Debat om den nye AT og de andre modeller.

Her kan debateres alt, næsten.
ojm
Indlæg: 100
Tilmeldt: 15. jun 2014, 15:48
Geografisk sted: Horsens

Debat om den nye AT og de andre modeller.

Indlæg af ojm »

Hej i Hark.
Jeg bliver nød til at starte den debat jeg ved vi skal have på et tidspunkt.
Årsagen til min "nød" er den simple at jeg gerne vil have en af de nye Honda har sendt på markedet.
Og hvis der er flertal for at udelukke disse modeller fra klubben, står jeg i et dilemma!
Jeg håber vi kan få en god og sober debat om emnet, min holdning må jo være ret indlysende, og jeg vil være ked af at have en Africa Twin og så ikke være velkommen i HARK af den grund.Eller en Crostourer for den sags skyld.
Hvad gør jeg? Jeg VIL ikke vente til efter generalforsamlingens afgørelse med at købe en ny mc, den gamle ATer er solgt!
Om jeg bede om din mening?
Vh ojm
Stephan Jensen

Re: Debat om den nye AT og de andre modeller.

Indlæg af Stephan Jensen »

Foreningens navn er jo "Honda-Allroad", og mon ikke den nye AT i den grad passer ind under dette 8-)
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Re: Debat om den nye AT og de andre modeller.

Indlæg af Peter AT »

På vores forside står der følgende :

Det er klubbens mål at være samlingspunkt for ejere af Transalp, Africa Twin og Varadero

Medmindre nogle ønsker at lave klubbens regler om, er der ikke problemer i at være medlem med den kommende Africa Twin.

Når den nye model kommer til DK, inviterer jeg forskellige klubber til åbent hus og prøvekørel hos ProBike. Vi bestræber os på at være de første til at introducere den nye model.

Modellen kommer først i det nye år. Der kommer meget mere i en ny streng, når der er relevant nyt.

HugogDask
Peter
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Debat om den nye AT og de andre modeller.

Indlæg af Nikolajsen »

Joe, det er rigtigt Peter, men der står også V2 allroadere.
Ikke fordi det er et problem for mig.
Jeg synes klart de skal være velkomne, og for den sags skyld også den NC750 X (eller 700), som åbenbart er afløseren for TransAlp'en. (Der er dog ikke meget "allroad" over den)
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 700
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: Debat om den nye AT og de andre modeller.

Indlæg af Palle »

"Ulve hyler i flok" ;-) og lad mig samtykke...
Personligt kunne jeg have skrevet Stephans indlæg !!!
"Honda allroad"... hva` er der at være i tvivl om :?: :?: :-D
Jeg vil da med glæde stille mig op i køen og savle og være misundelig, når den første af os tropper op med den "nye AT" kkj8

Det var bare min` mening 8-)
Chrome won`t get you home..
Brugeravatar
John Sigh
Indlæg: 511
Tilmeldt: 29. jul 2011, 21:12
Geografisk sted: Sydthy

Re: Debat om den nye AT og de andre modeller.

Indlæg af John Sigh »

Hej Venner.

I klubbens vedtægter er præciseret " store V2 allroader" og Transalp, Africa Twin og Varadero så der skal en vedtægts ændring til for at ændre på dette

Jeg har kopieret dette fra vedtægterne

På såvel ordinær som ekstraordinær generalforsamling, træffes afgørelser ved simpelt flertal.
Da Klubben er landsdækkende kan alle ikke have mulighed for at møde op, og derfor kan der afgives stemme på forslag, dog kun i forslagets oprindelige ordlyd, via e-mail eller brev til bestyrelsen.
Dog kræves der til beslutning om vedtægtsændringer mindst 2/3 af de afgivne stemmer, og desuden skal mindst 2/3 af klubbens stemmeberettigede medlemmer være repræsenterede på den pågældende generalforsamling eller have afgivet sin stemme til bestyrelsen via mail eller brev.

Har mindre end 2/3 af klubbens stemmeberettigede medlemmer givet møde, eller stemt pr. mail/fuldmagt, stemt for forslaget, indkaldes inden 1 måned til ny generalforsamling, på hvilken forslaget kan vedtages med 2/3's flertal, uanset antallet af fremmødte medlemmer eller tilsendte stemmer.


Det sidste har flere gange være praktiseret ved ekstraordinært generalforsamling umiddelbart efter den ordinære.

Det skal nævnes at bestyrelsen kommer med forslag til GF 2016 om udvidelse af model rækken.

Mvh. John Sigh.
"Der er intet der er så galt,at det ikke kan blive værrer"
" Man skal aldrig tynde sin whisky med kaffe,brun farin og flødeskum før man skal sove !"
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: Debat om den nye AT og de andre modeller.

Indlæg af yaknudsen »

Jeg har netop solgt min Honda Transalp XL700 fra 2009 (Albinus) med 67.000 vidunderlige kilometer på klokken. Som erstatning har jeg bestilt en Honda NC 750 XAD 'pensionistmotorcykel' (Alfonso) til levering snarest muligt.

Mit medlemsskab i HARK startede oprindeligt med en Transalp XL 650 fra 2006 (Albert) som nu bliver passet, plejet og dygtigt 'luftet' af et andet og velkendt HARK medlem.

Ind imellem de to Transalp'er har jeg været 'utro' med en BMW F650 GS, og i den periode gik det vældig fint med at være 'hangaround'. Som en venlig HARK'er sagde til mig dengang, så kan man sagtens være velkommen aligevel, når blot man accepterer klubbens oprindelse og grundlag samt har en oprigtig interesse for Hondas fantastiske V2 AllRoadere. Det var ikke præcis sådan det blev sagt, men det var sådan jeg forstod det.

Selvom jeg altså ikke længere ejer en Honda V2 AllRoader har jeg derfor aligevel tænkt mig at blive hængende i dette smukke fællesskab som selvvalgt 'hangaround'.

Jeg lover højt og helligt at den ikke helt så allroaderagtige Honda NC 750 XAD snarest muligt vil blive udstyret med alutasker, grovere dæk og styrtbøjler så 'ekvipagen' kommer til at minde en lille smule om resten af slænget og håber dermed at skammen for at følges med sådan en som mig vil være til at leve med.

Men tiden er måske kommet til at overveje V2 og de udfasede modeller som forudsætning for medlemsskab af HARK. Hondas modelændringer gør ihvertfald et betydeligt indhug i forudsætningerne for medlemsskab af klubben. Det er mit håb at jeg med tiden igen kan blive lukket ind som fuldgyldigt medlem. Indtil da vil jeg gøre mit bedste for at holde fast i dette fantastiske fællesskab på trods af mit motorcykelvalg.

I kan nok høre jeg er helt nede på knæene nu. Med foldede hænder, lidt saltholdig fugt i øjenkrogen, nedslået blik og bøjet nakke. :cry: PLEASE :!:
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
John Sigh
Indlæg: 511
Tilmeldt: 29. jul 2011, 21:12
Geografisk sted: Sydthy

Re: Debat om den nye AT og de andre modeller.

Indlæg af John Sigh »

Jeg kan opfordre yaknudsen og andre til at kikke under referater i medlemsdelen.
Og har man kommentarer til nye modeller så hold dem venligst i denne tråd.
Mvh. John Sigh.
"Der er intet der er så galt,at det ikke kan blive værrer"
" Man skal aldrig tynde sin whisky med kaffe,brun farin og flødeskum før man skal sove !"
Brugeravatar
Lasse Pedersen
Indlæg: 705
Tilmeldt: 20. apr 2009, 11:09
Geografisk sted: Brøndby

Re: Debat om den nye AT og de andre modeller.

Indlæg af Lasse Pedersen »

Goddag Hark

Jeg er glad for du har taget emnet op Ole, jeg havde selv tænkt at starte en debat
om dette emne, da det blev bestyrelsen pålagt ved generalforsamlingen at
lave et forslag vedr. de nye Honda modeller. Som så kommer til afstemning
ved generalforsamlingen 2016.
For at så mange som mulig kan deltage i debatten og det ikke vil
være de relativ få der møder op på generalforsamlingen der afgøre
spørgsmålet, vil jeg hermed opfordre alle medlemmer til at afgive deres
stemme til generalforsamlingen, der kan brevstemmes til formanden, hvis man
er forhindret i at deltage.
Selv har den holdning at det bør være aktive medlemmer, som har en medlems
berettiget Honda (som reglerne er nu) der vælger hvorvidt KLUBBEN skal tage
andre modeller ind.
Som jeg selv og andre ved generalforsamlingen 2015 tilkendegav er jeg IKKE
for vi indtager andre modeller! Hvorvidt der kan ses med mildere øjne på
den nye AT. ja der er jeg lidt mere i tvivl, jeg ved godt det ikke er en
V2. men navnet er jo det samme, nogle vil vide jeg selv ser på den ny AT.
men HVIS jeg køber en sådan beholder jeg min TA. netop for at kunne deltage
i HARK. men også fordi jeg bare ikke vil af med den!
Hilsen Lasse (Trapper)
Brøndby

Transalp RD11 06 sort. 202.000. km. 102.Færger.
BSA B 40 WD. 67.

Sidecar cross is for men! Transalp is for an old man!!
Man ved aldrig hvornår man ser en sort Transalp
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: Debat om den nye AT og de andre modeller.

Indlæg af yaknudsen »

John Sigh skrev:Jeg kan opfordre yaknudsen og andre til at kikke under referater i medlemsdelen.
Og har man kommentarer til nye modeller så hold dem venligst i denne tråd.
Mvh. John Sigh.
Beklager. Det giver god mening at en debat af den type holdes samlet og jeg var ikke opmærksom på referatet hvor netop dette emne er et punkt på dagsordenen.
Måske er der andre der lige som mig har overset referatet så jeg lægger derfor et link her: viewtopic.php?f=11&t=3326#p23778

Takker for hintet!
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
John Sigh
Indlæg: 511
Tilmeldt: 29. jul 2011, 21:12
Geografisk sted: Sydthy

Re: Debat om den nye AT og de andre modeller.

Indlæg af John Sigh »

yaknudsen der er intet at beklage. Det jeg mente er netop den her tråd " Debat om den nye AT og de andre modeller " således at der ikke kommer kommentarer i referat tråden :ok:

Mvh. John Sigh.
"Der er intet der er så galt,at det ikke kan blive værrer"
" Man skal aldrig tynde sin whisky med kaffe,brun farin og flødeskum før man skal sove !"
ojm
Indlæg: 100
Tilmeldt: 15. jun 2014, 15:48
Geografisk sted: Horsens

Re: Debat om den nye AT og de andre modeller.

Indlæg af ojm »

Tak for de gode indput.

Lasse, din plan med at beholde den gamle mc har jeg overvejet.
Det virker bare som et meget stort paradoks, at skulle komme til HARK træf på et gammelt jern, når man har en helt ny model som man gerne vil " dele" med gutterne der jo af alle ved hvad det er man har købt sig.
Og til dig formand, så har jeg læst på dit indlæg om vedtægterne, endda flere gange.
Med den formulering om 2/3 af klubbens medlemmer skal stemme for en evnt. ændring, vil en sådan aldrig blive vedtaget af den simple grund at vi aldrig har hørt fra, endsige set 2/3 af medlemmerne på noget tidspunkt. De vil nok ikke engang opdage at der er mulighed for at brevstemme.Medlemmer der sidst var on-line i 2010 er nok ikke særlig interesseret i klubben længere??
En noget låst situation, ikke?
De indlæg der er kommet indtil videre, er jo "venlig stemt""på en eller anden måde, det rækker blot ikke, hvis jeg har læst/forstået vedtægterne korrekt.
Lad de gode indlæg fortsætte, dejlig med en god og saglig debat om vel i grunden klubbens fremtid.
Ellers ender HARK jo som en veteran klub, og det er ikke medlemmerne jeg hentyder til :-D :-D
Vh ojm
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 700
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: Debat om den nye AT og de andre modeller.

Indlæg af Palle »

Det kunne jo være at "tidens tand" er ved at indhente det gamle regelssæt i HARK :?:
Og det er tid til at acceptere at udviklingen giver nye motorcykler,og ikke alle nye Honda-offroadere er V2 `ere.
Jeg ønsker heller ikke en "veteran-klub" .... Så havde jeg købt en Nimbus ;-)
Jeg ønsker ikke at det hele skal ende i paragraffer og "flueknepperi" undskyld mit sprog :oops:
Formålet er vel at vi kan mødes og hygge os sammen på turer og træf,og hjælpe hinanden med spørgsmål og teknik :?:
uden at skele til om man nu lige har "det rigtige udstyr" ....
Eller er det mig der helt har misforstået konceptet med HARK :?:
Men det er da spændende at følge debatten...

Selv om jeg sidder og "dingler lidt med hovedet" 8-)
Chrome won`t get you home..
christian75

Re: Debat om den nye AT og de andre modeller.

Indlæg af christian75 »

Halløj.....

Har lige læst denne tråd og tænkt en tanke....

At ændre i en formulering og evt accept af V4 cykler som er det nye, for at undgå at blive en old school klub, er jo egentlig ganske nem.
Der er stort set enighed i tråden om at de nye AT og en NXR!? skal være velkommen, selv om den ene ikke er en rigtig all roader.
Jeg tænker så for at spare en masse dyrbar tid, at man laver en afstemning i selve forummet om man kan accepter klassens nye drenge eller ej... Det er faktisk en ganske ubetydelig ting som ikke nødvendigvis behøver skal op på en general forsamling og hvor svaret er afhængig af om 2/3 dukker op og stemmer.
Det er kun en ændring i teksten på forsiden under hvordan bliver man medlem som skal ændres....

bare en tanke....

CH
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: Debat om den nye AT og de andre modeller.

Indlæg af yaknudsen »

christian75 skrev: Jeg tænker så for at spare en masse dyrbar tid, at man laver en afstemning i selve forummet om man kan accepter klassens nye drenge eller ej... Det er faktisk en ganske ubetydelig ting som ikke nødvendigvis behøver skal op på en general forsamling og hvor svaret er afhængig af om 2/3 dukker op og stemmer.
Det er kun en ændring i teksten på forsiden under hvordan bliver man medlem som skal ændres....

bare en tanke....

CH
Umiddelbart lyder det meget enkelt. Men virkeligheden er som jeg forstår den ikke helt så simpel.

Ændringer til foreningens vedtægter som ikke nøje følger vedtægternes bestemmelser er i foreningsjuridisk forstand ugyldige.
Hvis man vil noget andet end det der er nedfældet i foreningens vedtægter har man to muligheder.

1) Ændre vedtægterne efter de regler der er nedfældet i vedtægterne.
2) Starte alternativ forening hvor vedtægterne kan besluttes helt frit (inden for national lovgivning naturligvis).

HARK's vedtægter kan læses her: http://www.honda-allroad.dk/bestyrelse.html
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Besvar