Årets første tur.....

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Årets første tur.....

Indlæg af Søren Dahl »

Så blev det endeligt godt vejr igen.....

I dag på årets første solskindsdag var jeg så heldig at have fri, og det skulle naturligvis udnyttes.....

Alpen fik monteret batteri og fik tjekket luft og olie. Tror den gamle dynge er ved at falde af på den, nu har den stået stille i ca. 2 måndeder og så skulle jeg køre hele 8-10 sekunder på starteren ;-) Alpen hostede som en lungepatient i en overfyldt rygerkupe og kom sagte til live.....

Bedre musik har jeg ikke hørt i lang tid - det var simpelthen en fornøjelse uden lige..... På med tøjet og min nye hjelm. Startede med varme bremseskiverne godt op både for og bag, da vinterkonseveringen havde gjort skiverne glatte. Efter de første 2 km holdt alpen op med at ryge fra motor og udstødniger - nu var den brændt ren og klar til at gå en lang og fed sæson i møde. De første 10 km efter nogle måneder i hi er simpelthen så fedt at det er svært at beskrive! Behøver heller ikke - i kender følelsen.

Efter et længere besøg hos en kammerat som er ved at bygge på et mc relateret vinterprojekt kørte jeg videre i lokal samfundet - fandt en ekstremt smattet markvej som var blevet meget blød efter smeltevandet. Alpen fik noget gas, og den herlige velkendte sejlende fornemmelse fra alpen med fuldt spinnende baghjul forplantede sig op gennem min krop - og et stort tilfreds smil bredt sig inde bag visiret.

Jeg var nu kommet helt ud bag færgestedet ved Rander Fjord, stod ved det gamle pumpehus som har stået her i al den tid jeg kan huske. Jeg stillede alpen fra mig, gik op på et dige og spejde ud over det kolde landskab og den dybe fjord....... tilfældige tanker fløj gennem hovedet - tanker som kort kan beskrives som: lykke.....fantastisk.... smukt.... dejligt.... fedt..... mange posiktive tanker..... eller meget kort HOLD KÆFT HVER ER DET FEDT AT KØRE KVÆRN!

Jeg kørte hjem af igen.... tog den største omvej jeg kunne finde...... kom desværre hjem lidt for hurtigt - pokkert så små omveje vi har her i DK
;-) - Inden jeg parkerede Alpen i garagen fik den lige et velfortjent bad - tror den nød det!

MVH Søren
Besvar