Lim på hjelmen

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
KitKat

Lim på hjelmen

Indlæg af KitKat »

Jeg har en udfordring, som jeg håber nogen herinde kan hjælpe mig med :-)

Inspireret af en vældig fin grøn hanekam sidste år, har jeg lavet et par "KitKat-ører" til min styrthjelm, og monteret dem på et par akvarie-sugekopper efter anbefaling.

Men, sugekopperne hænger simpelthen ikke fast på min hjelm. Jeg spritter af, jeg spytter på sugekopperne, jeg har prøvet at sætte dem forskellige steder på hjelmen (meget eller lidt buet overflade)

De sidder godt nok fast til en enkelt køretur, men de glider (sgu) af når hjelmen står på hylden og venter på næste tur.

Nu overvejer jeg at lime dem fast, men hører jo her og der at man ikke må lime på styrthjelmen... noget med overflade og sikkerhed.

-Kan det virkelig passe at der slet ikke er nogen lim der kan/må bruges?

(jeg HAR prøvet at skrive til producenten, som efter 6 mailudvekslinger frem og tilbage, hvor supporteren igen og igen spurgte efter billeder af hjelmen og problemet, og jeg igen og igen skrev "jeg har ikke noget problem, jeg vil bare vide hvilken lim jeg må bruge" svarede, at "det vidste de desværre ikke, da de ikke tester lim på hjelmene" :roll: )
Brugeravatar
Carsten
Indlæg: 64
Tilmeldt: 21. jan 2013, 16:48

Re: Lim på hjelmen

Indlæg af Carsten »

Hej :-)
Mon ikke du kan bruge den skumtape som f.eks GoPro bruger til deres kameramontage?
Jeg har haft mine siddende i et par år nu og de sidder der stadig.
Husk kaffen :kaffe:
KitKat

Re: Lim på hjelmen

Indlæg af KitKat »

Doh!!

Selvfølgelig skal jeg bare montere dem ligesom GoPro bliver monteret :ok:

Tak! Du drømmer ikke om hvor mange jeg har spurgt uden at en eneste (jeg selv inklusive) dén tanke overhovedet ikke er faldet ind :oops:
KitKat

Re: Lim på hjelmen

Indlæg af KitKat »

Nå, sådan noget klister kan tilsyneladende heller ikke holde. :-(

Plan B (eller er det C?) er nu at montere dem på hjelmens skygge i stedet for direkte på hjelmen. Dér kan jeg jo lime uden at være bekymret for sikkerhed... Men hvilken lim skal jeg bruge, når jeg vil lime en sugekop fast?

Jeg har ikke så meget lyst til at prøve mig frem med forskellige typer, og jeg aner simpelthen ikke hvilken lim der "med garanti" kan binde både på sugekop og hjelm...

Jeg smutter forbi et byggemarked og spørger en dag, men de kigger som regel så mærkeligt når jeg fortæller mit ærinde :-D
-så jeg tænkte at spørger herinde først?
Tidligere_medlem_1

Re: Lim på hjelmen

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

KitKat skrev:Nå, sådan noget klister kan tilsyneladende heller ikke holde. :-(

Jeg smutter forbi et byggemarked og spørger en dag, men de kigger som regel så mærkeligt når jeg fortæller mit ærinde :-D
-så jeg tænkte at spørger herinde først?
Ja, for der er da ingen her inde der synes det er mærkeligt. Ingen. :lol:

Strips, hvis det er ude på skyggen, er også en mulighed.

Go' dag
KitKat

Re: Lim på hjelmen

Indlæg af KitKat »

:lol: Måske er der nogle ganske få herinde også, som synes katteører på KitKat's hjelm er lidt mærkeligt 8-)

(og jeg kan måske godt følge dem lidt)

-men der plejer at være højt til loftet herinde, og jeg kan dårligt forestille mig at jeg skulle være den eneste mærkelige ;-)
Brugeravatar
M@X
Indlæg: 220
Tilmeldt: 12. aug 2013, 21:46
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Lim på hjelmen

Indlæg af M@X »

dette pirrer min indre drengerøv :shock: :-P

DENNE TRÅD ER VÆRDILØS UDEN BILLEDER :-D :flag: :beer:
--
mvh M@X
Lars N
Indlæg: 305
Tilmeldt: 23. sep 2012, 13:42
Geografisk sted: Rager ikk dig

Re: Lim på hjelmen

Indlæg af Lars N »

Kitkat
Chok chok så har jeg klister både i form at tape og rude lim som holder.
Jeg syntes der er for mange der følger mængden og er bund kedelig. Det er fedt med lidt anderledes gejl. Nu er jeg jo ogs med i den bølge... Bor på Djursland hvis du sku kom forbi gi et kald. Ogs frisk på en kører tur. Hvis i har lyst til lidt grus/mudder så kan der ogs findes.
Vi ses derude i det ganske land
fing2 fing1 I mangel af egen succes, er andres nederlag ikke at foragte. kslag :honda:
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 694
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: Lim på hjelmen

Indlæg af Bønne »

Lykkedal skrev:Strips, hvis det er ude på skyggen, er også en mulighed.
Eller stik dem et par franske skruer... :lol:

Ellers må sådan noget her da kunne bruges:
http://nettbutikknaturensmangfold.mamut ... ram/100117


Insekterne plejer da i hvert fald at sidde særdeles godt fast på både hjelm og mc... :!:
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
KitKat

Re: Lim på hjelmen

Indlæg af KitKat »

I er sgu kreative, gutter. Dét skal I ha' :lol: :lol:

Lars: Det har jeg noteret mig, kan sagtens tænkes turen kunne gå til Djursland i løbet af sommeren. Tak :-D

Mht billeder: Så vidt jeg husker havde jeg en hulans bøvl med at indsætte dem tidligere, så jeg vælger den nemme :oops:

Der er billeder i første indlæg i denne tråd: http://honda-allroad.dk/phpBB2/viewtopic.php?f=2&t=3218
Besvar