køb af AT i tyskland

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

køb af AT i tyskland

Indlæg af iver »

Hej der :-)

Må man køre hjem fra tyskland på en At købt i tyskland?

Svar hurtigt, Mogens har også kig på den samme cykel. :-)

Mvh Iver
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Hej Iver..

Reglerne er ret entydige på dette område.

Du kan køre en tysk registreret mc i tyskland, men ikke i danmark.

Der er 2 muligheder i tyskland, endten er MC'en almindelig tysk registreret eller du kan få sælger til at skaffe "prøvenumre". I begge tilfælde kan du så køre på maskinen til grænsen, hvor du så, for at overholde de danske regler, skal skifte til danske prøvenumre.

Jeg har selv hentet i sydtyskland med en trailer, hvilket ikke er så slem som det måske lyder. Jeg hjælper gerne med råd, men vil også gerne ta' med ned og hente din drømmecykel. Husk lige at der er stor mulighed for at presse prisen når vi taler eksport for tyskerne. Super godt valg.

Held og lykke.
Ring endelig

Med cykelstativ..
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Lige et par link der kan være nyttige..

Postnumre Tyskland : http://www.let7.dk/TRANSPORT.HTM

Beskrivelse Honda Africa Twin modellerne :

http://images.google.dk/imgres?imgurl=h ... D%26sa%3DN

Hvis i så skal have en overnatning prøv : http://www.hotelformule1.com/formule1/g ... agne.shtml

Omkring 30 euro for et dobbeltværelse, med morgenmad. Pænt, rent for godt 100,- kr. pr. mand. Billigt ik'.

Med cykelstativ..
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hej Peter :-D

sorry for at jeg ikke kom i søndags :oops:

Jeg har lige et par spørgsmål!

Hvor længe går der fra man er kommet hjem med cyklen til man kan køre på den :?:

Hvornår skal de første indbetalinger til afgiften finde sted, og hvor meget:?:

Hvordan fungere det med syn og vurdering, er det ud fra stand og kørte km :?:

Hvor meget har købsprisen at sige mht vurdering:?:

Hvordan kan jeg vurdere færdigprisen :?:

Da jeg har fået afslag fra banken :oops: slår jeg lige kold vand i blodet, men holder øje med priserne i Tyskland

Så det ville være rart at vide om der er nogen tid på året de er billigere på, er der det:?:

det var vist det hele for denne gang :-) Måske vi skal have lavet en håndbog i mc køb og import som vi kan lægge ud på siden! Med priser, fremgangsmåder, links,tips, råd og andet godt.

Og lad mig så få nogle svar :shock:

Mvh Iver
Gæst

Indlæg af Gæst »

Jeg tror det er minimalt priser ændrer sig i forhold til årstiderne.

kig evt. her for en guide til import af mc.
http://www.tenere.dk/2002/oktober02/import/import.htm

Du kan køre på cyklen lige fra det øjeblik du kommer hjem og har fået den af traileren, hvis den altså er i køreklar stand. Det vil dog nok være en fordel at få plader på den hvis du vil køre på offentlig vej da visse betjente har det med at rette opmærksomhed mod køretøjer uden nr. plade.
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hej igen :-)

Nu havde jeg egentligt tænkt mig at køre hjem på den!

Jeg mener hvor hurtigt kan man få danske plader på den :?:

Mvh Iver
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Hej Iver...

Først lige et par alvorsord... SKIFT BANK......FOR FANDEN....

Den snak tar vi lige under lidt mere private former på et senere tidspunkt.

Nå, sikke en masse spørgsmål på en gang. Skal forsøge efter bedste evne..

Når du har en cykel i DK, kan du køre på prøveplader med det samme, men det er jo kun en meget tidsbegrænset løsning.

1. Du skal betale et dispositum hos ToldSkat.
2. Du skal have synet nyerhvervelsen.
3. Med ToldSkat kvittering og synsattesten kan du nu få indregistreret motorcyklen på motorkontoret.

Det er den korte og simple udgave.

For at få slutvurderet motorcyklen skal den fremstilles for 3 uvildige vurderingsmænd, som tager stilling til netop din MC's stand, i forhold til årgang, km, udseende m.m. Herefter får de fleste et beløb tilbage, af den tidligere indbetalte disposotum. Størrelsen svinger uforståeligt meget. Kan et par hints, som måske kan hjælpe dig. Det tar vi også på et senere tidspunkt.

Du kan køre på en indregistreret MC efter få arbejdsdage i DK, hvis du smøger ærmerne op.

Du skal indbetale afgift før MC'en kan indregistreres.

Retningsgivende afgiftsbeløb kan ses på ToldSkats hjemmeside. Beløbet er afhængig af alder, stand og kørte km.

Købsprisen skal du opgive på et vurderingsskema, men skal underligt nok ikke vise kvittering....Så det...

Færdigprisen kan ikke siges helt nøjagtigt. Man har altid mulighed for at anke en afgørelse, og får forbavsende tit ekstra penge retur...

Det er billigst lige nu, hvor sælgerne mangler penge til ferie..

Uddyber og hjælper meget gerne..

Med cykelstativ..
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hej Peter:-)

Tak for nogle fede svar:-)

Jeg kunne forstå på Mogens at han ville kigge ud på torsdag! så mon ikke bare jeg skulle tage med der?

Jeg ved godt at jeg burde skifte bank, men sådan er der så meget:-) Alt det kan vi snakke om sennere :-)

Først og fremmest skal jeg have rejst nogle penge og det er jeg såi fuld gang med, ved bla at barbere en del faste udgifter væk :-( :-)

Nå men vi snakkes ved!
Mvh Iver
Mogens Dammand

Indlæg af Mogens Dammand »

iver skrev: Først og fremmest skal jeg have rejst nogle penge og det er jeg såi fuld gang med, ved bla at barbere en del faste udgifter væk :-( :-)
Hey

Har du fyret kæresten :-D :-D

Mogens
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

ha ha ha ha

Spøgefuglen er nok ude og pippe hva :-)
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Jeg snakkede med et par tyskere igår, og spurgte hvornår på året det var billigst at købe mc i Tyskland. De mente at efteråret var bedst da tyskerne der sælger den gamle, så de vinteren over kan overveje hvilken en de skal købe næste år, og så få den nyeste model til foråret!

Har nogen hørt andet?

Mvh Iver
Besvar