Ny transalp III

Her kan debateres alt, næsten.
Henrik Larsen

Re: Hej Henrik

Indlæg af Henrik Larsen »

Søren Dahl skrev:Og Henrik - jeg har jo været lidt belærende over for Jens fra Sjælland med at få købt styrtbøjler(og Jens har også hørt efter ;-) ) - og jeg kan kun sige det samme til dig, Henrik - se at få købt dig et par - de er GULD værd, og det får nærmes cyklen til at se federe ud - ihvert fald hvis du spørger mig.

Mvh Søren
Tjah hvad skal jeg sige? -Du fik ret og jeg skal have mig en ny gearpedal :oops:

-Røg på siden i en dynge sne idag...
Mogens Dammand

Indlæg af Mogens Dammand »

Hej Henrik

Det lyder ikke til at der skete noget med dig, så jeg håber at du kan nøjes med en ny gearvælger, men ærgeligt er det.

Jeg leder selv efter en styrtbøjle, men kan ikke finde den jeg gerne vil have, så jeg må nok nøjes med det næstbedste.

Vi ses helt sikkert når vejret bliver bedre, før kommer jeg ikke ud og leger ;-)

Hilsen
Mogens
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Henrik

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Henrik

Håber ikke der skete noget..... og du skal altså vide at jeg hader at få ret når det kommer til uheld, men min egne bitre erfaringer har belært mig at man skal have styrtbøjler på. Jeg væltede også og knuste en kåbedel på min første alp, den havde heller ikke styrtbøjler på inden uheldet. - den kåbedel kostede det samme eller mere end styrtbøjlerne efterfølgende gjorde.
:-?

Mvh Søren
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Knækkede dele

Indlæg af Nejmann »

Og nu vi er ved prisen på beskyttelsesdele kontra plastik, så har TransAlp'erne originalt bundskjold af plastik.
De holder ikke så godt (i hvert fald ikke hvis man kører som Søren kører :-)), og hvis bundskjoldet knækker er det værd at være bemærke, at et originalt plastikbundskjold er dyrere end et uoriginalt og særdels solidt aluminiumsbundskjold, der - modsat plastikken - faktisk kan redde motoren for nogen huller den dag, man parkerer oven i en stor sten ;-)

mvh Kåre
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Styrtbøjler

Indlæg af yaknudsen »

Ja, det er godtnok surt med dit styrt. Håber du slap uden andre skader end gearpedalen.

Styrtbøjlerne jeg bestilte hos Louis ankom i fredags. Med lidt held får jeg monteret dem
meget snart. Det ville være grotesk at lave en skade der kunne være undgået, medens
man har et spritnyt sæt styrtbøjler liggende og flyde i en papkasse. ;-)

Jeg havde dog mere lyst til at køre tur idag. Dumt, jeg ved det. Men jeg kunne altså ikke
modstå fristelsen. Aaaaaaaaaahhhhh - hvor var det dejligt. :ok:

Men yderligere belært af "historien" her, vil jeg snarest få taget mig sammen, og få
monteret bøjlerne på "rette sted".
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1267
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hej der :-)

Hvis uheldet skulle være ude og man ødelægger, sit originale Transalpbundskjold, så har jeg altså et til salg!!!!! Model 91 !!!!

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Henrik Larsen

Indlæg af Henrik Larsen »

Tak for Jeres støttende ord, - det var heldigvis ikke så dramatisk. Men man bliver da godt tosset på sig selv alligevel :-x

Efter en 3 timer dejlig tur var jeg nok blevet lidt for træt & overmodig, og kørte ca. 10 km/t på et stykke skovvej med sne, da den pludselig forsvandt under mig. Der skete ikke andet end lidt ridser i bundskjold og så den krøllede gearvælger.

Den glade ejer er stadig 112% i topform 8-)
Henrik Larsen

Indlæg af Henrik Larsen »

Nu er det vist på tide at jeg kommer med en mere uddybende anmeldelse af min XLV650.

Lad mig starte med at slå fast at jeg er meget glad for cyklen. Der er selvfølgelig up's and down's, men overordnet set er jeg rigtigt godt tilfreds, og jo mere jeg kører jo gladere bliver jeg. Både V-motor og enduro stil var nyt for mig, men nu kan jeg ikke rigtigt forestille mig andet.

Som tidligere nævnt herover i tråden, er jeg ikke så høj og skulle lige vænne mig til at der er langt til jorden ved lyskryds o.lign. Men efter et par hundrede kilometer tænker man ikke over det længere og nyder istedet det formidable overblik. Vi overvejer at købe et lavere sæde så konen også kan prøve en tur, men jeg synes nu ikke ligefrem det haster :-D

Sidestillingen er noget nær perfekt til mig. Jeg har flyttet gearvælgeren er par trin, og overvejer også at give bagbremsen et hak, men ellers sidder den lige i skabet. Man sidder dejligt oprejst, og selvom kåben ikke er stor giver den alligevel godt læ til min veltrænede (men korte) overkrop.

Sædet er rigtigt godt og ballerne begynder først at klage efter et par timer i sadlen. Det fedeste er at "sætte sig helt op på tanken" og så hælde den ind i svingene :-P Håndbeskytterne er smarte når der køres i regnvejr, de hjælper til at holde handskerne tørre. Placeringen af kontakterne er ikke lige min kop te, min tommelfinger er åbenbart for kort. Chokeren fungerer dog godt.

Bremserne er lette at have med at gøre, hvilket sikkert er en fordel når man som jeg ikke er vant til at forgaflen kan dykke så meget. Kunne dog godt ønske en anelse mere bid (men sådan er det vel altid, man er jo doven)

Affjedringen kunne være bedre. Der er kun mulighed for at indstille compression på bagdæmperen, og den skal stilles halvhårdt, ellers vil den begynde at ”sejle” for meget gennem svingene. Dækkene synes jeg fungerer fint, men jeg vil nok alligevel prøve nogle andre med tættere mønster næste gang.

55HK er ikke alverden, men alligevel nok til at man ikke sidder og mangler power, -heller ikke på motorvejen. Jeg kunne dog forestille mig at 2 personer med fuld oppakning vil være lige i overkanten.

Gearingen er for høj synes jeg. Selvom maskinen har et dejligt bundtræk, så kan den altså godt tåle at få nogle omdrejninger, og så kommer 5 gear aldrig på tale. Gearkassen er typisk Honda og siger klonk ved tilkobling, -her er det vigtigt at kæden ikke er for stram.

Jeg har ikke opdaget nogen garantifejl endnu, men er lidt skuffet over malearbejdet på rammen. Malingen er så tynd at den ikke dækker svejse ”gnotterne” ordentligt, og det giver hurtigt overfladerust i regnvejr. Det er for ringe.

Jeg har fået monteret en SW Motech bøjle (der ligger nærbilleder i galleret). Den er ikke stor, men ud fra min erfaring da jeg skvattede i snedyngen, er jeg sikker på at den alligevel vil beskytte godt ved "glideture" med lav hastighed. Bøjlen virker til at være at høj kvalitet, og lakeringen er en klasse over det øvrige på MC'en. Montering er noget bøvlet da den skal fastgøres via de samme bolte som holder motoren. Jeg betalte mig fra besværet og fik den monteret ved 1k service. Skulle jeg selv have gjort det villle det nok tage små 3 timers makken rundt, og jeg valgte at køre en tur istedet :lol: . Bøjlen sidder en smule i vejen når cyklen skal bugseres rundt i garagen, men ikke mere end at det er til at leve med.
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

TransAlp

Indlæg af Søren Dahl »

Ja, og jeg har prøvet den - det er simpelthen en fed kværn, intet mindre. Man sidder bare kanon godt på den - faktisk bedre end på min gamle alp og africa twin'en.

Mvh Søren
Egelund

Ny transalp

Indlæg af Egelund »

Hej med jer!
Jeg er også blevet en af de frelste, som har set lyset.
Midt i april købte jeg en ny transalp hos silkeborg mc service.
Nu har jeg kørt over 4000 km på denne fantastiske maskine, og jeg må sige at den indfrier alle mine forventninger. Jeg har kørt på mange forskellige slags motorcykler, men er i den grad faldet for offroaderen, og især transalpen.
Det er den mest alsiddige maskine man kan tænke sig. Den kan bruges til alt, og den leverer varen til UG med kryds og slange.
Det er absolut ikke et køb man fortryder.

SAFE RIDING!!

Egelund :twisted:
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Egelund

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Egelund

Tillykke med din cykel..... og jeg er helt enig med dig - en alp kører fantastisk - og dens storbror, africa twin'en kører omend endnu bedre.

Mvh Søren
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: Hej Egelund

Indlæg af yaknudsen »

Søren Dahl skrev:Hej Egelund

... ... .. en alp kører fantastisk - og dens storbror, africa twin'en kører omend endnu bedre.

Mvh Søren
Ja også tillykke herfra. :flag: Men det der med at AT'en skulle køre endnu bedre end TA'en har jeg altså svært ved at tro på. Hvordan kan "noget" være en mere perfekt "allroader" end en Transalp. :?: Det overstiger simpelthen min forstand. :!: Bedre til løst underlag, det kan jeg forstå. Og bedre til asfalt, det kan jeg også forstå. Men bedre til begge dele på én gang...... Hmmm. Er det nu også helt sandt. :?: :?: :?:
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Hej Jens, du er bare misundelig, fordi du ikke har prøvet en AT, det har jeg jo, og den er i hvert fald bedre til at ryste, end din AT er ;-) andre ting kunne jeg ikke mærke forskel på, ikke engang de lidt flere kræfter. Det var jo også en meget kort prøvetur :cry:
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Indlæg af yaknudsen »

Nikolajsen skrev:Hej Jens, du er bare misundelig, fordi du ikke har prøvet en AT, det har jeg jo, og den er i hvert fald bedre til at ryste, end din AT er ;-) andre ting kunne jeg ikke mærke forskel på, ikke engang de lidt flere kræfter. Det var jo også en meget kort prøvetur :cry:
Tjah, jeg ville ønske jeg også havde prøvet en AT, men det har jeg ikke. Så ret beset ved jeg jo faktisk slet ikke hvad jeg snakker om. Bortset fra at jeg nu har kørt 5.500 km. på min egen TA (Albert), og selvfølgelig mener at det er den perfekte MC til lige netop mit temperament. Men det kan jo være jeg bliver klogere. (Det sker heldigvis jævnligt at jeg bliver klogere) :-D
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Jens

Indlæg af Søren Dahl »

Jeg skal nok undervise dig lidt - jeg kommer forbi en dag og du vil blive meget klogere efter en prøvetur på min AT ;-)

Mvh Søren
Besvar