Vinterprojekter

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
Rasmus T

Vinterprojekter

Indlæg af Rasmus T »

Hej HARK'ere

Er der stemning for at lave en tråd med vinterens MC projekter, så vi kan dele erfaringer og blive inspireret?

Jeg starter lige selv :lol:
Har monteret nye crash bars da de gamle bøjede ved et styrt i Sverige :smadret:
Billede

Dashboard til div. knapper og GPS over triptælleren.
Billede

Næste uge bliver der monteret HyperPro affjedring for og bag - Giver en update ;-)
Billede

Så har jeg kastet mig ud i at reparerer min kåbe efter styrt med LEGO klodser :mrgreen:
Billede

Venlig hilsen
Rasmus
mogensl
Indlæg: 99
Tilmeldt: 14. jul 2013, 10:16

LEGO er sjovt og nyttigt, men holder det?

Indlæg af mogensl »

Hej Rasmus.

Blot af nysgerrighed: Det ser for mig ud som om, du har brugt den acetoneopløste, røde LEGOklods til reparation af en skade omkring et skruehul, så du formentlig har fyldt en revne ud? Hvis det er tilfældet, vil jeg spørge, om det kan holde? Jeg har kun brugt LEGOklodser til at spartle med, f. eks. over en en revne, som jeg har forstærket med væv på bagsiden. Er den størknede klods stærk nok i sig selv til at bære belastningen omkring kåbens befæstigelser? Jeg mindes også at have haft lidt problemer med at få massen til at fæstne på forskellige materialer, men alt i alt er det genialt og meget nemt at arbejde med LEGOklodser(!), også som spartelmasse. Med lidt held kan man også finde den rigtige farve, selv om jeg en gang var nødt til at købe et byggesæt med en iglo for at få de farver, jeg skulle bruge. Heldigvis var sættet nedsat.

Fint projekt.

mogens
Rasmus T

Re: Vinterprojekter

Indlæg af Rasmus T »

Hej Mogens

Skruehullet blev trykket ind ved et styrt i Sverige. Jeg var dog heldig at kunne trykket det på plads igen, så LEGO klodsen er kun for at styrke området.
Jeg har blot læst på nettet at man kan bruge LEGO klodser til at reparerer kåber, men om det holder ved jeg ikke noget om :-?
Havde jeg læst dette indlæg og set videoerne inden jeg begyndte med LEGO havde jeg nok valgt plast svejsning :lol:

Venlig hilsen
Rasmus
mogensl
Indlæg: 99
Tilmeldt: 14. jul 2013, 10:16

LEGO

Indlæg af mogensl »

Hvis glasfiberen ikke er revnet, er det vel håb om, at det nok skal holde. Ind til næste styrt... :-P Det ser ud som om, det hæfter helt fint, og noget stiver det af - og du har valgt en rigtig fin farve!
mogens
stig
Indlæg: 193
Tilmeldt: 23. okt 2012, 06:38
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

Re: LEGO

Indlæg af stig »

mogensl skrev:Hvis glasfiberen ikke er revnet, er det vel håb om, at det nok skal holde. Ind til næste styrt... :-P Det ser ud som om, det hæfter helt fint, og noget stiver det af - og du har valgt en rigtig fin farve!
mogens
kåben er vist lavet i ABS (plast)
mogensl
Indlæg: 99
Tilmeldt: 14. jul 2013, 10:16

Re: Vinterprojekter

Indlæg af mogensl »

Det er fint, for det er legokloser vist også.
mogens
TEriksen

Re: Vinterprojekter

Indlæg af TEriksen »

Hej Rasmus,

Fin ide med sådan en tråd. Det er fedt at være igang med sin kværn henover vinteren, så er det ligesom om at de 3 måneder går lidt hurtigere, og til sidst kan man slet ikke vente til det bliver den 1 marts.
Jeg plejer at starte med en grundig rengøring, hive tank og plastik mv. af og skifte olie, oliefilter, kædekit, tændrør, rengøre luftfilter, pletmale udsatte steder og smøre alle samlinger, fedte nålelejer i bagsvinger og triangel samt tjekke el-forbindelserne så alt fungerer som det skal.
I år har jeg leget lidt ekstra med bagenden (på afrikaneren altså) og har fået er rigtigt godt look ud af det.

Det bliver spændende at møde Jer alle derude lige om lidt og se diverse opgraderinger og sparke lidt dæk.

Mvh Thomas
Brugeravatar
ABS
Indlæg: 36
Tilmeldt: 03. jan 2011, 19:33
Geografisk sted: København

Re: Vinterprojekter

Indlæg af ABS »

Hej Rasmus,

Hvad mærke er din nye crashbar? Og kan man afmontere bash plate og kåbe uden at tage den af?
Jeg har en crashbar jeg ikke kender mærket på, men den havde en afstiver gennem cyklen imellem cylindrene?! :shock: Den sad og gnavede ind i cylinderen efter et styrt, så nu er stiveren taget af. Men det betyder nok også at den mest er til pynt nu :roll: Den du har ser ret robust ud.

Iøvrigt er jeg ret vild med din vindskærm. Cyklen ser meget bedre ud i profil, end andre vindskærme jeg har set eller prøvet :-D Hvordan er turbulensen bag den?
ABS

'93 XRV750 Africa Twin
Rasmus T

Re: Vinterprojekter

Indlæg af Rasmus T »

Hej ABS

Crash bars er fra Rugged Roads og du kan afmontere alt uden at tage dem af :-D
Der er også en afstiver igennem motorophænget men ser det ikke som noget problem.
Vindskærmen er mere for looket end vindbeskyttelse. Har 4 skærme og det er nok den med mindst beskyttelse 8-)
Billede


Venlig hilsen
Rasmus
Besvar