KRISE......KRISE......KRISE!!!!

Her kan debateres alt, næsten.
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Km

Indlæg af Søren Dahl »

Jeg har kørt ca. 11.500 på min gamle Transalp i 2006 indtil 30 juni. Og derefter 14.300 fra 1 Juli til 31 december - altså alt i alt 25.800 km. ca på en sæson - og jeg har nydt hver km! Det har kostet mange penge at køre alle de km, og det har kostet mange penge med alle de ting jeg skulle opleve når jeg har været ude og køre - men tro mig - jeg vil ALDRIG bytte for noget som helst. De oplevelser jeg har fået sammen med mine venner og min motorcykel i året 2006 er HELT unikke og kan aldrig gøres om, det er noget jeg er helt bevist om. Det eneste jeg kan, er at prøve at gøre året 2007 til et lige så fantastisk MC år med enestående oplevelser jeg aldrig vil glemme. Oplevelser jeg kan berette om, og glædes over at jeg har haft. Indtil videre virker planerne for 2007 meget lovende ;-)

Tom, du skal gøre det du føler for. Når du ikke har kørt flere KM, har du HELT sikkert andre værdier her i tilværelsen du sætter rigtig stor glæde og ære i at fordybe dig i. Du har kone og børn, et arbejde du sætter højt og andre (kvalitets) ting der omgiver dig i hverdagen, som betyder så meget for dig, at du nedprioritere det at køre på MC - og helt ærligt, de ting du foretager dig, må bestemt betyde meget i dit liv, siden de er mere værd end at køre på verdens bedste motorcykel, så alt i alt kan du umuligt have et kedeligt liv :-D Men husk mine ord før du gør noget, der i mine øjne, og husk hvad jeg siger - i mine øjne - er dumt. Hvis du på nogen somhelst måder har økonomisk overskud til at beholde din Africa Twin så skal du gøre det. Du får måske ikke kørt så meget - men du har MULIGHEDEN for at gøre det. Sælger du din MC vil de første MC'er du møder om foråret på din vej til arbejde i BIL hjemsøge dig resten af sæsonen...... husk det Tom, jeg kender mange der har solgt deres MC og som stadig fortryder bittert adskellige år efter.....

Da jeg solgte min første TransAlp i 2002, græd jeg...... dum som jeg var skulle jeg jo prøve en gademaskine...... sidenhen er det blevet til transalp igen og nu Africa twin - og nu smiler jeg hele dagen lang :-D

Mvh Søren
Tom

Indlæg af Tom »

Mht. til køreglæde, var det måske nok en fortalelse, jeg kom med i mit sidste indlæg. Jeg har da nydt de sølle 950 km, hver og en!!! Og rent økonomisk, er der ingen problemer i at beholde cyklen.

Så alle odd's ligger klart til fordel for at beholde den. Men jeg synes ligesom også at den skal bruges, når jeg nu har den. Det er jo ikke lille ubetydelig investering der står i garagen. Det er jo trods alt 60 - 70 af de store sedler!!!

Jeg har dog besluttet mig for at give den endu en chance! Men det vil kræve lidt mere ihærdighed fra min side. Jeg skal ud på de ture, hvor man sidder på den og tænker "Jeg har det fedt lige nu!".

Når I arrangerer fælles ture, hvorledes foregår det? Mødes I bare et aftalt sted og kører så x-antal km, og slutter af med lidt hyggeligt samvær? Eller hvad?
Gæst

Indlæg af Gæst »

Hej Tom

Jeg er også igang med at gøre min gamle TA klar til en ny sæson. Den ser dog ganske udkneppet ud uanset hvad :-D

Jeg har næsten heller ikke kørt på min hele sidste år, så 2007 må være året hvor min gamle cykel får en renæssance... fint ord i øvrigt hehe.

Men ja, jeg tror det er sådan ca som du beskriver det at fællesturene kommer til at foregå.

hvordan har du det i øvrigt med at køre på grus med din AfricaTwin??
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Tom

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Tom

Ja, jeg ved godt det ikke er mig du spurgte Tom, men jeg elsker at køre grus og mudder, og når du får din dyge ud og køre, skal vi altså ud og køre sammen igen.....

Mvh Søren
MogensD

Indlæg af MogensD »

Hej Tom

Jo det er rigtigt nok, sådan ca. foregår turene alt efter vejr og vind, og om det er aften eller weekend, men du kunne jo lægge ind tur ind på skive kanten så vi kan se den, og jeg er sikker på at der ikke er nogen der siger nej tak til en kop kaffe ;-)

Hilsen
Mogens
Tom

Indlæg af Tom »

Mht. grus kørsel, kan jeg ikke påstå jeg har gjort noget i det. Jeg er jo ikke nogen super erfaren MC'ist, så det at gi' den gas på løst underlag er jeg slet ikke kommet til...........endnu. Men det var da helt klart det billede jeg havde i hovedet da jeg købte AT'eren. Men altså lige nu synes jeg umiddelbart den virker lidt tung at "smide rundt" i terrænet. Men det skal da uden tvivl prøves. Jeg ser frem til en ny sæson, med forhåbentlig lidt flere km.

Jeg skal iøvrigt lige høre om der er interesse for flere test's. Jeg har 5 stk. liggende og kan sagtens, hvis der er interesse, få dem scannet som Pdf. Følgende "er på lager":
1: Cagiva Elefant 750 contra Transalp 600V. DK.
2: Test af Africa twin '90. DK.
3: AT contra Triumph Tiger. SV.
4: BMW R1100 GS, Triumph Tiger, Yamaha XTZ super tenere og AT. SV
5: BMW R 80 GS, Cagiva 900ie, Suzuki DR800, Yamaha XTZ 750 og AT. SV.

Sig til hvis det har int. Og til admin. Hvor skal jeg maile det?
Mogens Dammand

Indlæg af Mogens Dammand »

Hej Tom

Det er alletiders med de tests. Dem smider du bare på en mail til mig.

Hvis du er i besiddelse af dem der har været i Touring-nyt, over vores 3 modeller, har jeg fået tilladelse til at lægge dem ud på vores hjemmeside af Touring-nyt.

Hilsen
Mogens
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Total cool

Indlæg af Søren Dahl »

Total cool.

De tests glæder jeg mig meget til at læse...

Mvh Søren
Tom

Indlæg af Tom »

Hejsa

Jeg er ikke i besiddelse af dem der har været i Touring nyt :-(

Er der nogen der er? Så er jeg sikkert ikke den eneste der er interesseret?
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Tom

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Tom

Det har ud ret i, det er du ikke ;-)

Mvh Søren
Tom

Indlæg af Tom »

Er der nogen der ved om touring nyt kan lånes på biblioteket?

Hvis man kan, så plejer de at gemme alle oplag. Ved I ca. hvilken årgang vore cykler blev testet i Touring nyt? Så vil jeg gerne påtage mig at finde dem.
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Test.....

Indlæg af Søren Dahl »

Jeg har en meget bedre idé - jeg har en kammerat som skriver på Touring Nyt - Han hedder Stefan Engelfelt - det er ham den nye gut som er kommet med for 2 eller 3 blade siden - jeg spørger da bare ham og han ikke lige kan reserse lidt for os i stedet.

Mvh Søren
Mogens Dammand

Indlæg af Mogens Dammand »

Hey Søren

Alletiders idé, måske han kunne sende dem som en fil :-) det ville gøre det meget nemmere.

/Mogens
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Mogens

Indlæg af Søren Dahl »

Fin idé Mogens - jeg førhører mig.

Mvh Søren
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Tests

Indlæg af Nejmann »

På MCTCs hjemmeside er der en oversigt over tests hvorpå følgende kan læses:

Kode: Vælg alt

XL 600 V Transalp     	3 – 88 x
XL 600 V Transalp     	7 – 99
XL 650 V Transalp     	3 – 01 x
XRV 750 Africa Twin   	4 – 90 x
Dem med "x" kan købes som kopi eller pdf for 15 kroner.

-mvh Kåre
Besvar