Styrtbøjler

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
Valf

Styrtbøjler

Indlæg af Valf »

Hej alle

Nu skete der lige det for mig som der ikke skal ske. Kom ud fra en sidevej og havde ikke set at den skide landmand havde smidt alt sit gylle på vejen. Så tog den sidelæns hen af vejen, indtil cyklen fik fat igen og tumlede den anden vej. Det resulterede så i en brækket fod, og en helvedes masse skrammer på cyklen.

Men til emnet. Da cyklen kom hjem igen, kunne jeg se at mine styrtbøjler havde taget en del af skraldet. Men pga at de 2 sider af bøjlerne ikke er samlet (bagved forhjulet), så blev bøjlen trykket ind i kåben som flækkede flere steder. Så nu vil jeg gerne have dem forstærket, hvis nu uheldet skulle være ude igen 7-9-13. Så tænkte på om der er nogen der har forstærket sine bøjler? Eller som har nogle ideer til hvad der ville være smartest. Regner med som udgangspunkt at svejse et mellemstykke på bag ved forhjulet. Men gode ideer tages imod med kyshånd :-D

Og nu jeg har jeres opmærksomhed, så mangler jeg da også lige en ny fodhviler til højre side, hvis der er nogen der har en liggende?

Med venlig hilsen
Ralf
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Styrtbøjler

Indlæg af Nikolajsen »

Hejsa.
Det stærkeste vil nok være at forbinde de to sider med hinanden OG til stellet.
Har dog ingen erfaring med bøjler der ikke er samlet. Alle dem jeg har kigget nærmere på har været samlet foran køleren. Dog har den ene model været så den kunne "glide", og det gjorde den så :shock:
Så de skal sidde rimeligt godt fast på stellet.

God bedring
Senest rettet af Nikolajsen 25. apr 2011, 20:07, rettet i alt 1 gang.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Niels

Re: Styrtbøjler

Indlæg af Niels »

Hej Ralf.

Lige et par tillægs spørgsmål ;-)

Hvad er det for en cykel du har skrammet. Jeg har en fodhviler i overskud, hvis du kan bruge en til en Africaner. Hvilken model styrtbøjle kører du med, og kan du evt tage et billed af den, der hvor du mangler forstærkning.
Og så lige, hvor i landet kommer du fra?

Hilsen Niels
Valf

Re: Styrtbøjler

Indlæg af Valf »

Det er da ligegodtsatans at man skriver sådan en smører, også glemmer at nævne det er en Xl600V fra ´99 :oops:

Jeg kommer fra Esbjerg, så missede lige vores årlige skærtorsdagstræf. Men så må jeg bare blive klar til næste år.

Jeg har prøvet at vedhæfte en fil jeg fandt på nettet. Det er ikke min cykel, men ser ud til at styrtbøjlen er den samme. Vil se om jeg ikke lige kan få tid til at humpe ud og tage et billede af min cykel i morgen.



hilsen Ralf
Vedhæftede filer
RHSLoRes.jpg
RHSLoRes.jpg (212.72 KiB) Vist 8780 gange
Niels

Re: Styrtbøjler

Indlæg af Niels »

Ja, den ser lidt spinkel ud, så der er helt sikkert basis og muligheder for at forstærke den. Der er sikkert flere løsninger, men det er ikke så let at se når man ikke står med det i hænderne. Jeg har en fodhviler du kan købe for en flaske rødvin, hvis du kommer i nærheden af vejle. Ring hvis det har interesse 26818114

God bedring, hilsen Niels
Valf

Re: Styrtbøjler

Indlæg af Valf »

Tak for det Niels. Så skal jeg bare have fundet ud af om sådan en AT fodhviler passer på min TA. Nogen der vil give et skud? For hvis den passer er du da blevet en flaske rødvin rigere og en fodhviler fattigere :-)

Ralf
tingtilsalg

Re: Styrtbøjler

Indlæg af tingtilsalg »

Valf skrev:Tak for det Niels. Så skal jeg bare have fundet ud af om sådan en AT fodhviler passer på min TA. Nogen der vil give et skud? For hvis den passer er du da blevet en flaske rødvin rigere og en fodhviler fattigere :-)

Ralf
Ralf,
Inden du begynder at forstærke styrtbøjler med store I-bjælker og lignende (overdrivelse fremmer forståelsen :-D ), så husk også at det stadig er bedre at bøjlerne giver sig end at det pludselig er hele cyklen der giver sig fordi du har lavet det hele for kraftigt :-) Bøjlerne skal jo helst fungere som en slags "deformationszone" eller hvad man nu skal kalde det :-)

I øvrigt en pisselækker Transalp du har dig :ok: 8-)
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Styrtbøjler

Indlæg af Nikolajsen »

tingtilsalg skrev:I øvrigt en pisselækker Transalp du har dig :ok: 8-)
Det er ikke hans der er billede af ;-)
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Valf

Re: Styrtbøjler

Indlæg af Valf »

Gid det var :-P
tingtilsalg

Re: Styrtbøjler

Indlæg af tingtilsalg »

Arh sorry, fik jeg ikke lige med :-P

Men den er stadig lækker :-D hehe..
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Re: Styrtbøjler

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Ralf

Jeg er glad for, at der ikke skete mere med dig Ralf - cyklen er jeg knap så bekymret for, den er trods alt bare af jern og gummi - den kommer ud og køre igen.....

God bedring - og held og lykke med cyklen.

Med venlig hilsen

Søren Dahl
jernhenrik
Indlæg: 134
Tilmeldt: 12. mar 2009, 18:06
Geografisk sted: Grenå

Re: Styrtbøjler

Indlæg af jernhenrik »

Har du anmeldt skaden til forsikringen. Hvis landmanden ikke har skiltet med glat vej kan han og heller ikke har rengjort vejen, kan han drages til ansvar. Han har en vistnok lovpligtig ansvarsforsikring, så det koster ham ikke noget. Jeg havde en god ven som væltede fordi en landmand brændte halm af og røgen tog udsynet på vejen. Han fik dækket skaden.

Hilsen
Jernhenrik
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Re: Styrtbøjler

Indlæg af Torben Vester »

Hej.
Paa min gamle Transalp har jeg nogle lignende boejler og ved den oeverste befaestigelse har jeg svejset et stykke fladjern paa stellet og aendret boejlerne lidt - de er nu boltet til fladjernet med to 8 mm bolte.
Originalt sidder de med den 6 mm bolt som holder koeleren - flotte og staerke boejler og saa en 6 mm bolt holder ikke helt i min verden.......:-)
Jeg har endnu ikke ikke "crash testet", men det virker stabilt.
Hilsen Torben - Kinesien
Besvar