"TransAlp imponerer"

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

"TransAlp imponerer"

Indlæg af Peter AT »

Fandt lige denne lille mimitest af TransAlpen i JP i dag..

Vi bukker ærbødigt for superb japansk kvalitet og grundighed.

Honda Transalp imponerer
dkflag4
Af TOMMY RØNN

Offentliggjort 29.01.08 kl. 07:53

Transalp er et ikon inden for motorcykler. Det laver den nye udgave ikke om på, og Honda har formået at gøre denne maskine fejlfri.

Vi har kun haft kort tid i sadlen på nyheden, gennem vinterens triste kulde. Alligevel tør vi godt spå Honda Transalp en lys fremtid. Muligvis dukker små problemer op ved senere regulær test, men første indtryk er meget positivt.

Hele udlægningen er rejse og hverdag. Man sidder godt både som fører og passager. Der er plads til bagage, og styret giver perfekt tag i maskinen, mens siddestillingen giver godt overblik.

Transalp er stor. En velvoksen sædehøjde, kombineret med vægten på 220 kg gør den ikke nem at magte for de mindste. For den nordiske type passer alt dog perfekt.

Køreegenskaberne er super. Den følger det mindste vink og kan redde uerfarne ud af uheldige situationer på en helt udramatisk måde. Sjælden har vi kørt noget nemmere at håndtere.
Effektive bremser

ABS-bremserne på rejse enduroen imponerer voldsomt. Nok er der ABS, men det mærkes aldrig. Andre maskiner slår i grebet, når systemet går i indgreb, men sådan er det ikke på Transalp. Bare træk til, og det føles, som om bremseevnen er uendelig.

Den tidligere Transalp havde mange venner, og ingen tvivl om at efterfølgeren vil gøre det kunststykke efter. Det eneste der kan standse succes for denne nye Honda i Danmark, er en pris på solide 130.000 kr.

Fpn.dk vender tilbage med en egentlig test, når det danske vejrlig tillader det.



Så er jeg jo nød til at sige : "Hvad sagde jeg....".
Glæder mig til at prøve den...
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Besvar