Irland

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
Brugeravatar
Lasse Pedersen
Indlæg: 705
Tilmeldt: 20. apr 2009, 11:09
Geografisk sted: Brøndby

Irland

Indlæg af Lasse Pedersen »

Godt nytår Gode HARKer


Jeg håber for jer alle at jeres indgang i det nye år har været som mit! :-D
For nu skal der snart igen slides dæk!!!
Og så kommer det, igen igen, hvor skal det gummi lægges?
Jeg ved hvor en del af mit kommer til at ligge :-D
Derfor kom jeg på den tanke, er der nogle af jer der kender til klubber, eller ligesindede med os på den grønne ø ( Irland )
Det kunne jo være der var nogle gode råd eller link at finde hos dem over måske en kop :kaffe: eller et glas :beer:

Snart ses vi
Hilsen Lasse (Trapper)
Brøndby

Transalp RD11 06 sort. 202.000. km. 102.Færger.
BSA B 40 WD. 67.

Sidecar cross is for men! Transalp is for an old man!!
Man ved aldrig hvornår man ser en sort Transalp
Brugeravatar
Lasse Pedersen
Indlæg: 705
Tilmeldt: 20. apr 2009, 11:09
Geografisk sted: Brøndby

Irland

Indlæg af Lasse Pedersen »

Gode HARKer

Så er flere af jer vel ved at have overstået jeres ferier, min (vor) live, er ved at tage sin begyndelse, i aften skal vi prøvepakke, for at være sikker på vi ikke får for mange underbukser med :lol: og i morgen bliver hjulene taget af den SORTE så der kan komme nye dæk og tandhjul på, ellers er vi ret klar, og der er godt nok højt humør :-D for hvem vil ikke gerne have et koldt glas :beer: på den grønde Ø ?
Det bliver nu også dejligt at slippe for den vanvittige hede her og få nogle dejlige regnvejrs dage for det er jo hvad "alle" siger det der Irland er :roll:
God August til jer

Ja så er det hele på skinner :-D
Turen går fra Brøndby strand til Esbjerg hvor færgen fører os til Harwich, herefter vil motorvejene føre os gennem England til byen St. David's, her er vor første overnatning, ud over køjerne på færgen, før vi vil blive færget til Irland:- Vi skal med færgen fra Fishguard til Rosslare, hvor vi vil have den første overnatning i Castlebridge, vi vil allerede dagen efter bevæger os til Kilkenny, hvor vi bliver i nogle dag, der er jo lidt øl der skal smages :-D
Fra Kilkenny køre vi igen øst over til Dublin. I Dublin skal der både høres musik, smages øl og whiskey, der er bestemt også nogle seværdigheder og historiske steder vi skal opleve :-D efter en lille uge i Dublin går vor vej igen mod vest til grevskabet Westmeath, hvor bland andet vi skal se ligger verdens ældste Whiskey distillery! (Kilberggan) som jeg mener er et most!! :lol: I samme område (kører afstand ) ligger Tullamore *S*
Når vi har smagt på varerne der, kører vi mod nordvest til Sligo, også der bliver vi nogle dage, der skrives ikke for mange rosende ting om området, det ser vi nu stort på :-D for vi er sikre på der vil være nok af natur, det er også på det tidspunkt vi forventer vi får behov for en dag of.
Ja allerede nu er vi så småt på vej hjem over, for turen går nu mod syd til Galway, her har vi valgt at blive en uge så vi kan se området godt igennem, vi ved vi har et B&B hvor der er udsigt ud over Galway bugten, det i sig selv kan vi få timer og flere Murphyis til at gå med. :beer:
Efter Galway kører vi mod Shannon river hvor vi skal besøge en tidligere værtinde i Glin som ikke ligger så langt fra vandflyvermuset i Foynes hvor jeg har fået to irsk kaffe foræret i julegave *S*
Ja nu er vi forhåbentlige fulde af oplevelser og begiver os mod færgen i Rosslare hvorfra vi sejler tilbage mod England, vi havner i Pembroke for på den måde også at se lidt andet i det engelske, den sidste overnatning inden Harwich og DFDS færgen til Esbjerg bliver også en genganger i Bristol :ok:
Indtil da er det "bare" at vente, den ventetid skal så gå med HARK generalforsamling, Road book tur ved Brædstrup, shelter tur på Sjælland, samtale med Transalpen om hvordan den har det, et par ture til Jylland og Sverige, vaskning af underbukser, prøvepakning ! Ja der er nok og se til :-D
Senest rettet af Lasse Pedersen 21. jul 2013, 08:40, rettet i alt 1 gang.
Hilsen Lasse (Trapper)
Brøndby

Transalp RD11 06 sort. 202.000. km. 102.Færger.
BSA B 40 WD. 67.

Sidecar cross is for men! Transalp is for an old man!!
Man ved aldrig hvornår man ser en sort Transalp
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Irland

Indlæg af Nikolajsen »

God tur :-D
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Tryksen

Re: Irland

Indlæg af Tryksen »

Hej Trapper

Lyder som en sej tur - hvornår forventer du den skal foregå - for hvis det er idag eller imorgen, så snup lige et par søsygetabeletter inden færgen :ok:
Brugeravatar
Lasse Pedersen
Indlæg: 705
Tilmeldt: 20. apr 2009, 11:09
Geografisk sted: Brøndby

Re: Irland

Indlæg af Lasse Pedersen »

Hej HARK´s

Så er det lige op over i morgen ved denne tid har jeg købt der færge til England :-D
vi ses i september :ok:
Hilsen Lasse (Trapper)
Brøndby

Transalp RD11 06 sort. 202.000. km. 102.Færger.
BSA B 40 WD. 67.

Sidecar cross is for men! Transalp is for an old man!!
Man ved aldrig hvornår man ser en sort Transalp
Tjelle

Re: Irland

Indlæg af Tjelle »

Hej Lasse

Det lyder som en fed tur. Får vi lidt billeder at se når du kommer hjem igen?

God tur
Brugeravatar
kjelde
Indlæg: 427
Tilmeldt: 15. nov 2008, 17:56
Geografisk sted: vamdrup

Re: Irland

Indlæg af kjelde »

Rigtig god tur Lasse. Kør forsigtigt og nyd ferien :-D
lars kjelde
En smøg forkorter ens liv med 2 min-en dobbelt whiskey med 4 min-at gå på arbejde med 8 timer
Brugeravatar
Lasse Pedersen
Indlæg: 705
Tilmeldt: 20. apr 2009, 11:09
Geografisk sted: Brøndby

Re: Irland

Indlæg af Lasse Pedersen »

from Irland

Så er vi nået gennem GB og har været ved St. David´s et OK B&B hvor værten gav :beer: :-D det kan man jo lide. Vi fik lidt regn ved London men men firma regntøj gør lykke :-)
Over det Irske hav 3,5 timer fik vi læst lidt i vore bøger Leif Davidsen & Adler Olsen mens flere brækede sig over skibs siden :-D vel i land var regneb fra London eller atlanden der igen lykkelig for mit firma Wicotec :lol: og de 30 km. til B&B kunne vi klare. I :lol: Carstelbridge genså vor seneste Land Lady :-D som havde resaveret hendes bedste værelse til os :ok:
Igen mandag morgen ville regne os men kun 10 kom så var det af med det gule fra Wicitec og videre mod Kilkenny, undervejs havde vi en kanon kaffe pause hvor Trankia 25 gjodre vandet varmt til en kanon stempel :kaffe: lidt før kl. 16 kørte vi ind i Kilkenny og snart var vi helt uden GPS på Dublin st. :lol: hvor svært kan det være :roll: vi havde dog meldt ankomst til kl. 18 så igen fandt vi de før omtalte bøger frem og fik et kapitel :shock: inden en fransk familede hamrede døren "ned" for at komme ind, vi fulgte selvfølgelig efter for ikke at ulejlige Land Ladyen endnu en gang! hvad fik vi væreslse nr. 1 resaveret til vor TA.
Vi fik lidt at spise, Havaborre med et glas vin og 4 slags irsk ost til dessert :-D en Ginnys et par Paddy irsk musik og så godnat :lol:
Tirsdag har vi så set bryggeriet Smithwick´s (verdens ældste) Kilkenny brggkes i Dublin! Irish lamp stuw godt :beer:til og en irsk kaffe til dessert! kan man have hjemve? ikke os!
På vej til B&B fik vi lige en Paddy og en sluder med musikerne på pubben vi lige kom forbi :shock: Holdk..t hvor er det ferie!
Om 8 timer skal vi have fuld irish brakfast en ny dag venter Irland og os :lol:

snart må Du/I døje med jeg skriver igen :-?

Hilsen Annemarie & Lasse
Hilsen Lasse (Trapper)
Brøndby

Transalp RD11 06 sort. 202.000. km. 102.Færger.
BSA B 40 WD. 67.

Sidecar cross is for men! Transalp is for an old man!!
Man ved aldrig hvornår man ser en sort Transalp
Besvar