Hvad kan den koste ??

Her kan debateres alt, næsten.
kite72

Hvad kan den koste ??

Indlæg af kite72 »

Har haft denne her til salg i er stykke tid nu..

http://www.motorcykelgalleri.dk/galleri ... da_xrv_750

Det ser ud til at min mobil virker men den ringer ikke, så den er jo nok for dyr.

nogen der har et bud på hvad der er en fair pris på sådan en 100 % ok africaner ?
Brugeravatar
M@X
Indlæg: 220
Tilmeldt: 12. aug 2013, 21:46
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Hvad kan den koste ??

Indlæg af M@X »

Tjah, den er sgu svær.
Min erfaring med køb og salg gennem et ½ liv er at xtra udstyr kan man ikke få noget for. Og det er heller ikke noget man skal give noget for.

Hvis jeg har solgt noget med xtra udstyr, har jeg ombygget til så tæt på original som muligt og efterfølgende solgt resten.

Det er alt for svært at finde den køber der, hvis han havde lysten, pengene og muligheden, havde købt præcis det samme xtra udstyr som dig selv.

Jeg købte selv for ganske nyligt en AT med lavt kilometertal i original stand, dog med sidetasker til 35 kilo.

Et enkelt råd vil jeg give dig - få nogen farver på den. Så sælger den bedre.
--
mvh M@X
kite72

Re: Hvad kan den koste ??

Indlæg af kite72 »

jeg satte prisen så den var en af de billigste africa twin på 123cm.dk den dag jeg satte den til salg.
så det er ikke fordi jeg regner med at få en masse for extraudstyr.

God ide med farverne. Jeg kan godt se den den ser lidt tam ud på billederne uden stafferinger.
Brugeravatar
M@X
Indlæg: 220
Tilmeldt: 12. aug 2013, 21:46
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Hvad kan den koste ??

Indlæg af M@X »

Da jeg købte min var det den billigste AT på 123mc. Den lå ca. 8000 under de fleste andre, så jeg tog til Sjælland og prøvede den. En årgang 93 forøvrigt.
Nogen dage efter ringede jeg til manden og fik ret hurtigt prisen yderligere et par tusinde ned. Det var i starten af august.
Tradionelt falder priserne på MC sidst på året for at stige lidt igen når forårssolen titter frem.

Må jeg spørge hvorfor du sælger den? Har du kik på en anden?
--
mvh M@X
kite72

Re: Hvad kan den koste ??

Indlæg af kite72 »

Jeg har haft africaneren i 3 år. og har været super glad for den (har haft mange cykler men aldrig den samme i 3 år)

og da jeg lavede den i stand i vinters var det det da også planen at jeg ville beholde den nærmest for altid.

Men jeg er rimeligt kortbenet og har svært ved at få andet end tåspidserne i jorden når jeg holder stille. Og det er jeg blevet lidt træt af.

udover det kører jeg aldrig i terræn (højst på grusvej) så der er derfor ikke så meget brug for stor frihøjde og 21" forhjul

Så jeg har derfor købt en anden cykel der passer lidt bedre til mine behov..

Men jeg kommer helt sikkert til at savne Africaneren. Det er en rigtig fed cykel.
Tidligere_medlem_1

Re: Hvad kan den koste ??

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

Jeg så denne hos Gammelgaards mc. http://www.gammelgaards.dk/showannonce.php?id=1084
En 91'er, kørt 10.000 mindre end din og med 12 mdr's garanti. Såå, måske er der noget med prisen der skal justeres. I hvert fald hvis man forventer en hurtig handel.

Hvis man beregner afgiften på en AT 1991 ud fra en handelspris på 45.000 kr., så er afgiften tæt på 24.000 kr. - Hvis man synes det er for meget i afgift, så er handelsprisen nok sat for højt.
Jeg mener nemlig at have læst et sted på nettet, at 10 - 12.000 i afgift på en ældre AT, synes man ville være rimeligt :-)
Jeg ved godt at en rimelig pris har at gøre med, om vi skal købe eller sælge.
kite72

Re: Hvad kan den koste ??

Indlæg af kite72 »

Den i linket løber på i 47500kr uden tilbehør og med buler i tanken.

så mod den syntes jeg godt jeg kan forsvare prisen.

på min medfølger der både alukasser og fine gadedæk.

udover det er den forbedret på mange punkter i forhold til den originale.

garanti er da en god ting. men AT har ikke ligefrem kendt for at gå meget i stykker.



Jeg har selv impoteret min og så vidt jeg husker gav jeg godt 20000 i afgift.

Hvor får de egenligt oplysningerne fra når de fastsætter en afgift på mc ?
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Hvad kan den koste ??

Indlæg af iver »

Hej kite72.

Du spørger til hvordan de fastsætter afgiften. Jeg mener de kigger på salgspriser på en lignende cykel (model, årgang, kilometerstand), på DBA og andre salgssteder. Så laver de et regnestykke hvor de går ud fra at der er lagt 180-200 procent afgift på den pris, og kan så komme frem til hvad afgiften udgør af den givne pris. Giver det mening?

Mvh Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
M@X
Indlæg: 220
Tilmeldt: 12. aug 2013, 21:46
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Hvad kan den koste ??

Indlæg af M@X »

Jebs, og derfor skyder vi os selv i foden ved at prøve at sælge til for høje priser.
Skat udregner afgiften ud fra gennemsnittet af annoncerede priser. Ikke hvad de reelt bliver solgt for.

Hvis den overvejende del af brugte AT'er annonceres 10.000 for højt gennem en periode på et års tid, så vil afgiften stige små 5000,- næste gang man spørger :snydt:
--
mvh M@X
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 694
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: Hvad kan den koste ??

Indlæg af Bønne »

Lykkedal skrev:Jeg så denne hos Gammelgaards mc. http://www.gammelgaards.dk/showannonce.php?id=1084
En 91'er, kørt 10.000 mindre end din og med 12 mdr's garanti.
Den står også på 123mc.dk, sammen med en anden 91´er der har kørt godt 90000 km til 49800 kr fra Special MC i Ålborg, så det...

Jeg tror den manglende aktivitet tildels skyldes at markedet for AT´ere er mættet fordi der de senere år er privatimporteret en del AT´ere fra Tyskland, hvilket også bekræftes af at der pt. står 9 XRV 750´ere til salg bare på 123mc, hvoraf nogle af dem har stået der rimelig længe. Samtidig er det vel en begrænset målgruppe der er interesseret i den type cykler.

Faktisk er de 7 af AT´erne på 123mc fra 91 og 92 og priserne på dem ligger mellem 45000 og 50000, din inklusive, så ud fra det kan det vel ikke være helt ved siden af. Om så priserne generelt ligger for højt, tja, AT´en var jo en dyr cykel fra ny og det afspejler sig jo også i brugtprisen, omvendt er det jo ikke de fedeste tider lige nu, eller sælgers marked om man vil.

Mht. ekstraudstyr må jeg jo nok indrømme at den kåbe f.eks. ikke er min kop te, så stod jeg og skulle købe en AT nu, valgte jeg helt klart en af de andre så tæt på original som muligt. Men uanset hvad,tror jeg ikke kåben er med til at gøre målgruppen større, nok tværtimod, de fleste vil nok hellere selv sætte deres eget personlige præg på deres cykel.

Ang. højden, så findes der vel også sænkningsæt til en AT´er og når du ikke kører terræn betyder det jo ikke noget hvis den bliver lidt lavere...
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Tidligere_medlem_1

Re: Hvad kan den koste ??

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

Bønne skrev:
Lykkedal skrev:Jeg så denne hos Gammelgaards mc. http://www.gammelgaards.dk/showannonce.php?id=1084
En 91'er, kørt 10.000 mindre end din og med 12 mdr's garanti.
Den står også på 123mc.dk, sammen med en anden 91´er der har kørt godt 90000 km til 49800 kr fra Special MC i Ålborg, så det...
Hvad mener du med - så det... ?
Den er ikke solgt til prisen, om den nogensinde bliver det tvivler jeg på, men det ved vi jo ikke.
Private der vil sælge i samme pris niveau som forhandlere, gør det altså heller ikke lettere for sig selv. Men det hjælper selvfølgelig forhandlerne lidt, som jo skal leve af det, og give garanti/reklamationsret.

Når udbuddet er større end efterspørgslen, er det jo også med til at trykke prisen. (Nyprisen på en 1991'er var for øvrigt 90.000.- kr.)

Jeg kender ikke prisen på sådan en dejlig knallert, men hvis den ikke kan sælges for 45.000.- kr. så er prisen måske lige i overkanten.
Eller også er der alligevel noget galt med Kite72' s telefon.
kite72

Re: Hvad kan den koste ??

Indlæg af kite72 »

ja det er nok ikke alle der er vilde med kåben...jeg har moret mig lidt over at flere selv rimeligt mc kyndige, ikke har kunnet gætte hvad det er for en mc..

Nu bliver prisen justeret til 38900.- så er jeg spændt på om der er andre end mig der syntes at det er et fandens godt tilbud :-)
Brugeravatar
M@X
Indlæg: 220
Tilmeldt: 12. aug 2013, 21:46
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Hvad kan den koste ??

Indlæg af M@X »

og jeg har videre sendt G&G anoncen til en kammerat der mangler en MC ..........
--
mvh M@X
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 694
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: Hvad kan den koste ??

Indlæg af Bønne »

Lykkedal skrev: Hvad mener du med - så det... ?
Jeg mener bare at alt er relativt. Du sammenligner med en af de billigste og konkluderer at Kite´s er for dyr, men så kunne du jo lige så godt have sammenlignet med den til 49800 og konkluderet at hans var for billig :-D . Og du har da ret i at den endnu ikke er solgt til den pris, jeg skrev jo i øvrigt også, at der var flere der havde stået til salg længe og den er en af dem.
Men man er jo som udgangspunkt nødt til at se på hele markedet og så sætte sin pris ud fra det, om så markedet generelt ligger for højt må jo vise sig hen ad vejen, ud fra om der bliver solgt noget eller ej.
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Tidligere_medlem_1

Re: Hvad kan den koste ??

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

Bønne skrev: Du sammenligner med en af de billigste og konkluderer at Kite´s er for dyr, men så kunne du jo lige så godt have sammenlignet med den til 49800 og konkluderet at hans var for billig :-D ..
Nej det kunne jeg ikke have konkluderet for det mener jeg ikke.
Besvar