Ny Africa Twin afsløret !!!!!!

Her kan debateres alt, næsten.
Brugeravatar
Holst
Indlæg: 328
Tilmeldt: 05. jul 2010, 20:41
Geografisk sted: Brædstrup, Midtjylland

Ny Africa Twin afsløret !!!!!!

Indlæg af Holst »

SÅ ER DET GANSKE VIST..... :-D :ok:

I dag har Honda afsløret den nye Africa Twin på EICMA udstillingen. Her er hvad jeg kunne finde af billeder - det ser rigtig lovende ud, og ser ud til at Honda har valgt at fokusere på en adventure cykel hvor off-road egenskaberne også er prioriteret........UHMMMMMMMMMM - I LIKE.. 8-)

Den nye AT blev præsenteret flankeret af den originale NXR og CRF-dakarraceren.

Billede

Lækker cykel - forventet med en 1000 ccm parallel twin og forhåbentlig vægt på omkring de 200 kg, up-side-down forgaffel og lækkert design.... 8-) - Så er der dømt konkurrent til KTM, BMW mv..

Billede

Billede
Steffen Holst
Africa Twin XRV 650, 1988
Land Rover 110, 3,5 V8, 1984

ONE LIFE - LIVE IT!
Brugeravatar
Holst
Indlæg: 328
Tilmeldt: 05. jul 2010, 20:41
Geografisk sted: Brædstrup, Midtjylland

Re: Ny Africa Twin afsløret !!!!!!

Indlæg af Holst »

Fandt lige lidt flere billeder......

Billede

Billede

Billede

Billede
Steffen Holst
Africa Twin XRV 650, 1988
Land Rover 110, 3,5 V8, 1984

ONE LIFE - LIVE IT!
leslie

Re: Ny Africa Twin afsløret !!!!!!

Indlæg af leslie »

Ja den ser sku sprød ud ! Men synes den mangler større bundskjold.. hva mon priser bliver og kan man få den med mudder på :-)ellers er det nok ikk et problem at få svinet den til ME LIKE
Brugeravatar
kjelde
Indlæg: 427
Tilmeldt: 15. nov 2008, 17:56
Geografisk sted: vamdrup

Re: Ny Africa Twin afsløret !!!!!!

Indlæg af kjelde »

Øjj.....den ser fed ud. :ok: Kan man være medlem af Hark med sådan en?
lars kjelde
En smøg forkorter ens liv med 2 min-en dobbelt whiskey med 4 min-at gå på arbejde med 8 timer
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 700
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: Ny Africa Twin afsløret !!!!!!

Indlæg af Palle »

Ja den er godt nok gusten at skue... på den fede måde 8-)
jeg mangler måske også lidt crashbars... men mon ikke man kan betale sig fra det problem ;-)

Men absolut feeee........... :ok:

Og så skal vi da lige have en lille film-snut med af den ikk :?:

http://www.youtube.com/watch?v=6xUewDN9lgY#t=43

http://www.youtube.com/watch?v=65VplUMoz8s

sidder med gåsehud .... :lol:
Chrome won`t get you home..
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Ny Africa Twin afsløret !!!!!!

Indlæg af iver »

Ja så kom "den" endelig, men lad os nu se om den bliver lavet og om den kommer til at hedde Africa Twin. Der er flere billeder at se her http://www.asphaltandrubber.com/bikes/h ... more-76326

Jeg har kigget på billederne og kan se at den ikke har kobling eller gearskifter :roll:

jeg synes da godt vi kan "optage" den i klubben, Come Ride With Us er jo Hondas slogan :lol:

Så skal der vel bare ændres lidt i vedtægter og på hjemmesiden, der står jo at det skal være en V2 motor.

Men ja den ser lækker ud, fed forgaffel, lydpotte, håndbeskyttere, men er tanken ikke lidt lille.

Har sådan en prototype overhovedet været ude og køre, godt nok er den smurt i mudder, men er det "spraymudder"? Der er mudder i udstødningsrøret!

Mvh Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
Rasmus T

Re: Ny Africa Twin afsløret !!!!!!

Indlæg af Rasmus T »

Hjemme i baghaven :lol:

Billede
Rasmus T

Re: Ny Africa Twin afsløret !!!!!!

Indlæg af Rasmus T »

Hej Iver

Tanken er en 21L og med en nye 6 trins motor bør vi vel forvente 20-25 km/L ved "normal" kørsel så række vide på 420-525 er vel ikke dårligt.
:beer:
Rasmus
Brugeravatar
Carsten
Indlæg: 64
Tilmeldt: 21. jan 2013, 16:48

Re: Ny Africa Twin afsløret !!!!!!

Indlæg af Carsten »

Husk kaffen :kaffe:
TEriksen

Re: Ny Africa Twin afsløret !!!!!!

Indlæg af TEriksen »

Den er eddermame sprød den sorte der...
Den kan man vist godt lige blive lidt lun på.

/Thomas
meregrustak

Re: Ny Africa Twin afsløret !!!!!!

Indlæg af meregrustak »

Godt nok en fed cykel. Mon den fås i orange? 8-) Den står vel næppe hos forhandlerne før foråret '16, eller?

Hvoraf kommer spekulationerne om motorstørrelse, antal gear, tankstørrelse osv? På Hondas egen website er beskeden pr 04.11.2014: "No further technical details or information on either the road going RC213V-S Prototype or True Adventure prototype are available at this time."

Se: http://world.honda.com/news/2014/214110 ... index.html

Fysisk minder den efter billederne mere om F800GS end om Super Tenere'en. Så man ku' da håbe på en all-up-weight under 200 kg og måske 80-90HK på baghjulet.

Kan ikke udelukke at 690'eren skal anstrenge sig for at beholde førstepladsen. I garagen... :-D
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Ny Africa Twin afsløret !!!!!!

Indlæg af iver »

Ja det er vel kun gisninger, der siger hvor stor tank, motor, antal gear og hvordan andre specifikationer er. og så er det, det der er nævnt på en hel masse websites der skriver om den nye cykel. Men da cyklen jo ikke har koblingsgreb, eller gearskifter er der en lille sandsynlighed for at den skulle være med automatgear, og så nævnes det nogle steder at der skulle være knapper i instrumenteringen til at skifte ned i gear, og køremode. Jeg synes dog det er svært at se.

Og til dig Meregrustak, så synes jeg da du skulle skifte til sådan en, så kan du komme med i vores skønne klub. og vi andre kan se cyklen tæt på ;-) Win win :!:

Mvh Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
ojm
Indlæg: 100
Tilmeldt: 15. jun 2014, 15:48
Geografisk sted: Horsens

Re: Ny Africa Twin afsløret !!!!!!

Indlæg af ojm »

Fin maskine...
Som Iver skriver, skal der jo blot ændres lidt i vedtægterne.
Jeg mener at have hørt at der snart er bestyrelsesmøde, så jeg vil foreslå at vores bestyrelse finder plads til den, og også behandler Crosstouren, den ser jeg også gerne i klubben!

Vh ojm
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Ny Africa Twin afsløret !!!!!!

Indlæg af iver »

Vi kan da lige tage en promovideo at savle over, og så vi husker hvad der fødte drømmen ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=M-gXpyjwGgg

Mvh Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 694
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: Ny Africa Twin afsløret !!!!!!

Indlæg af Bønne »

Så er der en ny video om den nye AT og det ser sgu spændende ud. Deres udtalelser lyder jo lovende, men det er selvfølgelig
også Honda folk der udtaler sig. Men det lyder til at ambitionerne er sat højt fra starten... men også til at de bliver indfriet :!:

Det er den 6. video i rækken, søg på "True Adventure" på Youtube:

https://www.youtube.com/watch?v=kUYMlH1m_bA
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Besvar