Montering af kompakt kamera på cyklen?

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
Turner

Montering af kompakt kamera på cyklen?

Indlæg af Turner »

Hej :-P

Er der nogen som har gode råd - ideer til montering af normalt kompakt-kamera på cyklen???

Jeg skal afsted på min første mc tur til Norge nu her den 6. juni i 5½ uge og tænker at det ville være super nice, at kunne klippe et par billeder undervejs mens man køre, hvis der er plads på vejen naturligvis :mrgreen: og mulighed for det!!!......jeg har kigget på et GoPro, et lille smart kamera (til 2800,-) som kan sættes på cyklen og filme samt tage billeder under kørsel.
Men jeg må nok også se i øjnene, at pengene til udstyr for længst er sluppet op :cry: - så jeg må nøjes med mit Panasonic kompakt-kamera.

Hvordan gør I???
Selvfølgelig kan man stoppe....men er der ellers nogen som har fundet et smart system....på styret eller om halsen eller????

Håber der falder nogle gode råd af..... :sex:
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Re: Montering af kompakt kamera på cyklen?

Indlæg af Peter AT »

Hejsa Tina Turner...

Jeg har mit lille kamera i min tanktaske, og har efterhånden lært at fiske det frem under kørsel. Har bæreremmen fastgjort til tanktasken så kameraet ikke falder så langt hvis jeg fumler for meget i det..

Go´tur, og husk at lave en lille beskrivelse her på forum, så vi andre kan lade os inspirere...
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
jesdk
Indlæg: 104
Tilmeldt: 25. mar 2009, 21:03
Geografisk sted: Hornsherred

Re: Montering af kompakt kamera på cyklen?

Indlæg af jesdk »

Med Ram-Mount kan du lave en fin og holdbar løsning....
Bliv evt. inspireret her:
http://www.ram-mount-uk.com/index.htm
Mvh Jesper

Det er aldrig for sent, at ha´ en god barndom...

XR650L - til grus og mudder
VFR750 - til snoet asfalt
XRV750 x 2 - til det meste
Niels

Re: Montering af kompakt kamera på cyklen?

Indlæg af Niels »

Du skal bare være obs på at de små rystelser der hele tiden er når du har monteret noget på styret, hurtigt vil ødelægge et kamera, eller en gps for den sags skyld, hvis det ikke er udstyr der er lavet til at klare den slags hard core brug. Der er en grund til at kamera som GoPro, Contour og gps'er som Zumo koster (en bondegård) mere end alm gear.

Go' tur :ok:

Mvh Niels
Turner

Re: Montering af kompakt kamera på cyklen?

Indlæg af Turner »

Tak for jeres svar..... :-D
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: Montering af kompakt kamera på cyklen?

Indlæg af yaknudsen »

Gaffa og strips?

Ej, det er gas... Måske gummiophæng skruet fast i styret og samtidig i det gevindhul der formodentlig findes i bunden af dit kamera. Men det er bare en løs strøtanke. Måske lidt inspiration her?

http://www.rammount.com/camera_mount/ca ... tm#/wizard
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Christian Lau

Re: Montering af kompakt kamera på cyklen?

Indlæg af Christian Lau »

Hey allesammen..

Jeg havde rammount på min cykel, det er cool og det virker... Desuden er man fleksibel mht. montering og kan optage alle vinkler...

Mange hilsner
Chr. Lau
mc-eventyristen.dk

Re: Montering af kompakt kamera på cyklen?

Indlæg af mc-eventyristen.dk »

Hej Turner

Bare kør løs, men vær meget opmærksom og pas godt på hvis du tager kameraet frem for at fotografere medens du kører.
Det kan sagtens lade sig gøre, men er selvfølgelig lige så farligt som at snakke i eller skrive sms'er på mobiltelefon, idet du tager fokus fra kørslen.
Så vær ekstrem opmærksom og forsigtig, påpasselig og forudse eventuelle farer.

Når det er skrevet, vil jeg fortælle at jeg laver mange billeder medens jeg kører. Det sker med håndholdt kamera og foretages med både højre og venstre hånd.
Jeg har aldrig haft en funktion på gasrullen som gør den kan fastholde omdrejninger, så hvis jeg bruger højre hånd til optagelser, taber jeg fart, eller holder gassen med venstre hånd. Det er en afvejning som du nødvendigvis må tage, med mindre du har en pace keeper.

Om teknikken: Kameraet, Nikon spejlrefleks med zoomobjektiv, hænger i sin strop om halsen. Stroppen er så lang at kameraet kan ligge bekvemt i tanktasken når den ikke er i brug, så den ikke tynger eller irriterer undervejs. Kamera er sat på "Sport" hvilket betyder prioritering af lukkertid = hurtigst mulig lukkertid for at standse bevægelser. På det øverste foto kan du se hvordan jeg holder kameraet (i spejlet).

På nedenstående fotos kan du se et par eksempler, men hvis du har lyst er du velkommen til at kigge ind på min hjemmeside: http://www.mc-eventyristen.dk hvor der er rigtig mange eksempler på fotos lavet under kørsel. Måske du kan få lidt inspiration? I så fald vil det glæde mig meget *s*

Rigtig go fornøjelse *s*

Billede

Billede

Billede
Besvar