vedhæftning af billed- hvad og hvordan

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
jalp

vedhæftning af billed- hvad og hvordan

Indlæg af jalp »

Så må i "kloge-åge-er" på banen (Nikolajsen og nejmann) :-D Jeg ved i kan indsætte billeder(i rigtig format) osv. hjælp venligst mig og eventuelt andre edb-svage medlemmer :oops:
Hvordan gør man - det der virker i word, virker ikke her - æv :opkast:
Niels

Re: vedhæftning af billed- hvad og hvordan

Indlæg af Niels »

Her kan jeg vist også godt hjælpe.

Det foto du vil oploade her på siden skal ligge et sted på nettet, og ikke på din ejen computer.

Du skal så Copy billedets adresse. Så åbner du den side her på forum hvor du vil skrive dit indlæg, trykker på "Img" knappen oven på tekstfeltet du skal skrive i, og kopiere adressen på dit billed ind mellem de to "Img"er

sådan her!

Billede

PS: Det er mig der hænger ude til højre...det gik ret meget op ad, og det var ret smattet. Det er fra Enduroløbet i lørdags :ktm: :ktm: :ok:

Hilsen Niels
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 694
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: vedhæftning af billed- hvad og hvordan

Indlæg af Bønne »

Men sørg for at få hele adressen kopieret med.

Hvis du højreklikker på f.eks. Niels´s billede, og trykker Properties/Egenskaber, ses adr. som 2 linier, men faktisk er der 3½. Så du skal markere adr. fra start mod slut, så du får de skjulte linier med.

Jeg havde selv problemer med det fordi jeg ikke viste at der var mere end de 2 linier, og af en eller anden grund havde jeg markeret adr. bagfra hvorved jeg kom til at mangle noget af adr., og så kom billedet selvfølgelig ikke med, når jeg indsatte det i mit indlæg. :-D
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
jensen

Re: vedhæftning af billed- hvad og hvordan

Indlæg af jensen »

Billede

Billedet af min Africa Twin klon, popper åbenbart ikke op af sig selv ?????
Du havde glemt at markere URL'en og trykke på "Img" knappen bagefter. Det har jeg lige rettet i dit indlæg MVH Yaknudsen
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: vedhæftning af billed- hvad og hvordan

Indlæg af Nikolajsen »

Ja ja, nemlig :lol:
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Re: vedhæftning af billed- hvad og hvordan

Indlæg af Nejmann »

De ovennævnte metoder kræver, at man allerede har billedet liggende "ude på internettet" et sted, men der er også en anden vej.

Under tekstboksen, hvor man skriver sit indlæg, er der et par faneblade:
Upload-fanebladet
Upload-fanebladet
screenshot.1.jpg (14.12 KiB) Vist 6788 gange
Trykker man på "Upload af vedhæftede filer" får man en boks hvor man kan vælge et billede på sin computer, man gerne vil uploade: Tryk "Choose...", vælg filen, og slut med "Tilføj filen".
Valg af billed-fil
Valg af billed-fil
screenshot.2.jpg (41.73 KiB) Vist 6788 gange
Gør man ikke mere, så kommer billedet til at ligge nederst i indlæget. Vil man gerne have billedet ind undervejs, skal man sætte cursoren det rette sted i tekstfeltet og så trykke på "Placer inline"-knappen
Placer inline-knappen
Placer inline-knappen
screenshot.3.jpg (10.56 KiB) Vist 6788 gange
Så bliver der indsat en lille kode i tekstfeltet der, hvor billedet kommer til at stå, når man trykker "Vis prøve" eller "Udfør".
Billedkoden
Billedkoden
screenshot.4.jpg (9.54 KiB) Vist 6788 gange
Håber den forklaring hjælper :-)

mvh Kåre
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: vedhæftning af billed- hvad og hvordan

Indlæg af Nikolajsen »

Ha, det havde jeg ikke set. :shock:
Det må være her i den nye version, at man kan det :?:
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Besvar