Gratis reparation af kåber

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
Tjelle

Gratis reparation af kåber

Indlæg af Tjelle »

Hej folkens.

Jeg er gået i gang med at lære at plastiksvejse og vil meget gerne blive bedre til det, men jeg er blevet træt at at måtte lægge min egen cykel ned for at få noget at lave :oops: Derfor er jeg på jagt efter noget plastik der er gået i stykker - og hvilket bedre sted at lede end HARK?

Derfor har jeg et tilbud til dem der måtte være interesseret. Jeg vil reparere kåber (eller andet plastik) ganske gratis for at få noget rutine så jeg måske en dag kan tillade mig at tage lidt penge for det. Mit eneste krav er bare at jeg heller ikke vil have nogen udgifter ved det - udover tid og lidt strøm. Så hvis nogen vil betale for fragten frem og tilbage eller selv komme forbi med det, kan vi lave en aftale.
Som sagt er jeg stadig ved at lære det og der vil som regel også blive lidt at se efter reparationen, men det jeg har lavet indtil videre har været rimelig fornuftigt. Jeg prøver lige at finde et par billeder af det jeg har lavet.

Jeg kan ikke garantere at jeg kan lave alt så det kan ske at jeg må opgive noget, men jeg må aftale med den enkelte hvordan vi gør inden vi går i gang med noget.

Hvis nogen ligger inde med nogle kåbedele som bare venter på at blive smidt ud, kan jeg måske bruge dem. Både til at øve mig på, men også til at bruge som reservedele til andre kåber. I så fald bliver det selvfølgelig mig der afhenter eller betaler porto.

Jeg håber det giver mening og at der er nogen der vil være med til at hjælpe mig.

Hilsen Ryan
Tjelle

Re: Gratis reparation af kåber

Indlæg af Tjelle »

Som lovet er her lidt billeder at mit arbejde.

Inderside - plastik"finger"
Billede

Yderside - Plastik"finger" - Man kan se lakken ikke længere er helt glat fordi jeg har haft smeltet materialet på indersiden.
Billede

Nederst på kåbens inderside. Bygget op fra bunden.
Billede

Yderside fra en reparation hvor jeg svejste på begge side. Det er ikke nødvendigt, men det bliver meget stærkt. Hullerne er fra de strips der holdte det sammen tidligere og er ikke nødvendige for at lave revnen. Her vil det være muligt at slibe det ned og spartle ud inden man maler det, så man ikke vil kunne se der har været en skade.
Billede

Styrketest at reparationen ovenover. Lagt ud over bordkanten kan det nu holde til over 5 kilo.
Billede

Der er forhåbentlig snart bedre billeder af endnu pænere arbejde :mrgreen:
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 700
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: Gratis reparation af kåber

Indlæg af Palle »

Det ser sgu` rigtig pænt ud....
Og et godt initiativ,der kan komme andre tilgode også :ok:
Jeg skal have dig i tankerne hvis det er mig der kommer ned og ligge en dag...
Det er sket før :-D Men motorbøjlerne har skånet min plast,,, indtil videre :-D
Chrome won`t get you home..
Brugeravatar
Bernt
Indlæg: 293
Tilmeldt: 05. aug 2013, 22:53
Geografisk sted: Tølløse, midt på Sjælland :-)
Kontakt:

Re: Gratis reparation af kåber

Indlæg af Bernt »

:beer:

Jaaaaaaaaaaaa det skal da nok blive til noget :-D

Ser pænt ud, glæder mig til flere billeder.
Eventyret venter bag næste sving :-)
Mullersted

Re: Gratis reparation af kåber

Indlæg af Mullersted »

Hej Ryan
Fedt tilbud!
Jeg har en revnet kåbe - ikke en stor revne, men den sidder 'i spænd' og jeg tør ikke/kan ikke skubbe den på plads, fordi den tidligere er repareret og jeg er bange for at den knækker helt.
Måske det kunne være noget?
Du må i hvert fald meget gerne øve dig på den, hvis det er interessant for dig.
Sender dig lige en pb, så kan vi aftale nærmere
Jeg bor i Vejle, så det er overkommeligt

kh Mette
Besvar