Dakar 2015

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
Brugeravatar
Holst
Indlæg: 328
Tilmeldt: 05. jul 2010, 20:41
Geografisk sted: Brædstrup, Midtjylland

Dakar 2015

Indlæg af Holst »

Så er starten gået til årets DAKAR rally.

Jes Munk kører desværre ikke længere på motorcykel, men han er heldigvis ikke stoppet med at køre ræs. Han er begyndt at køre Polaris racer og har gjort det rigtig godt i sæson 2014 - http://bilsport.dk/tillykke-til-jes-munk/ -

Jes er startet i dag ca. kl 15 i Dakar 2015 i sin Polaris-racer. Allerede ved CP1 har han hentet 4 pladser.. 8-) - så der er fart på den danske deltagelse i Dakar 2015!

Lige et billede fra præsentation af de forskellige løbsdeltagere i Bounes Aires i går lørdag:

Billede

ud over Jes Munk er der deltagelse af et par øvrige skandinavere. Der er ihvertfald 3 svenskere med på motorcykel:

Billede

De kører med nr. (fra venstre): 149 - 159 - 148

Holder selv øje med nr. 159 - Carl Hagenblad. Kører på en KTM 690 der har fået motor bygget om så det er en 450 så den lever op til reglementet til Dakarrally. Og så har jeg mødt Calle i Sverige i forbindelse med Vårrundan for et par år siden (så det føles jo næsten som om jeg kender ham.... :lol: )

Billede

Ønsker alle deltagere held og lykke..... :ok:
Steffen Holst
Africa Twin XRV 650, 1988
Land Rover 110, 3,5 V8, 1984

ONE LIFE - LIVE IT!
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Dakar 2015

Indlæg af Nikolajsen »

Nogen der ved hvorfor Jes ikke kører motorcykel mere :?:
Er der på grund af hans tidligere skader :?: , eller måske noget med økonomi :?:
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Dorthe
Indlæg: 31
Tilmeldt: 25. mar 2012, 11:35
Geografisk sted: DK - i kanten af Roskilde...
Kontakt:

Re: Dakar 2015

Indlæg af Dorthe »

Holst skrev:Så er starten gået til årets DAKAR rally.
Holder selv øje med nr. 159 - Carl Hagenblad. Kører på en KTM 690 der har fået motor bygget om så det er en 450 så den lever op til reglementet til Dakarrally. Og så har jeg mødt Calle i Sverige i forbindelse med Vårrundan for et par år siden (så det føles jo næsten som om jeg kender ham.... :lol: )
Ønsker alle deltagere held og lykke..... :ok:
Ja, held og lykke til alle 8-)

Selv hepper jeg på #101, John Bouwknegt - en god bekendt fra Perth (kører for Kiwi-land, hvor han er fra)...
Han havde oprindeligt planlagt at stille til start i 2014 - med tilmelding og hele pivtøjet i hus... her på besøg hos ham i 2011, hvor han netop havde fået cyklen i hus og i gang med at strippe den ned
Billede

Desværre kom han til skade i sept. 2013 i et styrt under et enduro-løb i Australien, så det lykkedes ham at flytte tilmeldingen til 2015.

Og her efter scrutineering i Buenos Aires
Billede

Billede

Fedt...
/Dorthe
'Cause it makes me smile.
TEriksen

Re: Dakar 2015

Indlæg af TEriksen »

Man kan følge Dakar Rally på dansk på http://www.motorsiden.dk og naturligvis på Eurosport.
/Thomas
Besvar