Køretræning i sand - hvor?

Her kan debateres alt, næsten.
Didrik

Køretræning i sand - hvor?

Indlæg af Didrik »

Selv om jeg har over 30 års erfaring på motorcykel, en offroad helt nyt land for mig. Jeg kunne derfor godt tænke mig at komme ud i en sandkasse en dag og stille og roligt finde mine og AT'erens grænser.

Jeg vil forsøge at komme med til div. arrangementer i 2014 som f.eks. gravel rally, men her er det meste jo nok på grus.

Nogen der kender et område på Jylland/Fyn hvor man lovligt kan lege lidt med sin mc - evt. mod betaling?
stig
Indlæg: 193
Tilmeldt: 23. okt 2012, 06:38
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

Re: Køretræning i sand - hvor?

Indlæg af stig »

På Rømø strand må du godt køre rundt visse steder, og så er der flere stedet langs vestkysten.

En anden mulighed er at tage med tenere til varde i august jeg var selv med sidste år og skal også afsked i år det kan du køre så meget i sand at arme og ben er ved at falde af til sidst ;)
Didrik

Re: Køretræning i sand - hvor?

Indlæg af Didrik »

stig skrev:På Rømø strand må du godt køre rundt visse steder, og så er der flere stedet langs vestkysten.

En anden mulighed er at tage med tenere til varde i august jeg var selv med sidste år og skal også afsked i år det kan du køre så meget i sand at arme og ben er ved at falde af til sidst ;)
Tenere? Er det tenere.dk du mener? Vil de have arvefjender med ud at lege? :-o

Har du et link til det arrangement du snakker om ?
stig
Indlæg: 193
Tilmeldt: 23. okt 2012, 06:38
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

Re: Køretræning i sand - hvor?

Indlæg af stig »

Ja det er Tenere.dk jeg snakker om.
Det er vist meget normalt at være medlem bække steder
http://www.tenere.dk/medlem/kalender/nkvis.asp?id=923
Didrik

Re: Køretræning i sand - hvor?

Indlæg af Didrik »

stig skrev:Ja det er Tenere.dk jeg snakker om.
Det er vist meget normalt at være medlem bække steder
http://www.tenere.dk/medlem/kalender/nkvis.asp?id=923


Okay. Har tjekket deres youtube video. ser rigtig fint ud- giver virkelig mulighed for at prøve kræfter med sådan en overvægtig oldsag :-)
poulsen

Re: Køretræning i sand - hvor?

Indlæg af poulsen »

tenerefolkene kan egentlig godt li hark folkene. Der er tit/engang imellem at hark bliver inviteret til deres arrangementer. Større samarbejde ville nok (efter min mening) være meget gavnlig for begge 'fløje'
Hvis det er sand du gerne vil i så er fri leg i varde på tenere.dk noget for dig ;)
Didrik

Re: Køretræning i sand - hvor?

Indlæg af Didrik »

poulsen skrev:tenerefolkene kan egentlig godt li hark folkene. Der er tit/engang imellem at hark bliver inviteret til deres arrangementer. Større samarbejde ville nok (efter min mening) være meget gavnlig for begge 'fløje'
Hvis det er sand du gerne vil i så er fri leg i varde på tenere.dk noget for dig ;)
:ok:
Opelhaj

Re: Køretræning i sand - hvor?

Indlæg af Opelhaj »

jeg skal med dem til varde på min african Rd07, ses vi?
poulsen

Re: Køretræning i sand - hvor?

Indlæg af poulsen »

Ja det gør vi helt sikkert :)
poulsen

Re: Køretræning i sand - hvor?

Indlæg af poulsen »

Hvor i landet kommer du fra Opelhaj? Kører selv fra Århus, overvejer om man skulle tage en overnatning tæt på Varde enten fredag eller lørdag aften.
Opelhaj

Re: Køretræning i sand - hvor?

Indlæg af Opelhaj »

Kører fra humlum li nord for 7600 Struer, kører tidligt, fedt der kommer en mere med en stor mc
poulsen

Re: Køretræning i sand - hvor?

Indlæg af poulsen »

Ja så krydser vores veje der ned nok ikke. Men jo det plejer at være super. Der er mange lettere cykler med men hvad jeg kan se på tilmeldingen så bliver vi ihvertfald 3 store maskiner + noget dominator. Resten er noget lettere maskiner. Hvad har du af erfaring i sand?
Opelhaj

Re: Køretræning i sand - hvor?

Indlæg af Opelhaj »

Nada zip nothing, har rullet rundt på grus og usandsynligt lidt jord, såååå det blir hygge, hva med dig?
poulsen

Re: Køretræning i sand - hvor?

Indlæg af poulsen »

Jeg vil sige jeg stadig har en hel del at lære. har været med på nogle dage i øvelsesterræn og så kørt noget grus/sandveje igennem de sidste 2-3 år.

Så er det bare om at tage det roligt og i eget tempo i Varde. prøve at fange tips og velmente råd fra de andre, så kan det ikke gå helt galt :)
Opelhaj

Re: Køretræning i sand - hvor?

Indlæg af Opelhaj »

Rookie må jeg vidst være, men nu skal vi kun sove 2 gange mere. Glæder mig som et bette barn til Jul. :-D
Besvar