gode råd: Honda africa twin

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
HenrikNoppenau

gode råd: Honda africa twin

Indlæg af HenrikNoppenau »

Hej HARK

Jeg er lige gået igang med teorien til MC kort, så derfor er jeg naturligvis på udkig efter en MC også, eller rettere en Honda xrv 650/750
I den forbindelse vil jeg meget gerne vide hvad jeg skal være opmærksom på når nu jeg skal ud og investere inden så længe :)

Har i nogle gode råd til hvad jeg skal gå efter og hvad jeg skal holde mig fra?? km antal, pris, stand, årgang m.m??
Jeg har også tjekket udlandske sider, men hvad skal man regne med i afgift på sådan en sag?? kan det betale sig??

vigtig viden/lige gyldig info er hjertens velkommen, da jeg er ny i faget her :)

håber i kan hjælpe mig lidt i den rigtige retning

mvh.

Henrik Noppenau
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: gode råd: Honda africa twin

Indlæg af Nikolajsen »

Der er, så vidt jeg ved, ikke rigtigt nogen specielle ting ved en africaner, ud over normale ting ved en motorcykel.
Men kontroller altid årgangen, ved at se på stelnummeret. Hvis det er en som har kørt i udlandet først, er det meget normalt at man ikke længere kan regne med årgangen på reg. attesten.
Du får nok nogle svar senere, fra nogen som har/har haft en africaner.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
T-REX
Indlæg: 52
Tilmeldt: 06. jul 2005, 18:07
Geografisk sted: Skanderborg

Re: gode råd: Honda africa twin

Indlæg af T-REX »

Styrepap og en twin? .... god ide. :ok:
Jeg vil mene at det stadigt godt kan betale sig, at finde en maskine med lavt kilometertal .... som har kørt under sydligere himmelstrøg.
Vejsalt kan være rigtigt hårdt ved fælgene og bremsekalibrene ......egen erfaring :oops:
Som du kan læse er Afrikaneren en fantastisk cykel, men med nogle få issues så som: Ensretter, bremsekalibre og bensinpumpe.
Ensretteren er placeret tåbeligt og vil bukke under på sigt. Kan evt udskiftes med en mosfet ...som hånterer varmen bedre.
Stemplerne i bremsek kaliberne har det med at hænge og bør adskilles årligt.... og renses bag de små tætnings ringe.
Bensinpumpens elektriske kontakter bliver slidt ....... men kan nu købes som reparations kit.

Det store dyr i åbenbaringen er drivakslen!
Hvis motorcyklen før har kørt med for stram kæde ... kan rillerne i fortandhjuls akslen være nedslidte eller i værste fald helt spist.
Bed sælger om at pille det lille tandhjuls dæksel af, så du ved selvsyn kan se om akslen er sund ........... eller om tandhjulet er svejset på akslen ....gys.

Held og lykke med kortet og købet. :beer:
Mvh Jess
HenrikNoppenau

Re: gode råd: Honda africa twin

Indlæg af HenrikNoppenau »

Hej T-REX & Nikolajsen

først tak for input :)

Der er ummidelbart ikke noget der har skræmt mig væk fra en ATér endnu
Det virker som en solid motor, og de ting der bliver nævnt er vidst noget man med lidt fingre færdigheder kan klare (medmindre man skal længere ind i livet på den)
Jeg har kig på en omkring skanderborg, hvad er jeres mening om en årgang 88 med 91000km på rullen??
der er lidt små-ridser, men ellers er den fin. Den står til 34.900kr med 12mdr. garanti

mvh.
Henrik Noppenau
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 700
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: gode råd: Honda africa twin

Indlæg af Palle »

Jeg vil nu også mene at du roligt kan investere i en "twilling" ;-)
Skanderborg...Gammelgaard ?....var det ikke der jeg købte min :?:
Gammelgaard er helt fin,nogle vil måske hellere købe privat.. :roll:

Men jeg har ikke fortrudt mit køb hos ham !! En 92` for 49000 incl Heppo-Becker taskesæt
En fantastisk maskine som "aldrig skal skiftes ud" 8-)
Chrome won`t get you home..
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: gode råd: Honda africa twin

Indlæg af Nikolajsen »

HenrikNoppenau skrev:Hej T-REX & Nikolajsen

først tak for input :)

Der er ummidelbart ikke noget der har skræmt mig væk fra en ATér endnu
Det virker som en solid motor, og de ting der bliver nævnt er vidst noget man med lidt fingre færdigheder kan klare (medmindre man skal længere ind i livet på den)
Jeg har kig på en omkring skanderborg, hvad er jeres mening om en årgang 88 med 91000km på rullen??
der er lidt små-ridser, men ellers er den fin. Den står til 34.900kr med 12mdr. garanti

mvh.
Henrik Noppenau
Go for it 8-)
Men tjek alligevel de nævnte ting. (ved godt man ikke kan tjekke ensretteren)
Og heller ikke noget problem i en der har kørt i udlandet. Det er bare ærgeligt at opdage at den man købte for en årgang **, pludselig bliver ældre.....især hvis den skal sælges igen :shock:
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
T-REX
Indlæg: 52
Tilmeldt: 06. jul 2005, 18:07
Geografisk sted: Skanderborg

Re: gode råd: Honda africa twin

Indlæg af T-REX »

http://www.ebay.co.uk/itm/Honda-Africa- ... 234f0b3057
+ 20 i afgift og du har den bedste model. ;-) 8-)
Mvh Jess
PAVJ

Re: gode råd: Honda africa twin

Indlæg af PAVJ »

Hej.
Er du med i Africa Twin gruppen på facebook?
Her fremgår det at Aagesen.dk, lige har fået denne ind til afhentning for 23000 kr. Det kunne ligne et rigtig godt tilbud.
Billede

M.v.h.

Poul
HenrikNoppenau

Re: gode råd: Honda africa twin

Indlæg af HenrikNoppenau »

Hej Poul

jeg er desværre ikke medlem (men det tror jeg da lige jeg skal tage og blive)

Den ser ganske fin ud, tror jeg skal undersøge det nærmere :)

mange tak for tips, tricks og hjælpen ikke mindst :)

mvh.
Henrik Noppenau
Besvar