Nye modeller i flokken ?

Her kan debateres alt, næsten.
Brugeravatar
John Sigh
Indlæg: 510
Tilmeldt: 29. jul 2011, 21:12
Geografisk sted: Sydthy

Nye modeller i flokken ?

Indlæg af John Sigh »

Hej Venner.

Her er de nye modeller som bestyrelsen opfordrer til kommer med i klubben.

Billede
CB500XA

Billede
NC750X

Billede
VFR800X Crossrunner

Billede
CFR1000L Africa Twin

Billede
VFR1200X Crosstourer


Bestyrelsen mener alle de viste modeller kommer ind under betegnelsen "Allroader"

Alle er velkomne til at deltage i debatten for og imod disse modeller.
hold venligst en sober tone ellers vil bestyrelsens tæskehold rykke ud og sorterer i indlægene

Debatten er her med åben.

Go fornøjelse kkj8 På bestyrelsens vegne.
"Der er intet der er så galt,at det ikke kan blive værrer"
" Man skal aldrig tynde sin whisky med kaffe,brun farin og flødeskum før man skal sove !"
stig
Indlæg: 193
Tilmeldt: 23. okt 2012, 06:38
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

Re: Nye modeller i flokken ?

Indlæg af stig »

for min skyld ingen problemer i at de kommer ind i varmen
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 699
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: Nye modeller i flokken ?

Indlæg af Palle »

Nææææ .... heller ingen indvendinger herfra :!: :!:

"indavl er en grim ting" 8-)
Lad os endelig dele vores fælles interesse med "ligesindede"
Flotte cykler i øvrigt :ok:
Velkommen herfra :beer:
Chrome won`t get you home..
TEriksen

Re: Nye modeller i flokken ?

Indlæg af TEriksen »

Synes det ville være godt med lidt frisk blod i flokken, og mener at alle de foreslåede modeller passer godt ind i HARK miljøet.
Det er kun fint at der kommer nogle nye maskiner med på turene så der er noget nyt lir at savle over igen.

- Og så ser jeg stadig frem til at den første HARK'er melder sig på banen med en ny Afrikaner :ok:

/Thomas
jernhenrik
Indlæg: 134
Tilmeldt: 12. mar 2009, 18:06
Geografisk sted: Grenå

Re: Nye modeller i flokken ?

Indlæg af jernhenrik »

En ide til adgangskrav. At det er en Honda og den kan køre 80km/t på en grusvej uden at det virker uforsvarligt.
Hilsen
Jernhenrik
Brugeravatar
M@X
Indlæg: 220
Tilmeldt: 12. aug 2013, 21:46
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Nye modeller i flokken ?

Indlæg af M@X »

jernhenrik skrev:En ide til adgangskrav. At det er en Honda og den kan køre 80km/t på en grusvej uden at det virker uforsvarligt.
Hilsen
Jernhenrik

Mangler der ikke et lille 1 tal som i 180km/t ?????


Tjah, i så fald skal der en vedtægtsændring til:

§ 3. Medlemskab
Klubben er en landsdækkende klub, for Honda’s store V2-All road'ere.
Medlemskab er for alle, der er indehaver af en Transalp, Africa Twin eller Varadero.


Min private tolkning af allroader er at det er en Honda der fortrinsvis kører med knopdæk og har en god frihøjde. Om jeg vil holde fast i 2 cylindre??? jo, helst, men de der Crossrunner modeller bliver ret fede med nogle TKC80 dæk monteret.

Ved at åbne for rene gademodeller, så fjerner klubben sig fra grundtanken og kommer til at ligne en hvilken som helst anden klub.

Jeg kan allerede nu høre piveriet, hvis et shelter kun kan nås via et smalt mudret spor gennem skoven. På sigt er der ikke flere off/allroadere i klubben, da der trods alt er flest gade MC'er.

Jeg er i mod at tage flere med, på nær den nye AT :sex:
--
mvh M@X
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Nye modeller i flokken ?

Indlæg af Nikolajsen »

M@X skrev:Tjah, i så fald skal der en vedtægtsændring til
Der skal jo under alle omstændigheder en vedtægts ændring til, da den nye Africa Twin ikke er en V2
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
jernhenrik
Indlæg: 134
Tilmeldt: 12. mar 2009, 18:06
Geografisk sted: Grenå

Re: Nye modeller i flokken ?

Indlæg af jernhenrik »

Svar til MX
Der vist ikke ret mange AT og TA der kan kører 180km/t på grus. Min egen TA kan kun nå 160km/t på grus. Men jeg er enig i dit resonnement omkring dæk og frihøjde/affjedring. Det med V - motoren er nok den eneste regelændring der kræves.
Hilsen
Jernhenrik
Brugeravatar
John Sigh
Indlæg: 510
Tilmeldt: 29. jul 2011, 21:12
Geografisk sted: Sydthy

Re: Nye modeller i flokken ?

Indlæg af John Sigh »

Hej M@X og jernhenrik.

Jeg tror ikke i finder så mange i klubben og slet ikke til HARK arrangementer der kører mellem 160 og 180km/t jeg tror faktisk i vil se et flertal på dæk som hovedsageligt er beregnet til asfalt brug.

Til klubbens officielle arrangementer er der lagt vægt på at alle kan deltage og ikke kun cykler med knopper.

Det er helt ok at være imod udvidelse af model rækken men jeg mener ikke at cyklens offroad egenskaber kan bruges jeg tror også det er et fåtal som kommer i vildere terræn end flad grusvej.

Mvh John Sigh.
"Der er intet der er så galt,at det ikke kan blive værrer"
" Man skal aldrig tynde sin whisky med kaffe,brun farin og flødeskum før man skal sove !"
stig
Indlæg: 193
Tilmeldt: 23. okt 2012, 06:38
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

Re: Nye modeller i flokken ?

Indlæg af stig »

Vil mene man skal holde sig til modeller som er naturlig ”offroad / adventur ” egnet, hvis man åbner op for ”gade” maskiner så bliver konceptet udvandet, at man så vælger kun at bruge sin offroad / adventur maskine på asfalten har jeg det helt fint med.

Når man nu er i gang med at byde nye maskiner velkommen i flokken har man så overvejet om XL600 R, NX650 og SLR 650 og andre ligende Honda modeller skulle med ind i varmen.
Brugeravatar
M@X
Indlæg: 220
Tilmeldt: 12. aug 2013, 21:46
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Nye modeller i flokken ?

Indlæg af M@X »

Den med de 180 km/t på grusvej var selvfølgelig en joke, i og med at en XRV 750 ikke er i stand til at køre så stærkt (på grus).
Jeg skal forsøge at undlade slige jokes eller i hvert fald overdrive så meget at alle opfatter det som en joke.

Jeg beklager :-|

Men ellers kan jeg se at der er flere der er på linje med mine tanker omkring modellerne der kan optages.

Jeg tror faktisk at hvis HARK ophører med at være en special klub for on, men mest offroadorienterede Honda modeller af den 2 cylindrede slags, så ophører HARK også med at være noget for mig. Netop det at kunne mødes på samme slags/type MC og snakke om dem er for mig en del af herligheden.

PS: jeg kører godt nok med knopdæk på min AT, men for det meste på asfalt. Alligevel har jeg DTU rigtig godt med at tage en tur ad nogle gedestier hvor mere gadeorienterede MC'ere ikke kan være med. Jeg har muligheden hvis det bliver nødvendigt :ok:
--
mvh M@X
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 699
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: Nye modeller i flokken ?

Indlæg af Palle »

For lige at uddybe mit tidligere indlæg,vil jeg give mit besyv med...
Jeg synes også at vi skal holde os til "off-road" maskiner... Honda vel og mærket :!:
Hvad modellen så hedder går jeg ikke så højt op i ..
Grunden til at jeg dengang valgte dette forum var netop at det var for os med hang til "grovmønstrede dæk" 8-)
Der er jo masser af mc-forums for dem med trang til slicks og høje hastigheder ;-)

Det ville være synd at "udvande" HARK ved at gøre det til et alment mc-forum ....
Nej lad os holde os til det vi hidtil har været.... og gerne tage nye Honda offroad`s med i kammeratskabet :beer:
Vi må jo se i øjnene at der via udviklingen,af og til kommer nye cykler på markedet :lol:
Og hvorfor ikke drage nytte af det ... bare vi holder os til ........
Jeg tror at min pointe er opfattet ;-) ;-)
Chrome won`t get you home..
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Nye modeller i flokken ?

Indlæg af Nikolajsen »

Alle de, af bestyrelsen nævnte modeller, er AB fabrik monteret med dæk beregnet til både grus og asfalt. Altså et All Roader dæk 8-)
Jeg synes det er et fint udspil bestyrelsen er kommet med........
Jeg blev dog overrasker over at finde V4 motoren blandt dem. Men jeg vil helt bestemt stemme for, ved en afstemning.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
M@X
Indlæg: 220
Tilmeldt: 12. aug 2013, 21:46
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Nye modeller i flokken ?

Indlæg af M@X »

At omtalte dæk er beregnet til grus, kan vist diskuteres. Hvilken betegnelse står der på dækket som indikerer egnethed til grus ? M+S mærkningen kender jeg, men der kan være andre.

Og velegnet er de absolut ikke. Det kan enhver ved selvsyn se. Smart salgsgas i brochurer gør ikke dæk bedre end de er. Sammenligne evt med dækkene på den nye AT.
--
mvh M@X
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Nye modeller i flokken ?

Indlæg af iver »

Jeg mener godt vi kan tage de nævnte cykler med, grundtanken i klubben har vist aldrig været at vi skulle være en offroad klub, men nærmere allroad. Og jeg er enig i at indavl er en grim ting. Vi startede jo som Transalp klub, og har jo så tidligere udvidet repertoiret.

Det kunne jo tænkes at det var nogle flinke og omgængelige mennesker der kørte på de nævnte maskiner.

Mvh.Iver .
Fuck Chrome.
HARK Rules
Besvar