En "must see" for off-roaders

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 700
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

En "must see" for off-roaders

Indlæg af Palle »

Jeg ved godt at det er de færreste af os der kommer til Albanien på MC 8-)
Men efter denne halve time,spørger man sig selv..... hvorfor ikk :?: 8-)

https://www.youtube.com/watch?v=0pBZXKaIP5c
Chrome won`t get you home..
mc-eventyristen.dk

Re: En "must see" for off-roaders

Indlæg af mc-eventyristen.dk »

Albanien og Balkan i det hele taget, er bestemt et besøg værd. I 2015 besøgte jeg området sammen med Jesper, og bl.a. Albanien var et positivt møde med - eller retter "mod" egne fordomme, hvor disse blev i den grad gjort til skamme. Overalt hvor vi kom frem, blev vi mødt med nysgerrighed og venlighed. Albanerne var imødekommende og hjælpsomme. Tegnsprog og fagter var eneste mulighed for at kommunikere ude på landet/udenfor storbyerne, men det gik fint.

Jeg vil mene alle der har lysten, også kan komme derned. Det tager to til tre dage, afhængig af hvor langt man laver dagsetaperne. Men snyd ikke jer selv. Jer der kører derned, giv jer tid til også at se og udforske de andre lande på Balkan. Jeg har været dernede 3 gange, og det er et fantastisk interessant område.

Sjovt at se /gense grænseovergangen fra Makedonien (helt oppe i det nordlige hjørne, hvor Albanien har en "top" ind i Makedonien) - ved nøjagtig det samme "skur" af en grænsestation gjorde vi holdt for at vise pas gennem et lille vindue!
Billede

Derfra gik det videre, som også på videoen, ad den skønne og rimelig farbare gedesti
Billede

Undervejs over bjerget, blev vi sultne. Vi kom til en lille forsamling huse, hvor der i det ene hus var en form for cafe....... de var meget flinke, selv om vi ikke kunne samtale! Da der gik kludder i "snakken", hev en mand fra nabobordet os med ind i huset, ind i køkkenet, hvor han løftede låget af en stor gryde og pegede! Det var den mad vi kunne købe *s* - vi nikkede og snart efter sad vi med hver vores tallerken suppe og en klump brød. Maden, jo vi var sultne, men spiste ikke al suppen! Betjeningen - den var ok...... helt ok *ggg* Billede

Hvis du har lyst, kan du se hele min RR fra turen "Balkan Rundt" ved at følge linket nederst. Selv efter jeg har været der tre gange, er jeg helt klar til at køre derned igen. På ingen af mine ture har jeg oplevet noget der skræmte mig.
Man skal passe på, og tænke sig om, men langt de fleste viser gerne deres land frem og udviser stor imødekommenhed, og sammen med deres venlighed og naturlig nysgerrighed vil du, hvis du kommer med et åbent sind, lyst til at møde andre fremmede mennesker og kulturer og smil om mund og i øjnene, vil du finde mange åbne døre og måske finde venner du ikke vidste du havde.

http://bikeadventurist.com/turberetning ... index.html
Besvar