DaKare

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

DaKare

Indlæg af Søren Dahl »

Var ude og køre en herlig aftentur samnmen med Hald. Meningen var først at vi ville over med færgen fra Voer til Mellerup og køre lidt rundt i det smukke område på den "anden side af fjorden" som vi lokale kalder det.

Men i sidste øjeblik drejede jeg af ned af en lille grusvej som fører ud til digerne og det gamle pumpehus. Jeg havde besluttet at Hald skulle indvies i min gamle barndoms rute jeg plejede at køre på min gamle Puch Monza. Har også kørt den flere gang på min gamle Alp. Ruten starter med let off road ad grus og jordveje, og ender ud i et sumpet område langs Randers Fjord - i aften var det ikke så galt, faktisk ret nem, og enormt smukt at køre langs vandet med en fin solnedgang over fjorden. Byen man kommer til, efter at have kørt ca. 5 km off road langs fjorden hedder nemlig Kare, og det er flere år siden jeg døbte ruten Voer- Dakare ;-)

Herefter kørte vi til Udby hvor vi kørte af en off road rute til Udbyhøj. Efter vi have nydt en is ved færgelejet, kørte vi tilbage af samme rute. Kørte op til de lokale bunkere som ligger ved Udbyhøj som tyskerne i sin tid brugte til at holde uvedkommende væk fra indsejlingen til Randers Fjord. Vi ville fortsætte af off road tracket til Ingerslev, en lille snolleby som ligger på vejen hjem af, men inden da kørte vi ned for enden af en meget lang mark som ligger ned til fjorden. Her lå vi og pottede rund i bondemandens indhegning som ligger helt nede ved fjorden. Her fik vi flyttet en masse mudder, og cyklerne var herligt bladret til da vi kørte ind ad marken igen og fortsatte til Ingerslev........ vi sluttede turen af ved Store Sjørup strand, hvor jeg lige var ude og køre lidt rundt i vandet og få vasket noget af mudret af ;-)

En rigtig morsom aften..............

Uanset om man er til off -eller on road eller begge dele - så se at komme ud og køre noget kværn. Temperaturen er HELT perfekt og der er endnu ingen insekter i luften!!!!

MVH Søren
Besvar