Efterbetaling, Reifenversand

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
Brugeravatar
Veset
Indlæg: 178
Tilmeldt: 14. jun 2004, 17:57
Geografisk sted: Bornholm
Kontakt:

Efterbetaling, Reifenversand

Indlæg af Veset »

Købte 3 dæk hos reifenversand engang i maj måned, betalte med kreditkort og alting var godt.
Nu har jeg så modtaget et brev fra dem, at de har bon'et mig for € 11,31 ekstra, da jeg bor på Bornholm. Det stod der ikke noget om, at det ville koste ekstra at få dem tilsendt til Bornholm, da jeg bestilte dækkene. Det er da frækt, at man bare trækker pengene uden videre fra mit kreditkort. :evil:
Kan man gøre noget? Andet end at handle et andet sted en anden gang altså.
Honda XRV 750 AT '03
Rikycross Crashbars
Garmin 76CSx
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1266
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hey Veset.

Sikke dog noget svineri, tror altså ikke den er helt lovlig! Jeg mener at du bør kontakte din bank for jeg mener at de kan trække pengene tilbage!!!!

Troede ellers at de var pålidelige hos Reifenversand!!!!!


Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Jeg har før prøvet (dog ikke lige med de her omtalte) at der "med småt" står noget om at fragten ikke er endelig, da det ikke altid kan regnes ud online. Men du burde have fået en bekræftigelse med det endelige beløb INDEN de trak pengene fra kortet. Så hvis de ikke har sendt mail eller andet, med det endelige beløb, inden pengene blev trukket, er de nogen hundehandlere :twisted:
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Veset
Indlæg: 178
Tilmeldt: 14. jun 2004, 17:57
Geografisk sted: Bornholm
Kontakt:

Indlæg af Veset »

Nikolajsen skrev:Jeg har før prøvet (dog ikke lige med de her omtalte) at der "med småt" står noget om at fragten ikke er endelig, da det ikke altid kan regnes ud online. Men du burde have fået en bekræftigelse med det endelige beløb INDEN de trak pengene fra kortet. Så hvis de ikke har sendt mail eller andet, med det endelige beløb, inden pengene blev trukket, er de nogen hundehandlere :twisted:
Jeg har modtaget en email bekræftelse, samt følgebrev der fulgte med dækkene hvor der står hvad jeg skal betale, og det er også det beløb de har trukket dengang.
Nu har de jo som sagt fundet på at jeg skal betale ekstra, det har jeg ikke modtaget nogen mail på, kun brevet der kom med posten i dag, hvori der står at de allerede har trukket pengene.
Honda XRV 750 AT '03
Rikycross Crashbars
Garmin 76CSx
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Okay, så tror jeg sgu heller ikke det er lovligt. De må da ikke bare uden videre trække på dit kort.

I øvrigt syntes jeg denne her er ca. lige så billig

http://ssl.delti.com/mcdaekonline/start.html

Men kender dem ikke.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hmm

Indlæg af Søren Dahl »

Lidt mærkelig forretnings politik - bekymrende... :shock:

Mvh Søren
Brugeravatar
Veset
Indlæg: 178
Tilmeldt: 14. jun 2004, 17:57
Geografisk sted: Bornholm
Kontakt:

Indlæg af Veset »

Her er et link til deres AGB: http://reifenversand.com/media/files/AGB.pdf
Hvis der er nogen der kan finde noget i den om at det koster ekstra, fordi man bor på Bornholm eller andre øer, må I gerne sige til...
Honda XRV 750 AT '03
Rikycross Crashbars
Garmin 76CSx
Brugeravatar
Veset
Indlæg: 178
Tilmeldt: 14. jun 2004, 17:57
Geografisk sted: Bornholm
Kontakt:

Indlæg af Veset »

Nu har jeg skrevet til dem for at høre hvor det står i deres vilkår, at de har ret til efterfølgende at hæve penge på mit kreditkort:

I can see you have charged me for €11,31 extra for the tires I ordered from you in may.
But I'm having difficulties finding your right to charge me, on my credit card after delivery has been made, in your AGB.
Could you please enlighten me on this?

Så får vi at se hvad de siger til det...
Honda XRV 750 AT '03
Rikycross Crashbars
Garmin 76CSx
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Det bliver spændende at høre :roll:

Jeg er ikke ret god til tysk, men umiddelbart ville jeg mene at de vedr. levering skriver at prisen er oplyst "så godt de kan det, på forhånd" :-x
og så er de måske dækket ind.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Veset
Indlæg: 178
Tilmeldt: 14. jun 2004, 17:57
Geografisk sted: Bornholm
Kontakt:

Indlæg af Veset »

Jeg fik det her svar:

Hello Mogens Mogensen,
we charged this amount afterwards from your credit card, because the parcel service (DPD Germany) has calculated us an extra cost for your delivery to an island.
We describe this in our AGB!

Også har jeg skrevet tilbage for at få udspecificret, hvad der står exakt.
Men så er den vist ikke længere, end at det har de åbenbart ret til.
Bare underligt da jeg har handlet hos dem en del gange tidligere uden at skulle betale ekstra for fragten...

Næste gang køber jeg her: http://www.mandp.co.uk/ der handlede jeg 5 dæk sidste år, og fragten kostede £12 uanset om man købte 1 eller 5 dæk. :ok:
Honda XRV 750 AT '03
Rikycross Crashbars
Garmin 76CSx
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Det er sgu da godt nok træls........ :twisted:

Men der er vis ikke mere at gøre ved det. :cry:
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Besvar