Topboks på RD07

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
PAVJ

Topboks på RD07

Indlæg af PAVJ »

Er her nogen som ved om der skal monteres anden bagagebærer end den originale for at montere en topboks på denne model.
Eller skulle der være en her som har en brugt løsning til salg. ?

Poul
Brugeravatar
T-REX
Indlæg: 52
Tilmeldt: 06. jul 2005, 18:07
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af T-REX »

Det burde vel ikke være nødvendigt, men der skal monteres den adapter plade som passer til boxen eller snittes en selv. ;-)
Mvh Jess
PAVJ

Virker skrøbelig.

Indlæg af PAVJ »

Ja, det burde der vel kunne. Synes bare at den originale bagagebærer med plastictoppen til låseholde virker skrøbelig. De nedadgående tapper til at binde i, virker nærmest plasticagtige - men det er vel rimeligt stærkt alu? :shock: ( har ikke cyklen stående her endnu, så kan ikke lige tjekke )

Poul
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Hej PAVJ....

Jeg har rigtig god erfaring med at par stykker flad aluminium, og nogle gennemgående m6'ere...

Det tar' selvfølgelig lidt tid med montage og demont., men en udmærket billig løsning..

Held og lykke med projektet.. :-)
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1267
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hey der...

Baggagebæreren er ikke aluminium, men farvet plastk så det ligner alu!!! Jeg har dog taget det sorte halløj øverst af og monteret beslaget "konsolet" til topboksen direkte på den alufarvede plastik! Og brugt de originale skruer, dog er gevindet forlænget så de kqan skrue længere i bund!!

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
PAVJ

Plastbagagebærer

Indlæg af PAVJ »

Okay - Iver.
Den er altså stærk nok, til trods for at det er plastik ? :-P

Poul
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1267
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Ja jeg synes den virker fint stærk, det er rimelig tyk plastik i en god kvalitet, så jeg er ikke det mindste i tvivl om at det nok skal holde, jeg har en 51 liters topboks på og har aldrig haft problemer eller noget.....

Hvilken slags topboks vil du have på?

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
PAVJ

Indlæg af PAVJ »

Ja - det er jeg faktisk indtil videre meget i tvivl om. Tænkte på en alukasse, men de virker lidt skrumlede, men det er vel bare en vanesag. Kan du anbefale noget? 51 L må da være rimelig stor?

Poul
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1267
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Ja den 51 l jeg har er rigelig stor, måske endda i overkanten, der kan stå to hjelme i. Men mindre kan vel også gøre det, Touratech laver også en der er nummeret mindre kig selv www.touratech.de

Ellers laver Hepco/Becker også noget alu halløj! Ja så er der Henrik Halds udgave, som jeg ikke lige kender mærket på, indtil videre vist bare kaldet model Warsteiner fordi der er en stor øl reklame på hehe :lol:

Sig endelig til hvis du vil have mere hjælp eller har flere spørgsmål...

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
PAVJ

Indlæg af PAVJ »

Okay - hvad siger i til denne kasse ?
:lol:
http://picasaweb.google.dk/poulfoto/MC/ ... 1351291154
John

Indlæg af John »

Nøj, er den til pizzaudbringning :?:
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1267
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Det ser da fint ud!!!!!! Den er da magen til Halds tror jeg.....

Er det din cykel?

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
PAVJ

Indlæg af PAVJ »

Jeps - men ikke længe endnu, for nu har jeg nemlig solgt den herlige følgesvend gennem 6 år. En lykkelig Københavner overtager på lørdag.
Jeg skal have fundet en anden. Topboksen virker stor, men der kan jo også være " lidt i en stor " :ok:
Poul
Brugeravatar
T-REX
Indlæg: 52
Tilmeldt: 06. jul 2005, 18:07
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af T-REX »

Ahh, det er plastica...på sådan en 07'er. ;-)

Tjeck evt. denne tråd.

http://www.xrv.org.uk/forums/showthread.php?t=27912
Mvh Jess
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1267
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

mit topboks rack, er ikke bar skruet ned i den der plastik fidus, men også i de to store bolte midt i har jeg brugt, så tror ikke jeg får problemer....

Men fed side Ragged Roads http://www.ruggedroads.co.uk/shop/start

de har da lidt lækre ting.....
Fuck Chrome.
HARK Rules
Besvar