Så mistede Harrys Motorservice & Applus Bilsyn en kunde.....

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
Kazzan

Så mistede Harrys Motorservice & Applus Bilsyn en kunde.....

Indlæg af Kazzan »

Kommer nok til at træde nogle over tæerne med dette indlæg, det skal jeg beklage

Havde en meget uheldig oplevelse hos Harrys Motorservice & Applus Bilsyn, jeg havde henvendt mig hos Harrys for at få gjort min AT'er klar til syn/toldsyn (var problemer med bremselyset).
De tilbød så at få den synet og toldsynet og oplyste mig jeg bare kunne køre ned til SKAT Motorcenter i Århus med de udleverede papirer i hånden, for at betale afgiften og få en nummerplade udleveret.
Dette viste sig ikke at være korrekt, jeg er ikke helt inde i reglerne for afgift osv, blandt andet derfor jeg tog deres ord for gode vare, man har en forventning om folk har styr på det, når man tager over 400 kr/timen, men ak nej.
Applus havde også begået fejl, de havde slet ikke kigget på stelnummeret, men på den slidte gamle og ugyldige tyske registreringsattest som Harrys Motorservice sagde de gerne ville have med, var åbenbart ikke nok med den nye tyske. På den gamle attest er de gamle skrivemaskinebogstaver nemlig lidt udtværede, så de havde tolke B som 8 og endnu mere fatalt, de havde skrevet O og ikke 0 som en del af stelnummeret, den ansatte hos SKAT oplyste at man ALDRIG bruger O i stelnummer, netop for at undgå dette problem. Havde man skrevet stelnummeret ned som står på kronrøret var dette aldrig sket, som den ansatte ved SKAT sagde, så kan man jo tvivle på om de overhovedet har synet køretøjet eller bare har klaret det hele fra kontoret.

Går nok lang tid inden jeg bruger disse to firmaet igen, men det er nok også lidt min egen skyld, skal ikke stole på folk gør deres job ordenligt og skal stoppe med at tro på hvad de professionelle siger.

Har sendt en klage til Applus' hovedkontor, har snakket med Harrys Motorservice som hurtigt fik sendt aben videre og fik talt sig fra ethvert ansvar.

Men stor stor ros til SKATs medarbejder som kæmpede alt hvad han kunne, jeg fik virkelig noget for mine skattekroner, han prøvede enda at få en afgiftsvurdering igennem, men dette kunne ikke lade sig gøre på grund af deres nye system. Han knoklede i over en time, ringede til synshallen tre gange for at få dem til at indsende en korrekt synsattest.


Med venlig hilsen
En lidt skuffet ejer af en dejlig Africa Twin
tingtilsalg

Re: Så mistede Harrys Motorservice & Applus Bilsyn en kunde.

Indlæg af tingtilsalg »

Ak ja. Det er sgu træls når man står i sådan en situation.
Nu er det ikke hver dag man skal igennem afgiftsmøllen, heldigvis. Og jeg ved godt det er nemt at være bagklog. Men skal du igang med det igen, er det faktisk ikke så svært.

Kør maskinen til toldsyn.
Gå ind på skattemappen på nettet og anmod at få prisen på registreringsafgift.
Betal/klag.

Men jeg kan godt forstå, når man spørger fagfolk, at man så regner med de ved hvad de snakker om. Men Harrys Motorservice er så vidt jeg ved ikke hvad de var engang. Skidtet gik jo konkurs og blev så startet op igen. Vist nok af nye folk. Ret mig endelig hvis jeg tager fejl.

Hvor meget måtte du betale i afgift? Hvor gammel er cyklen?
Kazzan

Re: Så mistede Harrys Motorservice & Applus Bilsyn en kunde.

Indlæg af Kazzan »

Fik ikke regnet noget ud ang. afgift fordi der ikke var sendt det rigtige ind til SKAT, men nu skulle det kører på den rigtige måde, som du skriver :)
Så nu regner SKAT på det, så må vi se hvornår de er klar med et svar.

Den er fra 1996, har gået 47.000km og er i middelstand.
Besvar