Hjælp søges ifm. toldsyn: Beukraterne gør det svært

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
Lars Vatne

Hjælp søges ifm. toldsyn: Beukraterne gør det svært

Indlæg af Lars Vatne »

Hej rødder.
Jeg er ved at arrangere toldsyn ifm afgiftbetaling af min AT XRV650 RD03.
Første problem er at Synshallerne ikke kan give mig en synstid ???? Der er ingen tider, før hen på den anden side af sommeren ????

De anbefaler mig at køre til Synshallen en tidlig morgen og så satse på at der bliver tid til mit syn. Ok, det kan jeg for så vidt godt gøre.

Så skal jeg medbringe en 'Veje seddel' der max. må 2 dage gammel. 'Veje seddel' fås ved en godkendt 'Vejer', som ligger 50 km fra hvor jeg bor. Men hvis ikke jeg kommer til syn inden 2 dage efter vejning, kan jeg kører afsted til vejning igen ???

Men... Hvis jeg medbringer 'Typegodkendelses nummer' fra Honda Danmark, undgår jeg vejning. Men men... XRV650 er aldrig blevet typegodkendt i Danmark ???

Men Men... Hvis jeg medbringer MC-revyen fra 88 hvor XRV650 står nævnt med vægt og last, samt en kopi af en registrerings attest fra en anden XRV650, hvor vægt og last er angivet, så går den...... måske ?!

Derfor kære rødder.... De af jer der har en indregistreret XRV650, må meget gerne sende eller maile mig en kopi af deres Danske registrerings attest, for at lette min kamp med Staten. I får kopien igen så snart jeg er igennem.

Staten har gjort det mere besværligt for os MCister at stå for egen import og afgift. TRÆLS !

Hjææælp og hilsner fra Lars Vatne, Mobil nummer: 2220 4529.
Henrik Hald
Indlæg: 189
Tilmeldt: 11. nov 2004, 22:58
Geografisk sted: Vivild

Indlæg af Henrik Hald »

Hej Lars, jeg skal hurtigst muligt få taget en kopi af min
registreringsattest og få sendt over til dig.
Mvh Henrik.
Lars Vatne

Lidt nærmere

Indlæg af Lars Vatne »

Tak for det Henrik...
Kom lidt nærmere målet idag.
Jeg kørte ud til Synshallen i Kvistgaard og beklagede min nød.. Vi aftalte at jeg kunne komme forbi, fredag i næste uge, så ville de hjælpe mig. Ang. veje attest sagede syns-Kaj at jeg kunne køre 500 meter op ad vejen og få vejet dyngen på den lokale losseplads... Pyyha. Det lysner.
Som sagt vil jeg selv foretage vurderingen istedet for at udfylde blanketten 'Foreløbig værdi ansættelse af køretøj'.
Blanketten til dette hedder ' Afgift berettigelse af køretøj / Anmeldelse, nummer 21.016'. Denne blanket består af 4 forskellige versioner... forvirret igen...

Nå men mon ikke det går. På fredag i næste uge, er målet at komme igennem syn, betale afgift og hente plade. Optimist ???
Lars V
Mogens Dammand

Indlæg af Mogens Dammand »

Bureakratiet længe leve.

Det er ikke sådan at være "gør det selv mand" :cry: men jeg håber du får din :honda: igennem på fredag.

Held og lykke
Mogens
Lars Vatne

Syn

Indlæg af Lars Vatne »

Så fik jeg synet min Africa Twin i Kvistgaard ved Helsingør. Jeg var der kl 0700 imorges i håb om at de lige kune syne mig med det samme. Der var dog totalt booket op så jeg måtte kører igen og kom så tilbage kl. 16.
Synet gik nemt og smertefrit. Der blev hevet en gang i hver hjul, checket numre og kørt 50 meter på den.
Så nu er told og syns papirer klar til på mandag hvor jeg kan ligge 'klang' og hente plade.
Har så brugt dagen på at cruise rundt på hondaen med gummi-plade bag på. ikk så ringe.
Lars XRV.
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Lars

Indlæg af Søren Dahl »

Hjerteligt tillykke! Det var rart at høre!

Med hensyn til DVD med long way round - så fik jeg desværre ikke sendt den i dag, men det gør jeg en af de nærmeste dag! ´

MVH Søren
jan

Indlæg af jan »

Hej ny her!! ejer af xrv750-95.
ja, dk er ikke sjovt at have med at gøre når det handler om bl.a import af mc. jeg selv er flyttet til sverige, og har lige hente min drøm i tyskland, den har kørt 15000km og står som ny, op i varevognen,ind til bilprøvningen ,betale 2000 kr og så var der plader på. ialt har min drømme mc kostet mig 35000kr. det kan ikke under nogen omstændigheder eller med magi, lade sig gøre i danmark. jeg laver dette indlæg pga. at jeg efter at være flyttet til sverige har opdaget at det er ikke her, men i dk at der er noget galt, her kan min søn køre med en bag på sin knallert hvis bare de begge har hjelm på, hvorfor er det forbudt i dk? her kan man importere en mc uden at betale afgift, hvis bare det er fra et andet eu land, hvorfor kan man ikke det i dk???så et godt råd flyt til forbudets land sverige, få et billigt sted at bo, få råd til både bil,båd og mc, og hvis du skal ha en lille skid på så tager du din bil,båd eller mc og køre til dk....p.s her gider naboerne hilse på dig!!
nå ok nu er der lukket nok galde ud :lol: det ser ud som om i har en hyggelig klub her,jeg har selv kørt en del mc, lige fra virago til mz,og nu den sidste nye, en africa twin, som har været min drømme mc, siden jeg så den første gang.. d.7 april tager jeg med en xj600 diversion på en tur til nordkap,derfra rundt i norge og finland,så meget vi kan nå på 3 uger.
jeg vil følge med i jeres forum, da der i i dk og heller ikke i sverige er meget at finde af intr.for den slags mc....
jan

Indlæg af jan »

foresten tillykke med synet og med din mc. :-)
Mogens Dammand

Indlæg af Mogens Dammand »

Hej Jan

Velkommen til vores forum, bare brug los :-P

Ja det lyder jo besnærende at rykke teltpælende op, hvis man bare boede i KBH.

For andre er der nogle flere ting at tage højde for, familie og arbejde f.eks. og hvordan er det med fartoverskridelser i det forbudne Sverige :lol:

Hilsen
Mogens

PS.
er en smule misundelig på jeres afgiftsystem eller mangel på samme ;-)
Gæst

Indlæg af Gæst »

Hej Jan.. jeg forstår ikke helt du siger at der i Svrige ikke er interesse for store offroader's og den slags. Da jeg kørte på allroad tour i finland sidste sommmer, var der utroligt mange svenskere med. Og hvis du henvender dig i Tenereklubben, Både dansk og svensk vil du også finde ud af at virkeligheden er lidt en anden end du måske går og tror.

så det er bare med at komme igang.. jeg er 100% sikker på at du ret nemt finder ligesindede svenskere.
Besvar