Nye modeller i flokken ?

Her kan debateres alt, næsten.
poulsen

Re: Nye modeller i flokken ?

Indlæg af poulsen »

Sikken mange forskellige synspunkter der kommer frem i denne tråd :)

For mig har HARK altid været en klub for Honda Allroadere. Hvad man så lægger i det er vidt forskelligt.

Det jeg dog mest af alt kan li' med klubben er de hyggelige shelterture. Hvilke cykler folk kører på til disse ture er i mine øjne fløjtende ligegyldigt. Men en klub skal have et eller andet at være fælles om og i denne er det en interresse for Honda Allroadere. "Allroadere" har medlemmerne så i tidens morgen afgjort skulle være TA også AT. For at få nyt blod i klubben er der derefter vedtaget at Veraderoen også kunne komme med. Nu er det nogle år siden at den sidste v2 AT rullede ud af fabrikken og betyder realistisk set at nytilstrømningen til klubben (med dens nuværende regler) nok også vil begynde at stoppe op.
Så for at få nyt blod til klubben igen, er det i mine øjne en god ide at revidere hvilke modeller må lege med i HARK.

Da den nye AT teknisk set intet har til fælles med hverken den gamle african twin, transalp eller veradero ud over at være en Allroader som Honda producerer, synes jeg det er en god ide også se på om der er andre Allroadere fra Honda der kunne tænkes kunne lukkes ind i fællesskabet og bidrage til nyt blod og inspiration til klubben.

At disse nye forslag "kun" er byggede til let grus passer også meget fint med de arrangementer som HARK har arrangeret den tid jeg har været medlem (ca 3år). Der HAR være arrangementer i HARK hvor knopdæk har været en stor fordel, men disse har så vidt jeg lige husker, stort set alle været arrangeret af andre klubber eller privatpersoner der siden har inviteret HARK med (med undtagelse af den tidlige forårssheltertur, der plejer at involvere sne og is).

Man kunne så se på den tekniske del af klubaktiveterne som tit går på at medlemmerne deler deres store viden om hvordan sådan en TA, AT eller Veradero er sat sammen. Dette er selvfølgelig en dyrbar viden der er god at have samlet, men hvorfor kan man ikke også udvide denne vidensbase med hvordan andre Honda'er fungerer? Ser man på Teknik siden på forum, så er der 3-4 ud af de nyeste 50 tråde der egentlig handler specifikt om en af vores nuværende cykler. Hvorfor skulle der ikke være plads til andre tekniske spørgsmål ang. de potentielt nye modeller?

Hvilke billeder der bliver lagt op af på forsiden har jeg altid synes var lidt underligt valgte model- og kendis fotos der gav et meget misvisende billede af HARK. Jeg har også stillet spørgsmålet mange gange "hvorfor dog ikke vise billeder fra hvad klubben egentlig er og laver"? Ser man på andre mc-klub hjemmesider så er det meget tit at deres presenation/fordør til klubben er billeder af deres "dagligdag" og alt det sjove der sker i deres klub.

Ja alt nyt er skræmmende til at starte med, men ødelægger det virkelig mere i dette tilfælde end det gavner??


ps: Spørger en fremmed på Africa Twin, mig om jeg kan anbefalle en god offroad klub anbefaller jeg aldrig aldrig HARK, som en god offroad klub men anbefaller vedkommende at se på Tenere Klub Danmark istedet for til det formål. Jeg nævner dog altid at vil man have hyggelig samvære (helst med shelterture) og nørderi med disse Honda modeller, så er der ingen tvivl om at det er HARK man skal melde sig ind i.
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Nye modeller i flokken ?

Indlæg af Nikolajsen »

Det er et kringlet emne, da det meget afhænger af den enkeltes opfattelse af flere forskellige ting.
Hvornår er det f.eks. "adventure".....ingen kan klart definere det, da det afhænger af personen.
Og "all-road"...tjaa, hvis det skal være den definition som f.eks. en GPS bruger, så tror jeg alle de nævnte modeller kan være med, også selv med en uerfaren chauffør. Eller er det også gældende når man selv laver vejen...
Og så tror jeg i øvrigt at John har ret i, at de officielle arrangementer er meget forskellige fra de arrangementer som bliver lavet af medlemmerne fordi de har lyst, uden om bestyrelsen, og med andre klubber involveret/inviteret, og dermed uofficielle arrangementer, som dog naturligvis har været på forum.
Og specielt i Jylland er der lavet rigtig mange arrangementer af almindelige medlemmer, hvor der er kørt meget uden for alt hvad der kan betegnes som vej.
Og det er nok dem som du M@x, har været med til. (Road Book, arrangementer på militært terræn, enkelt stående ture arrangeret af TEriksen, Kjelde eller andre af de hardcore gutter i Jylland.

Jeg kan faktisk huske, at et de første officielle arrangementer jeg var med til, mødte der en op på en VFR (med alm. "VFR dæk") som kørte med på fællesturen, og ingen problemer havde med at køre hele turen.

Når vi kører tur her på Sjælland, er det aldrig uden for vejen, hvis vi kan finde en grusvej kører vi måske på den, men vildere bliver det aldrig.

Jeg vil nøjes med at følge tråden, da jeg ikke mener jeg har mere at bidrage med. Og så ses vi måske til generalforsamlingen.....
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Nye modeller i flokken ?

Indlæg af Nikolajsen »

Hov, har nogle steder skrevet næsten det samme som poulsen, beklager poulsen, men du har postet mens jeg har tastet :-)
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
poulsen

Re: Nye modeller i flokken ?

Indlæg af poulsen »

Ja eller omvendt Nikolajsen :)
Brugeravatar
Lasse Pedersen
Indlæg: 704
Tilmeldt: 20. apr 2009, 11:09
Geografisk sted: Brøndby

Re: Nye modeller i flokken ?

Indlæg af Lasse Pedersen »

Goddag HARK.
Jeg har ikke haft så meget tid til at følge med på siden de sidste par uger, derfor det sene svar til din Nikolajsen.
Det jeg mente med at vi bør kende forslagene til model forøgelse, var en appel om vi medlemmer blev oplyst om der skulle stemmes om de foreslåede modelle under et eller om vær model skulle stemmes igennem eller afvises, håber det giver mening.
Endelig er det jo altid muligt for et medlem at stille et forslag.
Ud over dette vil jeg også melde mig ud af diskussionen men møde op til Generalforsamlingen.
Jeg har ikke læst alle indlæggene igen fra ende til anden!
Hilsen Lasse (Trapper)
Brøndby

Transalp RD11 06 sort. 202.000. km. 102.Færger.
BSA B 40 WD. 67.

Sidecar cross is for men! Transalp is for an old man!!
Man ved aldrig hvornår man ser en sort Transalp
Brugeravatar
John Sigh
Indlæg: 510
Tilmeldt: 29. jul 2011, 21:12
Geografisk sted: Sydthy

Re: Nye modeller i flokken ?

Indlæg af John Sigh »

Hej Lasse.

Bestyrelsens forslag til vedtægtsændring ang. modelrækken omfatter alle 5 foreslåede modeller på en gang.

Medlemmers evt. foreslag skal være bestyrelsen i hænde senest 2 apr. ( se evt. vedtægterne på forsiden ) for at komme med til GF.

Lasse du skal ikke melde dig ud af diskussionen hvis du har flere argumenter ( og det gælder alle medlemmer på forum) det er bare med at komme ud med dem, vi har alle ret til at have vores egen mening ang. klubben og dennes fremtid. :honda:

På bestyrelsens vegne Mvh. John Sigh.
"Der er intet der er så galt,at det ikke kan blive værrer"
" Man skal aldrig tynde sin whisky med kaffe,brun farin og flødeskum før man skal sove !"
Brugeravatar
Lasse Pedersen
Indlæg: 704
Tilmeldt: 20. apr 2009, 11:09
Geografisk sted: Brøndby

Re: Nye modeller i flokken ?

Indlæg af Lasse Pedersen »

Godmorgen HARK
Til alle medlemmer. Bestemt også til bestyrelsen vil jeg sige.
Selvfølgelig har alle medlemmer ret til at skrive og mene sit sådan er demokrati og det syntes jeg om !
Til bestyrelsen vil jeg sige at i har lavet et fint arbejde og i har levet op til medlemmernes indstilling til jer fra seneste generalforsamling.
At jeg ikke ønsker at deltage i skriverri diskussion her skyldes at Min erfaringe er at nu flytter man ingen holdning.
Vel mødt til generalforsamlingen
Hilsen Lasse (Trapper)
Brøndby

Transalp RD11 06 sort. 202.000. km. 102.Færger.
BSA B 40 WD. 67.

Sidecar cross is for men! Transalp is for an old man!!
Man ved aldrig hvornår man ser en sort Transalp
Brugeravatar
John Sigh
Indlæg: 510
Tilmeldt: 29. jul 2011, 21:12
Geografisk sted: Sydthy

Re: Nye modeller i flokken ?

Indlæg af John Sigh »

OBS.

Der er kommet forslag til vedtægtsændring ang. nye modeller.

Se forslag i indkaldelse til GF.
viewtopic.php?f=12&t=3591


Mvh John Sigh.
"Der er intet der er så galt,at det ikke kan blive værrer"
" Man skal aldrig tynde sin whisky med kaffe,brun farin og flødeskum før man skal sove !"
stig
Indlæg: 193
Tilmeldt: 23. okt 2012, 06:38
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

Re: Nye modeller i flokken ?

Indlæg af stig »

John Sigh skrev:OBS.

Der er kommet forslag til vedtægtsændring ang. nye modeller.

Se forslag i indkaldelse til GF.
viewtopic.php?f=12&t=3591


Mvh John Sigh.
super forslag steffen er kommet med
Brugeravatar
John Sigh
Indlæg: 510
Tilmeldt: 29. jul 2011, 21:12
Geografisk sted: Sydthy

Re: Nye modeller i flokken ?

Indlæg af John Sigh »

OBS.

Der er nyt forslag til vedtægtsændring fra M@X

Se under forslag i indkaldelsen.

Mvh. John Sigh.
"Der er intet der er så galt,at det ikke kan blive værrer"
" Man skal aldrig tynde sin whisky med kaffe,brun farin og flødeskum før man skal sove !"
Brugeravatar
M@X
Indlæg: 220
Tilmeldt: 12. aug 2013, 21:46
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Nye modeller i flokken ?

Indlæg af M@X »

Min baggrund for at blive ved de eksisterende modeller med en enkelt udvidelse er at vi skal fortsat bevare rødderne i klubben med focus på Varadero, TransAlp og AfricaTwin. Den videns bank der bliver opbygget er overskuelig og der er fællestræk imellem modellerne.
De 3 modeller er om ikke ofroad, så allroad med vægt på rejseenduro og grusveje. Ved at se på billeder fra f.eks seneste fællestur (godt nok ikke arrangeret igennem HARK, men vi er inviteret) fra Påsken, så kører 99% med grove knopdæk.
Kigger man under tekniske spørgsmål=dæk, så drejer 99% af trådene sig om grove knopdæk. (netop opdateret en dæktest af grove dæk)
De fællesture jeg har været med på, har været blandet grus, stier og asfalt. Perfekte til de 3 modeller forsynet med knopdæk. Jeg føler IKKE at de foreslåede modeller lever op til det image som klubben har på nuværende tidspunkt. Bliver de optaget ændrer klubben sig fra en specialklub for 3 modeller til bare endnu en motorcykelklub uden essens.


Med grushilsen.
M@X
--
mvh M@X
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Nye modeller i flokken ?

Indlæg af iver »

Jeg synes lige jeg vil knytte en kommentar til Max,s indlæg. Jeg synes ikke man kan definere vores klub udfra enkelte medlemmers dækvalg. Hvis nogle nuværende eller kommende medlemmer har bygget deres cykel om til motardcykel, skal de efter min mening være ligeså velkomne på glatte dæk som den med grovere mønster. At den der møder op til et offroad arrangement ankommer på knopdæk kan vel næppe komme bagpå nogen, men at definere en klub udfra hvem der møder op til et arrangement der ikke engang er arrangeret af af vores synes jeg heller ikke giver meget mening. Jeg har deltaget i alle 2xJens ture og det har altid foregået på asfalt. At Max synes at klubben har image som værende en klub hvor man skal kunne køre på grus er efter min mening ikke rigtig. Jeg synes at skal vi snakke image, så har vi ry for at være en hyggelig klub hvor vi kører på Hondas allroadere, og en klub hvor vi når det skal indtages mad altid har haft et højt "gastronomisk" niveau. Men det er jo op til det enkelte medlem hvilket image man synes klubben har. At der i tråde om dækvalg figurere flest spørgsmål og indlæg om grove dæk, kan være udtryk for at det er de dæk medlemmerne er mest i tvivl om, og/eller at den der kører på gadedæk ikke er så meget i tvivl, eller har behov for at skrive om dem på forum, man kan vel heller ikke sige at vi i klubben kun kører til Norge hvis det skulle være flest indlæg desangående ture til Norge.

Mvh Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
M@X
Indlæg: 220
Tilmeldt: 12. aug 2013, 21:46
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Nye modeller i flokken ?

Indlæg af M@X »

Ja, så bliver jeg så nødt til at knytte en kommentar til Ivars indlæg.
Du skriver enkelte medlemmers dækvalg ??? Jeg ved ikke hvor du har været for der hvor jeg har været med, har jeg næppe mødt en eneste HARK uden grove knopdæk.
Da jeg fandt denne side var jeg ikke et sekund i tvivl om at medlemmerne dyrker grusveje frem for asfalt. Billeder og tråde om dæk forstærkede min opfattelse.
Og tror du selv på at dem der kører med gadedæk skulle være mindre i tvivl om hvilket dæk de skal købe? Den hopper jeg ikke på :roll:

Og hvid du savner det kulinariske, så findes der masser af klubber der dyrker madlavning for finere mænd. Jeg kommer for at køre motorcykel. Det er jo på trods af vore forskelligheder, en motorcykelklub :-D

God aften :honda:
--
mvh M@X
Lars N
Indlæg: 305
Tilmeldt: 23. sep 2012, 13:42
Geografisk sted: Rager ikk dig

Re: Nye modeller i flokken ?

Indlæg af Lars N »

Herr m@x
Ingen af dem i min omgangs kreds har nogensinde mødt dig til noget Hark har arrangeret! Så forstår virkelig ikk hvor du har mødt alle de harkcore grus folk? Hark er i de fleste Folke munde kaldt en mad klub. Som vi har stor glæde af og hygger os med hinanden når vi mødes. Der er alle lige.
Dog dem der kører AT er lige mere end andre ha ha joke.....

Nu ska vi ikk sove mange gange før vi mødes ved bålet til diverse røverhistorier. Bliver godt. Ses.
Mvh Lars

Dette er helt og holdent skrevet på mine egne vegne og ikk bestyrelsens holdning.
fing2 fing1 I mangel af egen succes, er andres nederlag ikke at foragte. kslag :honda:
Brugeravatar
M@X
Indlæg: 220
Tilmeldt: 12. aug 2013, 21:46
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Nye modeller i flokken ?

Indlæg af M@X »

Hej Lars.
Jeg er altså ikke tysker så du behøver ikke tiltale mig med Herr ;-)

Jeg kan blot konstatere at hverken dig eller din omgangskreds kommer samme steder som jeg ;-)

Madklub? Fint med mig, men selv madklubber kører med knopdæk - her på egnen :beer:

Nu synes jeg at fokus kommer lidt væk fra emnet og bliver lidt personlig. Skal vi bringe den tilbage på sporet :ok:
--
mvh M@X
Besvar