specielgear pedal, hvor jeg let kan flytte "pinden" op/ned - uden at skulle flytte hele armen. Jeg har problemer, naar jeg bruger forskelligt fodtoej, Cross stoevler eller "bade sandaler".... :lol:
Hilsen
Torben - Beijing, Kinesien's hovedkvarter
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: gearpedal

Indlæg af yaknudsen »

leif skrev:er det noget man selv kan gøre

mvh leif
Det skulle jeg mene. Med en 10 mm fastnøgle, og ca. 2 minutters lavteknisk indsats. Der er absolut ikke noget svært i det. (Jeg har ikke lige checket på Albert, men jeg går ud fra at gearpedalen ser ud lige som på flertallet af de andre Honda'er)
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Gæst

lavteknisk indsats

Indlæg af Gæst »

lavteknisk indsats det er lige mig :shock:
Besvar