interessant læsning R07a vs RD07

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
tingtilsalg

interessant læsning R07a vs RD07

Indlæg af tingtilsalg »

Hej hej..
Prøv at læs lidt her, ganske interessant. Dog ved jeg ikke hvor meget af det der er hold i.

http://www.xrv.org.uk/forums/showthread.php?t=34668
Mathias

Indlæg af Mathias »

Interessant læsning. Én ting ER der i hvert fald hold i:
"In my believe the best build quality AT was the RD03... blessed by HRC."
:honda: :beer:
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Jeg er tilbøjelig til at give dig ret. Nu er jeg ganske vist selv blevet ejer af en RD07a, men mine erfaringer med sådan en er endnu meget begrænsede, så glæder mig til at komme ud og køre nogle ture :-)
Men jeg ved at de RD03 jeg har prøvet virkelig er lækre :-) Det er også sådan en jeg allerhelst vil have mig, men der er ved at være få af dem, de er ved at være ret dyre og efterhånden med en del km på sig.
Brugeravatar
Veset
Indlæg: 178
Tilmeldt: 14. jun 2004, 17:57
Geografisk sted: Bornholm
Kontakt:

Indlæg af Veset »

Jeg har aldrig før hørt påstanden om at RD07A'erne skulle være samlet i Spanien.
Som der også bliver nævnt i tråden kan man se på stelnummeret, hvor cyklen er produceret, og i følge: http://www.coyotetrips.de/shop/allgemei ... -vin-e.htm er min RD07A produceret i Japan på Hamamatsu fabrikken.
Honda XRV 750 AT '03
Rikycross Crashbars
Garmin 76CSx
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Jeg tror nu nok der er noget om at de bliver produceret i et europæisk land. Flere er også inde på at det man kan udlæse fra stelnummer-pladen er blot hvor motoren er produceret, nemlig Japan.

Men jeg må indrømme, jeg aner det ikke. Ved blot at der står en del om det på nettet.. så et eller andet sted må noget af det jo være sandt.
Brugeravatar
Veset
Indlæg: 178
Tilmeldt: 14. jun 2004, 17:57
Geografisk sted: Bornholm
Kontakt:

Indlæg af Veset »

tingtilsalg skrev:Jeg tror nu nok der er noget om at de bliver produceret i et europæisk land. Flere er også inde på at det man kan udlæse fra stelnummer-pladen er blot hvor motoren er produceret, nemlig Japan.

Men jeg må indrømme, jeg aner det ikke. Ved blot at der står en del om det på nettet.. så et eller andet sted må noget af det jo være sandt.
Flere? Der er 1 der siger det.

Har du hørt den med ordsproget der siger jo flere gange en løgn bliver gentaget, jo flere er der, der tror på den og så må der jo være noget om det, og til sidst bliver det sandt? :roll:

Jeg skal heller ikke kunne sige om den er produceret det ene eller andet sted, men jeg vil vælge at stole på at produktionslandet som mit stelnummer angiver er korrekt.

I øvrigt sjovt at der på min motor står RD04.
Honda XRV 750 AT '03
Rikycross Crashbars
Garmin 76CSx
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

du kan prøve at søge på google, der kommer en del op ang Africa twin og produktion i spanien eller italien. Som jeg også skriver i mit andet svar, så aner jeg det ikke selv. Men mange mennesker er åbenbart i tvivl om hvordan det forholder sig.
Brugeravatar
Veset
Indlæg: 178
Tilmeldt: 14. jun 2004, 17:57
Geografisk sted: Bornholm
Kontakt:

Indlæg af Veset »

Jeg synes bare det er sjovt at Honda aktivt skulle vælge at skrive forkert i stelnummeret når de nu havde mulighed for at skrive det korrekt, hvis man vælger at tro på påstandene:

Billede
Honda XRV 750 AT '03
Rikycross Crashbars
Garmin 76CSx
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Jamen jeg siger jo lige til dig for 3. gang at jeg ikke aner en hat om det. Jeg har bare læst forskellige ting på nettet og derfor blevet i tvivl. En siger noget, en anden siger noget andet - og jeg ved ikke helt hvad der er 100% rigtigt.
Men som du selv er inde på, så virker det plausiblet at dette VIN rent faktisk fortæller noget om cyklen og ikke kun motoren.
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Jeg ved ikke med AT, men det passer i hvert fald på de lidt nyere TA. Og min er helt sikkert bygget/samlet hos Montesa. (motorerne bliver vist stadigvæk bygget/samlet i Japan, som tingtilsalg er inde på) Og V.I.N. nummeret begynder med VTM (der står i øvrigt også Montesa Honda På skiltet)
Og jeg mener også helt klart at man kan stole på mærkepladen, andet giver ikke mening. Så Veset's er fra "hjemlandet", min og Niels's er ikke......
Senest rettet af Nikolajsen 12. mar 2009, 22:22, rettet i alt 2 gange.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Niels

Indlæg af Niels »

Jeg har fra Vilhelm-Nellemand at min RD07 fra 93 skulle være samlet i Italien...så altså det er ikke noget de først er begyndt på, med RD07A'eren.

Mvh Niels
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Fra hvem ?? :-)
Niels

Indlæg af Niels »

ja, eller hvad de nu hedder, dem der er Honda i dk...eller det der ;-)

Vilh-Nellmann så!
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

nååh okay.. Importøren må det være :-)
Besvar